Nivån på forumet
Porta alla som inte skriver korrekt. Forum drivs genom skriftliga diskussioner och därför ska det givetvis finnas krav på svenskan. Inte överdrivna, men grunden i språket ska alltid vara korrekt. Stor bokstav efter punkt, kommatecken, lagom mängd utropstecken/frågetecken osv.
Men eftersom detta är ett forum för alla DIF-supportrar, små som stora, så ska alla få vara med. Håller med ett par ovanstående skribenter, fixa ett nytt forum med hårdare regler istället.
Men eftersom detta är ett forum för alla DIF-supportrar, små som stora, så ska alla få vara med. Håller med ett par ovanstående skribenter, fixa ett nytt forum med hårdare regler istället.
Jojjes åsikter var 9/10 helt riktiga.Micke Nylander skrev:Jag hoppas innerligt att admin låter denna tråd vara och gör någonting åt problemet!
Jag håller fullständigt med i kritiken, tycker det är grymt jobbigt med alla inlägg som inte tillför ett jäkla smack med värvningar som inte alls är aktuella, skrivet av personer utan någon som helst koll på varför situationen är som den är i dagens DIF Hockey!
Ibland saknar man fasiken Jojje, han hade för det mesta åsikter som sög, men hans skrift och uttryck var det inge fel på!
Förslag på hur man kan förbättra sånt här: Ta en åldergräns för de flesta forumen, där personnummer måste uppges (om det är lagligt), och använd ett öppet forum för alla dit vi äldre inte behöver skriva i.
Jag förstår dock om det är svårt, men nivån på diskussionerna, för att i framtida ishockeymatcher med DIF och fortsatt god supporterkultur, måste bli bättre!
Internet och dess olika forum har en sådan stor betydelse, mer än vad folk verkar tro!
Ha en mycket trevlig helg!!
Att han sedan gjorde sig impopulär genom framförande av kritik mot allt och alla i princip är en helt annan historia. Faktumet kvarstår att han i de flesta fall hade helt rätt.
Däremot vore det av godo om forumet kunde stramas upp språkligt och det rejält...
...
Men herregud. Vi är alla (nästan alla iallafall) Djurgårdare och ska ha lika mycket rätt att få sin röst hörd även om man inte kan stava ordentligt. Visst är jag med trött på att en del skriver skitslarviga inlägg osv. och visst varna dom och säg till dem att de kan läsa igenom sina inlägg innan de skickar dem. Men själv tycker jag att det är mycket värre när folk kommer med så otroligt orealistiska förslag.
-
Re: ...
Håller med dig.blocco skrev:Men herregud. Vi är alla (nästan alla iallafall) Djurgårdare och ska ha lika mycket rätt att få sin röst hörd även om man inte kan stava ordentligt. Visst är jag med trött på att en del skriver skitslarviga inlägg osv. och visst varna dom och säg till dem att de kan läsa igenom sina inlägg innan de skickar dem. Men själv tycker jag att det är mycket värre när folk kommer med så otroligt orealistiska förslag.
Skulle detta innebära för mig som inte är 15 år, eftersom jag är 14, att jag inte skulle få skriva på ett forum där det är åldersgräns, det beror väl främst på den kvalité man visar upp som skribent och inget annat. Jag skulle gärna se ett sådant allternativ men ska en åldergräns få sätta stopp för mitt engagemang i DIF ishockey blir jag djupt besviken. Det vore bättre med ett kvalitéts test.
Från en fjotonåring som har MVG i SV.
Från en fjotonåring som har MVG i SV.
- Kung Kollar
m0ng00se skrev:kan vi inte införa forum körkort, bla tycker jag kraven för körkortet ska vara följande:
1. min 3 årig utbildning på högskolan, gärna mer.
2. minst 5 års erfarenhet ute i arbetslivet
3. ha publicerat minst 10 st artiklar i div tidskrifter med högt anseende
att ens ta upp en sån här fråga/diskusion tycker jag är helt fantastiskt pinsamt...ögna igenom några rader som kanske inte innehåller den bästa svenskan kan väl inte vara sååå fantastiskt jobbigt.
....vad är nästa steg...porta alla som inte kan alla regler från matcherna?...
punkt 1,2,3 sket sig direkt för mig.
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
Jag håller med om att nivån sjunker lite väl lågt ibland (ofta), men det är svårt att stävja det med hård moderering på ett officiellt forum. Det blir en svår balansgång mellan att hålla uppe nivån och inte trampa framtidens djurgårdare på tårna.
Vi får försöka hitta nån lösning på problemet. En idé är ju ett medlemsforum. Det kräver dock lite administration eftersom medlemsregistret inte är kopplat till profilerna på det här forumet, det skulle alltså krävas en manuell arbetsinsats för att kontrollera att en person som säger sig vara medlem också är det. Men omöjligt är det ju inte.
Vi får försöka hitta nån lösning på problemet. En idé är ju ett medlemsforum. Det kräver dock lite administration eftersom medlemsregistret inte är kopplat till profilerna på det här forumet, det skulle alltså krävas en manuell arbetsinsats för att kontrollera att en person som säger sig vara medlem också är det. Men omöjligt är det ju inte.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
En sak som vore helt kanon i min mening vore detta
En moderator, som är aktiv och kan den svenska grammatiken väldigt bra, med rättigheter att temporärt banna en användare, samt redigera poster och ta bort inlägg
Två eller tre stycken "undermoderatorer" som hjälper till, som kan redigera och ta bort inlägg.
----------
Och snälla, smurf02, gå på svenskan. [/list]
En moderator, som är aktiv och kan den svenska grammatiken väldigt bra, med rättigheter att temporärt banna en användare, samt redigera poster och ta bort inlägg
Två eller tre stycken "undermoderatorer" som hjälper till, som kan redigera och ta bort inlägg.
----------
Och snälla, smurf02, gå på svenskan. [/list]
Vet du att bara 10% av sveriges befolkning har en riktig högskloutbildning?m0ng00se skrev:kan vi inte införa forum körkort, bla tycker jag kraven för körkortet ska vara följande:
1. min 3 årig utbildning på högskolan, gärna mer.
2. minst 5 års erfarenhet ute i arbetslivet
3. ha publicerat minst 10 st artiklar i div tidskrifter med högt anseende
att ens ta upp en sån här fråga/diskusion tycker jag är helt fantastiskt pinsamt...ögna igenom några rader som kanske inte innehåller den bästa svenskan kan väl inte vara sååå fantastiskt jobbigt.
....vad är nästa steg...porta alla som inte kan alla regler från matcherna?...
Det funkar på DIF Fotboll. Dessutom har medlemmarna tillgång till fler nyheter och bättre priser i webshopen.Webmaster skrev:Jag håller med om att nivån sjunker lite väl lågt ibland (ofta), men det är svårt att stävja det med hård moderering på ett officiellt forum. Det blir en svår balansgång mellan att hålla uppe nivån och inte trampa framtidens djurgårdare på tårna.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
La för mycket kraft på den usla svenskan som används i forumet i mitt inlägg. Ville bara överdriva så alla som skriver så fattar hur det ser ut. Stavfel lite här och där är väl ingen som dör av men är ett inlägg både skrivet på lunarstormiska och som är totalt ointressant förstår jag inte att denna person får fortsätta skriva på forumet.
Det jag egentligen ville ha sagt är att bara 1% inlägg har någon poäng eller är seriöst skrivet. 50% är länkar till aftonblaskan vilket iofs är bra men inte när 200pers tävlar om vem som kan posta länken först och flest gånger. Resten av inläggen är oftast folk som tror de har kontakter och spottar ur sig rena gissningar på övergångar som kommer hända och allmäna chat-meddelanden till varandra.
Den lilla procenten bra inlägg orkar man inte leta efter och därför struntar man i att läsa samt skriva i forumet. När senast läste ni en bra krönika eller en åsikt värd att diskutera?
Undrar ifall någon forumsprofil kommer hitta tillbaka hit, en efter en har de försvunnit.
Saknar Blå Helgon, Jojje mfl mfl.
Det jag egentligen ville ha sagt är att bara 1% inlägg har någon poäng eller är seriöst skrivet. 50% är länkar till aftonblaskan vilket iofs är bra men inte när 200pers tävlar om vem som kan posta länken först och flest gånger. Resten av inläggen är oftast folk som tror de har kontakter och spottar ur sig rena gissningar på övergångar som kommer hända och allmäna chat-meddelanden till varandra.
Den lilla procenten bra inlägg orkar man inte leta efter och därför struntar man i att läsa samt skriva i forumet. När senast läste ni en bra krönika eller en åsikt värd att diskutera?
Undrar ifall någon forumsprofil kommer hitta tillbaka hit, en efter en har de försvunnit.
Saknar Blå Helgon, Jojje mfl mfl.