Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
DIFmanglarn
Säsongskort: Ja

Hovet

Inlägg av DIFmanglarn »

Tjenare allesammans... Har funderat en hel del på hur det egentligen såg ut på Hovet under 80-talet när det fortfarande fanns ståplatser... Långsidorna kan ju knappast ha förändrats något men hur såg kortsidorna ut egentligen? Var det rena ståplatser på hela kortsidorna, och isåfall vad gjorde man med dessa när det var konserter? Fanns det dessutom inte fler ingångar utifrån in till själva Hovet på kortsidan som ligger åt Globenhållet? Vore grymt tacksam om nån ville dela med sig av gamla minnen och kanske tom. posta gamla bilder från den tiden :)
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Här har du en bild från invigningen av inomhus-arenan i alla fall. Ser inte så mycket, och riktigt tråkig länk, jag vet.

Matchen var mellan Sverige och Norge 4/11-55 (?).
Fritiof

Inlägg av Fritiof »

Är det någon som har hört något nytt angående DIF:s önskemål om att ta över Hovet? För en tid sedan var det ju också tal om att Globe Arenas skulle bygga en träningsanläggning under jord, mellan Hovet och Globen. Någon som hört något nytt kring detta?
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Fritiof skrev:Är det någon som har hört något nytt angående DIF:s önskemål om att ta över Hovet? För en tid sedan var det ju också tal om att Globe Arenas skulle bygga en träningsanläggning under jord, mellan Hovet och Globen. Någon som hört något nytt kring detta?

I dagsläget är det inte aktuellt att äga Hovet, däremot så vill dem ha kontroll över kringförsäljningen.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Fritiof

Inlägg av Fritiof »

http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=277653

Upp till bevis
Stockholms idrottsborgarråd Madeleine Sjöstedt slår på stora trumman inför den budget för 2008 som nu ska presenteras.
Och i pressmeddelandet finns två noterbara saker.
Till att börja med detta uttalande, eller snarare löfte. Eller? Är det på politikervis bara en målsättning att det kanske ska vara ett löfte att det är en målsättning? Så här står det:

* Nytt mål att Stockholm ska ha Sveriges rikaste idrottsföreningar. Det ska bli lättare för klubbar att tjäna egna pengar i anknytning till anläggningar och evenemang. Hanteringen av föreningar som vill driva anläggningar ska vara snabb och enkel.

Oj! Sveriges rikaste! Lättare att driva...ja just det Hovet (och Söderstadion och Stadion för all del) antar vi då? Inte lite av leva upp till Madeleine, vi väntar oss ett snabbt skifte i driften nu då. Inte sedan, eller om några år. Utan NU. Så att även Djurgården (med flera klubbar) kan dra in stålar på korven och ölen där de nu blir utan...

Det andra uttalandet värt att notera är detta:

* 325 miljoner kronor investeras i nya anläggningar samt uppfräschning av befintliga anläggningar.
"Aldrig någonsin har det satsats så mycket på nya anläggningar och upprustning gamla som nu. Vi satsar brett på flickor och pojkar, innerstad och ytterstad. Vårt första år vid makten visar också att det inte finns någon luft i våra löften."

325 millle. Men inte bara till konstgräsplaner hoppas jag. Som det ser ut nu så får hockeyfolket fortsätta ha sina kids i sveriges sunkigaste islador (hallar kan de knappast kallas). Eller kommer verkligen några kronor att ramla ner även över Stockholmsishockeyn? Vi hoppas det, Madeleine. Annars är det grymt mycket luft i löftena att andas in under vintern...
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Låter ju väldigt bra men det brukar det oftast göra när politikerna fläskar på med sina så kallade löften, att kunna tjäna pengar på allt som äts och dricks skulle vara så otroligt mycket värt för Djurgårdens del.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Stiff
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stiff »

Är det någon som vet om Hovets högtalarsystem är upprustat?
Hade vart härligt med bra ljud i stället för upphängda freestyle lurar.
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

En sak som jag undrar över ... det har jju snackats om att djurgården ska bygga en ny fotbolls arena?? eller har jag hört fel :?
Mina tankar är då ..
* skulle man inte kunna göra en multiarena för bara fotboll och hockey??
* Se om det fins platts brevid den tänkta Fotbolsarenan för att kunna bygga en ishall.
* gå ihop med kanske skoda eller bauhaus i detta ärende om att få backupp i ett eventuellt byggande?? se bara på
Linköping & Cloetta
Modo & Swedbank

Vi spelar jju i fiendeland enligt mitt tycke :cry:
och borde därför kolla kring Stadion, Värtahammnen effter mark :P
Södergren, Kennta nilsson Kanske kan bidra med en lite slannt??
Se bara på foppa som hjällpte modo på traven :D
Fritiof

Inlägg av Fritiof »

Med tanke på idrottsborgarrådet Madeleine Sjöstedts uttalande nedan, så vore det verkligen på sin plats med en insamlingslista eller liknande, där vi kräver att DIF skall ta över driften av Hovet. Jag är inte rätt man att hålla i detta, men är helt övertygad om att Micke Nylander eller någon annan skulle var mer än lämplig att hålla i detta. Det kan i alla fall vara värt att göra ett försök.

"Nytt mål att Stockholm ska ha Sveriges rikaste idrottsföreningar. Det ska bli lättare för klubbar att tjäna egna pengar i anknytning till anläggningar och evenemang. Hanteringen av föreningar som vill driva anläggningar ska vara snabb och enkel."
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

corrado_boy skrev:En sak som jag undrar över ... det har jju snackats om att djurgården ska bygga en ny fotbolls arena?? eller har jag hört fel :?
Mina tankar är då ..
* Se om det fins platts brevid den tänkta Fotbolsarenan för att kunna bygga en ishall.
* gå ihop med kanske skoda eller bauhaus i detta ärende om att få backupp i ett eventuellt byggande?? se bara på
Linköping & Cloetta
Modo & Swedbank

Öhhh hur hade du tänkt lösa det rent praktiskt?

Har hört talas om basketlag som delar arena med NHL-lag i USA, men jag har ofantligt svårt att se hur man skall kunna kombinera hockey och fotboll, inte minst då man spelar på helt olika underlag.
Kojak

Inlägg av Kojak »

"Det låter ju bra, men vad det har för betydelse kan man ju inte säga nu, men visst, det ligger i linje med det som vi pratat om. Och det är bra att det finns en uttalad målsättning nu. Det har det inte funnits förr. Det är ju ingen som krävt att de ska gå ut med det här så man får anta att när det kommer spontant från dem så menar de det väl verkligen. Annars skulle de väl inte tagit upp det på det här sättet." - Ordförande Mats Larsson till Marie Hallman.

Det går att läsa i hennes blogg.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Jag ringde till Idrottsborgarrådet nyligen för att få svar på mina frågor om vad den nya budgetten rent konkret kommer betyda för DIF Hockey och stockholmshockeyn.

Jag blev lovad att de skulle återkomma i morgon till mig och då publicerar jag informationen på 08 Hockey!

Jag hoppas det är bra besked de kommer med!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Kall-El skrev:
corrado_boy skrev:En sak som jag undrar över ... det har jju snackats om att djurgården ska bygga en ny fotbolls arena?? eller har jag hört fel :?
Mina tankar är då ..
Linköping & Cloetta
Modo & Swedbank

Har hört talas om basketlag som delar arena med NHL-lag i USA, men jag har ofantligt svårt att se hur man skall kunna kombinera hockey och fotboll, inte minst då man spelar på helt olika underlag.
En stor-stor arena med fotbollsplan, hockeyplan och div. gym och sådant strunt?
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Enbom skrev:
Kall-El skrev:
Mina tankar är då ..
Linköping & Cloetta
Modo & Swedbank

En stor-stor arena med fotbollsplan, hockeyplan och div. gym och sådant strunt?

Asså om min tanke var att det kanske går åt mindre platts och mark ifall man slår ihop Ishall och fotbolls arena
Jag skulle hellst villja se att båda 2 ligger bredvid varandra om det nu inte går med mulltiarena...kring Stadion området :wink:

Sen slog mig en anna tanke..vi har jju stadion som funkar för fotbollen inte sannt??
varför sattsar man inte på en ny ishall först och främmst??
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

quote]
En stor-stor arena med fotbollsplan, hockeyplan och div. gym och sådant strunt?[/quote]

Det tror jag skull bli ruggigt mycket dyrare än att bygga två separata anläggningar. Dessutom, det finns ju redan Hovet som duger gott till hockeyn. Det som behövs där är ju att köpa bygget sam genomföra vissa uppdateringar. Fotbollen behöver tyvärr ett helt nytt hem.

Arenor bredvid varandra hade givetvis varit en fin tanke, men tvivlar på att det går att få loss så mycket mark så att det skulle kunna genomföras.
Skriv svar