Djurgårdens IF - MODO Hockey 14/2 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Hoppas verkligen inte Modo får För stort försprång pga att kommit igång efter uppehållet med hjälp av deras tisdags-match. Vill se ett riktigt taggat DIF, och en riktigt taggad publik.

Mot 3 jäkligt viktiga poäng!
lilleman

Inlägg av lilleman »

Tagga till!
Vi ska krossa MoDo!

Jag är där, är du?

DIF
Rix

Inlägg av Rix »

Kommer inte se denna match då jag i princip inte har några pengar kvar mina sista gick åt att köpa en biljett till DIF-SSK.
MrMoDo

Inlägg av MrMoDo »

Får väl passa på redan nu att gratulera till segern, att tippa en etta i matcherna DIF-MoDo har väl de senaste typ 15 åren varit lika bergsäkert som att CCCP skulle vinna VM på 80-talet. Och jag tippar 4-1 till DIF i den här matchen.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

MrMoDo skrev:Får väl passa på redan nu att gratulera till segern, att tippa en etta i matcherna DIF-MoDo har väl de senaste typ 15 åren varit lika bergsäkert som att CCCP skulle vinna VM på 80-talet. Och jag tippar 4-1 till DIF i den här matchen.
Känns tyvärr som att det kan vara dags för Modo att vinna i Stockholm nu.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Modo kommer ha en match i benen..
Medans DIF som vanligt är trögstartade efter uppehåll
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vi har helt riktigt varit rejält trögstartade efter uppehåll.
Nu är det dags för ett trendbrott.

Vi vinner med 4-2.

Tråkigt att inte matchen kommit upp över mest åtgång på Ticnet.se.
Jag hade hoppats att publiken skulle fortsätta att strömma till. Det är bara 5 hemmamatcher kvar nu och det är ett tag sedan vi låg så här bra till för att gå till slutspel. I alla fall med Djurgårdsmått mätt.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Känns som att detta är ett rätt bra läge att möta MoDo i. MoDo spelade borta mot FBK igår och vann klart och kan därmed känna sig rätt nöjda med sin lilla bortaturne redan nu. Ett icke heltänt MoDo som brukar ha svårt mot oss borta borde ligga bra till för en DIF vinst.

Det som talar emot oss är att vi tenderar att spela apdåligt direkt efter ett uppehåll, men jag hoppas att Säcken kan jaga igång grabbarna på studs. MoDo bör vara tröttare än oss sista 20 helt klart. Hoppas och tror på 3-1 till oss då traditionens makt är stor i hockey. ( hade matchen gått i Övik hade jag tippat på MoDo-seger för övrigt. )
wallander
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av wallander »

Tyvärr verkar inte intresset alls vara som det borde vara gällande denna match.
Behövs tydligen satsningar från JK eller att Brynäs står på andra sidan rinken, för att intresset skall vara på topp.
Tur att klacken är pålitlig!
Användarvisningsbild
Oulf

Inlägg av Oulf »

Hur tror ni Säcken formerar laget imorgon nu när alla spelare är tillgängliga?

Jag skulle gärna se fyra fulla femmor där alla får spela mycket. Vill se mer av Ryno och Engqvist.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Oulf skrev:Hur tror ni Säcken formerar laget imorgon nu när alla spelare är tillgängliga?

Jag skulle gärna se fyra fulla femmor där alla får spela mycket. Vill se mer av Ryno och Engqvist.
Eftersom vi inte har några skador lär det nog se ut ungefär så här:
Anger - Otto - Ölvestad
Bengan - Bäcker - Linkan
Nicke D - Falk - Fimpen
Ryno - Engqvist - Calle G

Timmy - Jiri
Väänänen - Thomas J
Printz - Ronnie P
(Frylén - Eklund)
espen21

Inlägg av espen21 »

Blir det mycket fok, verkar inte vara något drag kring denna match? De sista matcherna har ju varit enormt bra. Borde kunna va fullsatt, eller?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

espen21 skrev:Blir det mycket fok, verkar inte vara något drag kring denna match? De sista matcherna har ju varit enormt bra. Borde kunna va fullsatt, eller?
Fullsatt är jag extremt tveksam till.... tror inte riktigt stockholmspubliken har uppfattat att Elitserien dragit igång igen efter uppehållet. Det är min känsla iallafall.

Hoppas på 6000+ i vilket fall som helst, annars blir jag grymt besviken nu när det verkligen börjar dra ihop sig.
jjonas

Inlägg av jjonas »

Kommer inte att vara där pga att jag har nån uppvisningsmatch för tv-pucken som är om 2 år?
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Skönt med match igen tror på vinst imorrn 4-2.
Skriv svar