corrado_boy skrev:nisse__ skrev:Håller med. Stadion är under all kritik. Jag skulle ju gärna se en liten upprustning av Hovet med det kan vänta. Prioritera fotbollen före hockeyn i det läget.
Stockholm stadion är jag nöjjd med visst är den gammal och liten men
om det nu går så bra för fotbollen så varför inte vännta och sattsa på hockeyn??
Detta kanske är ennda möjjligheten att få en egen ishall i sthlms Djurgårdsland!!
Man vill jju ha hovet för att det är en liten arena men varför kan man inte acceptera stadion i dagsläget för fotbollen och som sagt sattsa på hockeyn??
om vi nu får bygga en fotbolls arena med 25000 plattser och senn blir det Bara blir fullt toppsässonger medans året effter om det går dåligt och ha halvtomma läkktare??
Är det då inte säkrare att ha kvar stadion och få vår arena fylld även en hallvtasskig sässong??
Nu är du nog ute oh reser. Orsaken till varför DIF fotboll måste ha ny arena är många:
1, Vi får inte spela alla macher på Stadion vilket gör att vi varje år tvingas spela två hemmamatcher borta.
2, Vi får nte spela några europamatcher på Stadion
3, Stadion saknar värmeslingor ( Med andra ord jobbig vinter och vi får problem. )
4. Arenan är för liten för att vi skall kunna växa. Bara att inse att tyvärr är Stadion för omodern som arena. Bara kanske 50% av platserna är riktgit bra och för att locka mer folk måste det till fler bra platser svårare än så är det inte.
Detta skall då alltså ställas mot hockeyns behov. Där det redan finns två arenor som är godkända av förbunden samtidigt som de tar nog med folk. Varför skulle då hockeyn prioriteras för?
Hockeyn behöver ingen ny arena, hockeyn behöver se till att få köpa Hovet svårare än så är det inte.
Dessutom tror jag att du missat en fundamental grej. Fotbollen och hockeyn är två helt skilda sektioner som inte har något med varandra att göra egentligen. Det är alltså inte så att fotbollen på något sätt "tar" pengar från hockeyn då deras ekonomier tack och lov är helt skilda från varandra. ( Om jag inte missminner mig tvingades AIK fotboll punga ut med många miljoner till det sjunkande skeppet AIK hockey för et antal år sedan innan de ändrade sina stadgar. )
Dessutom har fotbollen väntat på ny arena sedan 50-talet så det är verkligen dags för detta nu.