Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Micke Nylander skrev:Jag ringde till Idrottsborgarrådet nyligen för att få svar på mina frågor om vad den nya budgetten rent konkret kommer betyda för DIF Hockey och stockholmshockeyn.

Jag blev lovad att de skulle återkomma i morgon till mig och då publicerar jag informationen på 08 Hockey!

Jag hoppas det är bra besked de kommer med!
Min gissning är inte ett jävla dugg.

Har ungefär lika stort förtroende för politikerna i stan som jag har för de värvningsansvariga i hockeyn. Om de verkligen ville göra något för att hockeyn skall överleva finns bara en väg att gå. Låt DIF få köpa Hovet och låt betalningen få spänna över väldig många år. OM detta görs kan föreningen på lite sikt blomstra igen. Görs inte detta finns inte föreningen om 10 år. ( Inte direkt ett hårt krav om man betänker att Karlstad kommun gav FBK ishallen för kaffepengar. Eller att malmö kommun hyr ut marken som deras nya fotbollsarena skall ligga på för småsmulor. Samtidigt som man plockar in miljarder i robin hood pengar skall tilläggas. )
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Kall-El skrev:quote]
En stor-stor arena med fotbollsplan, hockeyplan och div. gym och sådant strunt?
Det tror jag skull bli ruggigt mycket dyrare än att bygga två separata anläggningar. Dessutom, det finns ju redan Hovet som duger gott till hockeyn. Det som behövs där är ju att köpa bygget sam genomföra vissa uppdateringar. Fotbollen behöver tyvärr ett helt nytt hem.

Arenor bredvid varandra hade givetvis varit en fin tanke, men tvivlar på att det går att få loss så mycket mark så att det skulle kunna genomföras.[/quote]

Jo visst vi har hovet att spela i och det e tur det...men enligt mitt tycke så spelar vi i fiendeland = Bajjenland
Hadde tyckt det var skönt om man tog tag med en ny ishall för djurgården först och främmst då det går så bra för oss i fotboll mm där vi redan spelar i våran borg!!! :wink:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

corrado_boy skrev:Jo visst vi har hovet att spela i och det e tur det...men enligt mitt tycke så spelar vi i fiendeland = Bajjenland
Hadde tyckt det var skönt om man tog tag med en ny ishall för djurgården först och främmst då det går så bra för oss i fotboll mm där vi redan spelar i våran borg!!! :wink:
Hörru smurfen lägg ned nu. Det finns ingen plats för nån "multiarena" och penarna finns definitivt inte. Om inte vi kan få understöd likt FBK, vilket vi knappast lär få. Snack om 325 mille som inte leder nånvart.

Vad jag blir så trött på är att det ges friskt med falska förhoppningar stup i kvarten som enbart leder till besvikelse.[/quote]
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Alltså jag hatar att Djurgården delar arena med ajk och bajen. Jag skulle av hela mitt hjärta vilja se Djurgården i en egen ishall likt alla andra lag i Elitserien.
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

DIF_Soldier skrev:
corrado_boy skrev:Jo visst vi har hovet att spela i och det e tur det...men enligt mitt tycke så spelar vi i fiendeland = Bajjenland
Hörru smurfen lägg ned nu. Det finns ingen plats för nån "multiarena" och penarna finns definitivt inte. Om inte vi kan få understöd likt FBK, vilket vi knappast lär få. Snack om 325 mille som inte leder nånvart.

Vad jag blir så trött på är att det ges friskt med falska förhoppningar stup i kvarten som enbart leder till besvikelse.
[/quote]

Såg du vad jag skrev senn??
enligt mig börde man sattssa på en HOCKEYARENA före en fotbolls då vi redan har STADION för fotbollen!!!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

corrado_boy skrev:
DIF_Soldier skrev:

Vad jag blir så trött på är att det ges friskt med falska förhoppningar stup i kvarten som enbart leder till besvikelse.

Såg du vad jag skrev senn??
enligt mig börde man sattssa på en HOCKEYARENA före en fotbolls då vi redan har STADION för fotbollen!!!
Är du galen? Nog för att jag är dubbelt så intresserad av hockey än fotboll, men är det något som behövs så är det ny fotbollsarena. Stadion är byggd 1912 och tar ynka 14 417 (!) åskådare. Hovet är byggt 1955 och tar ca. 8000 åskådare.

Nog för att Hovet behöver rustas upp, men i jämförelse med Stadion så kan det vänta.
Säg den glädje som varar
nisse__

Inlägg av nisse__ »

Håller med. Stadion är under all kritik. Jag skulle ju gärna se en liten upprustning av Hovet med det kan vänta. Prioritera fotbollen före hockeyn i det läget.
Alltid Djurgården
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

nisse__ skrev:Håller med. Stadion är under all kritik. Jag skulle ju gärna se en liten upprustning av Hovet med det kan vänta. Prioritera fotbollen före hockeyn i det läget.

Stockholm stadion är jag nöjjd med visst är den gammal och liten men
om det nu går så bra för fotbollen så varför inte vännta och sattsa på hockeyn??
Detta kanske är ennda möjjligheten att få en egen ishall i sthlms Djurgårdsland!! :P
Man vill jju ha hovet för att det är en liten arena men varför kan man inte acceptera stadion i dagsläget för fotbollen och som sagt sattsa på hockeyn??

om vi nu får bygga en fotbolls arena med 25000 plattser och senn blir det Bara blir fullt toppsässonger medans året effter om det går dåligt och ha halvtomma läkktare??
Är det då inte säkrare att ha kvar stadion och få vår arena fylld även en hallvtasskig sässong??
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

corrado_boy skrev:
nisse__ skrev:Håller med. Stadion är under all kritik. Jag skulle ju gärna se en liten upprustning av Hovet med det kan vänta. Prioritera fotbollen före hockeyn i det läget.

om det nu går så bra för fotbollen så varför inte vännta och sattsa på hockeyn??
Detta kanske är ennda möjjligheten att få en egen ishall i sthlms Djurgårdsland!! :P
Man vill jju ha hovet för att det är en liten arena men varför kan man inte acceptera stadion i dagsläget för fotbollen och som sagt sattsa på hockeyn??

om vi nu får bygga en fotbolls arena med 25000 plattser och senn blir det Bara blir fullt toppsässonger medans året effter om det går dåligt och ha halvtomma läkktare??
Är det då inte säkrare att ha kvar stadion och få vår arena fylld även en hallvtasskig sässong??
Nu är du nog ute oh reser. Orsaken till varför DIF fotboll måste ha ny arena är många:

1, Vi får inte spela alla macher på Stadion vilket gör att vi varje år tvingas spela två hemmamatcher borta.

2, Vi får nte spela några europamatcher på Stadion

3, Stadion saknar värmeslingor ( Med andra ord jobbig vinter och vi får problem. )

4. Arenan är för liten för att vi skall kunna växa. Bara att inse att tyvärr är Stadion för omodern som arena. Bara kanske 50% av platserna är riktgit bra och för att locka mer folk måste det till fler bra platser svårare än så är det inte.

Detta skall då alltså ställas mot hockeyns behov. Där det redan finns två arenor som är godkända av förbunden samtidigt som de tar nog med folk. Varför skulle då hockeyn prioriteras för?

Hockeyn behöver ingen ny arena, hockeyn behöver se till att få köpa Hovet svårare än så är det inte.

Dessutom tror jag att du missat en fundamental grej. Fotbollen och hockeyn är två helt skilda sektioner som inte har något med varandra att göra egentligen. Det är alltså inte så att fotbollen på något sätt "tar" pengar från hockeyn då deras ekonomier tack och lov är helt skilda från varandra. ( Om jag inte missminner mig tvingades AIK fotboll punga ut med många miljoner till det sjunkande skeppet AIK hockey för et antal år sedan innan de ändrade sina stadgar. )

Dessutom har fotbollen väntat på ny arena sedan 50-talet så det är verkligen dags för detta nu.
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Kall-El skrev:
corrado_boy skrev:

Nu är du nog ute oh reser. Orsaken till varför DIF fotboll måste ha ny arena är många:

1, Vi får inte spela alla macher på Stadion vilket gör att vi varje år tvingas spela två hemmamatcher borta.

3, Stadion saknar värmeslingor ( Med andra ord jobbig vinter och vi får problem. )

4. Arenan är för liten för att vi skall kunna växa. Bara att inse att tyvärr är Stadion för omodern som arena. Bara kanske 50% av platserna är riktgit bra och för att locka mer folk måste det till fler bra platser svårare än så är det inte.

Detta skall då alltså ställas mot hockeyns behov. Där det redan finns två arenor som är godkända av förbunden samtidigt som de tar nog med folk. Varför skulle då hockeyn prioriteras för?

Hockeyn behöver ingen ny arena, hockeyn behöver se till att få köpa Hovet svårare än så är det inte.

Dessutom tror jag att du missat en fundamental grej. Fotbollen och hockeyn är två helt skilda sektioner som inte har något med varandra att göra egentligen. Det är alltså inte så att fotbollen på något sätt "tar" pengar från hockeyn då deras ekonomier tack och lov är helt skilda från varandra. ( Om jag inte missminner mig tvingades AIK fotboll punga ut med många miljoner till det sjunkande skeppet AIK hockey för et antal år sedan innan de ändrade sina stadgar. )

Dessutom har fotbollen väntat på ny arena sedan 50-talet så det är verkligen dags för detta nu.

Vad är det för fel på råsssunda ddå??
Anledningen till att jag avskyr globen iklussive hovet är bara för att dessa ligger i bajjenland!!
söder sidan av stan.. :x
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Och Råttsunda ligger vart?
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

corrado_boy skrev:
Kall-El skrev:
corrado_boy skrev:

Vad är det för fel på råsssunda ddå??
Anledningen till att jag avskyr globen iklussive hovet är bara för att dessa ligger i bajjenland!!
söder sidan av stan.. :x
HAHAHAHA är du seriös??? Vad är det för fel på råttsunda? Vilket jävla skämt. Slå upp ordet fel i en svensk uppslagsbok så kommer beskrivningen vara AIK/Råsunda.
Och om du inte visste det så ligger råttis i solna, det är fan mer ajk än vad söder är bajen.

Tack för att du gav mig ett gott skratt! :D
Fritiof

Inlägg av Fritiof »

Tillåt mig flumma iväg...
Ett drömscenario, vore om DIF fr.o.m. årsskiftet 07/08 fick ta över driften av Hovet, med alla de intäkter som det medför. Men det vore ju inte helt fel om de även kunde slopa hyran helt och hållet. Jag har tidigare hört att DIF får betala 100000 kr/match i hyra, vilket på årsbasis blir 2,7 MSEK. Om det nu finns någon substans i idrottsborgarrådets uttalande, så anser jag att DIF inte skall nöja sig med att enbart ta över driften, utan man skall även verkligen försöka förhandla sig till ett mycket mer fördelaktigt hyresavtal. För Globe Arenas har inte dessa hyresintäkter någon avgörande betydelse, men så är fallet för DIF.
Exakt hur stor hur stor ekonomisk inverkan dessa två förändringar skulle ha på DIF:s ekonomi, är mycket svårt att sia om, men helt klart är att det skulle förändra hela den ekonomiska situationen. Som jag ser det, gäller det för DIF att överleva i Elitserien tills politkerna får tummen ur och ger klartecken för övertagande av driften. Först därefter kan vi på allvar börja ta upp kampen på allvar.

Att ovanstående förändringar skall inträffa inom en snar framtid känns tyvärr väldigt avlägset i nuläget. DIF har inte sin svåraste motståndare i Elitserien, den finns i Stockholm Stad.
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Har ni sett att alla Djurgårdens hemmamatcher kommer att spelas på Hovet nästa säsong? http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=280233
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Höken skrev:Har ni sett att alla Djurgårdens hemmamatcher kommer att spelas på Hovet nästa säsong? http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=280233
Underbart att höra! Helt klart ett steg i rätt riktning.
Skriv svar