Linkan

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Det har alltid sett ut som om Linkan åker i sirap på isen och det ser ut att gå fasansfullt långsamt, men har är rätt kvick ändå - vet i f-n hur det går ihop.

Mest stilfulla skridskoåkaren i Djurgårns historia - PATRIK KJELLBERG!
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Bautabröl skrev:Det har alltid sett ut som om Linkan åker i sirap på isen och det ser ut att gå fasansfullt långsamt, men har är rätt kvick ändå - vet i f-n hur det går ihop.

Mest stilfulla skridskoåkaren i Djurgårns historia - PATRIK KJELLBERG!
Ja, han ser för sävlig ut när han åker men det är bra fart på grillorna ändå... För övrigt tycker jag att Thomas Johanssons skridskoteknig är lite kul, han tar så korta skär att han ser ut som en konståkare på isen. :D
Användarvisningsbild
_Skogis
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

Bautabröl skrev:Det har alltid sett ut som om Linkan åker i sirap på isen och det ser ut att gå fasansfullt långsamt, men har är rätt kvick ändå - vet i f-n hur det går ihop.
Linkan kanske har gått i Jens'as skola.... Där har du en som det kunde åke grillor...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Har någon koll på om det är några skavanker med Linkan? Tänkte på matchen igår dåhan direkt efter handskakningsrundan gick av isen utan att så mycket som titta på oss i klacken. Övriga spelare körde vågen och tackade en stund framför oss.

Han var mer än lovligt seg under matchen också, han leverar absolut minimum av vad man kan kräva och inte ett skit mer än så. Med tanke på hans skyhöga nivå blir riktigt trist att se honom - inga initiativ eller försök alls.

Skada som spökar? Är det dessa privata problemen som det ryktades om innan säsongen? Någon som vet?

För kan vi få tillbaka en sugen Linkan blir vi fan livsfarliga!!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

kungK2 skrev:Har någon koll på om det är några skavanker med Linkan? Tänkte på matchen igår dåhan direkt efter handskakningsrundan gick av isen utan att så mycket som titta på oss i klacken. Övriga spelare körde vågen och tackade en stund framför oss.

Han var mer än lovligt seg under matchen också, han leverar absolut minimum av vad man kan kräva och inte ett skit mer än så. Med tanke på hans skyhöga nivå blir riktigt trist att se honom - inga initiativ eller försök alls.

Skada som spökar? Är det dessa privata problemen som det ryktades om innan säsongen? Någon som vet?

Linkan var riktigt bra i anfallszonen igår. Tycker inte det finns mycket att klaga på där.

Han har heller aldrig varit den som stannar kvar särskilt länge och tackar publiken.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Emil svelander skrev:
kungK2 skrev:Har någon koll på om det är några skavanker med Linkan? Tänkte på matchen igår dåhan direkt efter handskakningsrundan gick av isen utan att så mycket som titta på oss i klacken. Övriga spelare körde vågen och tackade en stund framför oss.

Linkan var riktigt bra i anfallszonen igår. Tycker inte det finns mycket att klaga på där.

Han har heller aldrig varit den som stannar kvar särskilt länge och tackar publiken.
Om jag inte minns fel har han stannat till "vågen" en gång i år, tror faktiskt det var 2-8-förlusten mot HV, men kan ha fel.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Diffe89 skrev:
Emil svelander skrev:

Om jag inte minns fel har han stannat till "vågen" en gång i år, tror faktiskt det var 2-8-förlusten mot HV, men kan ha fel.
Han har stannat några gånger till om jag inte minns fel.

Förövrigt väldigt tragiskt att han bara smiter iväg så ofta, måste ju kännas lite konstigt för lagkamraterna. Skärpning där, Linkan!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Emil svelander skrev:
Diffe89 skrev:
Emil svelander skrev:

Han har stannat några gånger till om jag inte minns fel.

Förövrigt väldigt tragiskt att han bara smiter iväg så ofta, måste ju kännas lite konstigt för lagkamraterna. Skärpning där, Linkan!
Mjo, oftast (när vi vunnit) har han stannat och gjort en "våg" sen vänt och åkt ut. Håller med dig annars, skärpning! Det är nog dock svårt att lära gamla hundar att sitta.
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Tycker inte han var mer än godkänd men det är väl för att man blivit bortskämd av grymma insatser kanske. Sen kan det ju vara så att han är i en svacka och det händer ju den bästa.

Men som sagt, hittar han tillbaka till gammal god form då jävlar... :)
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

Jag tror det beror på att hela laget producera nu och inte bara Linkan. därför tror jag inte linkan leverar lika mycket som förut, förut då litade alla på att linkan skulle göra jobbet men nu hjälper hela laget till både i försvar och anfall.

Kan det vara därför vi ligger där vi ligger och håller på och slåss med topplagen, förra säsongen så slogs vi om bottenlagen och då hade vi bara Linkan att lita på.

jag kan ha fel men jag tror det är därför linkan inte levererar nu leverar alla andra därför behöver inte han.
RÄTTA MIG OM JAG HAR FEL:P :D
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Peterzon skrev:Jag tror det beror på att hela laget producera nu och inte bara Linkan. därför tror jag inte linkan leverar lika mycket som förut, förut då litade alla på att linkan skulle göra jobbet men nu hjälper hela laget till både i försvar och anfall.

Kan det vara därför vi ligger där vi ligger och håller på och slåss med topplagen, förra säsongen så slogs vi om bottenlagen och då hade vi bara Linkan att lita på.

jag kan ha fel men jag tror det är därför linkan inte levererar nu leverar alla andra därför behöver inte han.
Jag skulle chansa på att alla lag har lärt sig från förra säsongen. Både Linkan och Bengan blir hårt sönderlästa och därför har ingen av dem producerat lika mycket som föregående säsong.
Användarvisningsbild
Peterzon

Inlägg av Peterzon »

Rocker skrev:
Peterzon skrev:Jag tror det beror på att hela laget producera nu och inte bara Linkan. därför tror jag inte linkan leverar lika mycket som förut, förut då litade alla på att linkan skulle göra jobbet men nu hjälper hela laget till både i försvar och anfall.

Jag skulle chansa på att alla lag har lärt sig från förra säsongen. Både Linkan och Bengan blir hårt sönderlästa och därför har ingen av dem producerat lika mycket som föregående säsong.
Men samtidigt behöver inte linkan leverera som förra säsongen för alla andra har ju tagit eget ansvar också, poängen ramlar ju endå in lite då och då.
Jag tycker Linkan dominera rätt ofta vad jag ser :D
John älskar DIF!

Inlägg av John älskar DIF! »

Jag tror att på grund av att motståndarna har börjat att försöka stoppa Linkan och Bengan till varje pris, så har alla andra formationer fått mindre hård uppvaktning. Sedan har övriga spelare förstått att Linkan inte kommer göra lika många poäng denna säsong som förra och förrförra så då har de börjat ta störe ansvar.

Detta har gjort oss till ett mycket starkare och stabilare lag, för nu måste lagen frukta alla kedjor och inte bara Linkan kedjan. Samtidigt leder faktiskt Linkan våran interna poängliga så han gör fortfarande mycket poäng.

Så jag ser mycket ljust på framtiden:)
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Linkan tappade mycket puck idag och man ser knappt att han vill kämpa för att få pucken. Vad är det här? Ändå 2 assist idag, ptja, kunde varit fler.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Crashmash skrev:Linkan tappade mycket puck idag och man ser knappt att han vill kämpa för att få pucken. Vad är det här? Ändå 2 assist idag, ptja, kunde varit fler.
Ja, osedvanligt mycket pucktappande av Linkan idag. Det verkar heller inte gå att få honom att försöka slita tillbaka pucken, jag tror att man får acceptera hans spelstil. Dock står han för helt makalösa passningar som ingen annan kan i elitserien, vilket förlåter honom.
Skriv svar