Se och lär utav HV 71 och LHC

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
MAP

Inlägg av MAP »

Jo, idag rankas Kenta högre. Men det var ju som jag skrev svårt att förutse detta 2002.

Kenta fick med facit i hand ingen ärlig chans. Han kom till en förening på nergång, inga större möjligheter till några egna värvningar och utan målvakter av klass. Dessutom var han tvungen att använda ett spelsystem han inte stod bakom.

Att han fick gå var mer ett sätt för styrelsen att göra det enkelt för sig. Kenta var inte populär bland supportrarna och missnöjet spred sig ju längre säsongen led. Att ta in Wiken kändes då som ett bra drag, trots att han aldrig vunnit något.

Tveksamt om Kenta lyckats bättre under 2002-2005 om han stannat. DIF nådde 2 semifinaler och slog ju även ut Timrå lockoutsäsongen. Det får ses om ett bra facit.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

MAP skrev:Tveksamt om Kenta lyckats bättre under 2002-2005 om han stannat. DIF nådde 2 semifinaler och slog ju även ut Timrå lockoutsäsongen. Det får ses om ett bra facit.
Jag håller med dig att Wiken trots allt gjorde ett ganska bra jobb i DIF. Om Kenta gjort det bättre får vi aldrig veta. Är glad över att värvningskarusellen från början av 2000-talet är över. Jag vill även berömma ledningen för att de inte sparkade Säcken. Om ett lag går dåligt beror det oftast på dåliga spelare och inte på svaga tränare.
mankan

Inlägg av mankan »

Visst kan man se och lära av HV & Lhc men samtidigt kan lag se och lära av oss också satsar inga jätte pengar på spelare men når ändå framgång Forza Djurgårn ! ..
Mankan
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

mankan skrev:Visst kan man se och lära av HV & Lhc men samtidigt kan lag se och lära av oss också satsar inga jätte pengar på spelare men når ändå framgång Forza Djurgårn ! ..
.
,
mellanslag
- Forza

:wink:
wzy

Inlägg av wzy »

Jag tycker Dif värvat smart utifrån de förutsättningar vi haft. Såklart att man alltid kan klaga på att vi har dåliga spelare, men med tanke på de ekonomiska förutsättningar vi har går det helt enkelt inte att få bättre backar. Dessutom är det brist på bra backar inom svensk hockey, det borde alla sett nu under hockey-vm..

stor efterfrågan, liten tillgång... enkel matematik, en riktigt bra back är svindyr, en bra back är dyr, en okej back är också dyr och dåliga backar är billiga... ;P
Steef
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Steef »

wzy skrev:Jag tycker Dif värvat smart utifrån de förutsättningar vi haft. Såklart att man alltid kan klaga på att vi har dåliga spelare, men med tanke på de ekonomiska förutsättningar vi har går det helt enkelt inte att få bättre backar. Dessutom är det brist på bra backar inom svensk hockey, det borde alla sett nu under hockey-vm..

stor efterfrågan, liten tillgång... enkel matematik, en riktigt bra back är svindyr, en bra back är dyr, en okej back är också dyr och dåliga backar är billiga... ;P
och jag kostar ingenting
Skriv svar