jensa öhling skrev:enligt Tommy Engström ska vi satsa på Daniel Larsson och Lill-Riddarn som målvaktspar nästa säsong. Någon annan än jag som tycker det låter helt vansinnigt. Larsson var mycket bra i sina bästa stunder, men lika dåliga i andra perioder. Dessutom blev han sjuk varje gång har var på väg att ta förstespaden.
Bakom honom ska vi ha en helt oprövad junior.
Oavsett utespelare luktar det kvalserien lång väg.
Vi måste ha en etablerad målvakt vid sidan om Larsson. Heino-Lindberg vore perfekt, men kan kanske bli svår. Då tycker jag vi sak satsa på Gustaf Wessleau som är i kylan i Malmö, men som var strålande i aik tidigare.
Du snackar om etablerad målvakt och i samma andetag nämner du Heino-Linberg och Wessleau, för mig rimmar det väldigt dåligt då ingen av dem är särskilt etablerade.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Jag tycker att det tyder på att DIF kommer att satsa på en ordentlig stabil backuppsättning om man satsar på Larsson och Ridderwall nästa säsong. Tror att Larsson kan göra underverk om han bara slipper de backproblem vi hade ett tag.
Om man ska vara trovärdig i sin junior satsning måste man naturligtvis ge sina juniorer förtroende. Det gör man ju knappast genom att ha kvar en dyr finländsk målvakt som backup. Vad det gäller Daniel Larsson så är det knappast en chansning.
Skönt att Lassila inte blir kvar! han är ingenting att satsa på. han är när allt kommer omkring varken en bra förstemålvakt eller andremålvakt (dyr och ojämn). Vi måste få in våra målvakter i spel och nu får de chansen. Hoppas att de växer med uppgiften.
Heno-Lindberg och Weeslau är fan så mycket mer etablerade än Lill-Riddarn. En andremålvakt ska i alla fall stå 10 matcher på en säsong. Håller Lill-Riddarn för det och håller Larsson för att spela 45 matcher? Jag tror inte på det.
Wesslau vore ett bra alternativ till Larsson. Två talangfulla målvakter med åtminstone lite rutin. Heino-Lindberg har ju mer rutin och är väl också snäppet bättre, men han lär väl bli förstekeeeper i Färjestad nästa säsong.
Visst är Wesslau mer erfaren än Ridderwall det är ju ingen snack om den saken det kan vi vara överens om, men så mycket rutin har inte Wesslau som du vill få det att låta, han var ju inte ens ordinarie i Malmö och lånades dessutom ut till Almtuna.
Men det jag motsätter mig mot att varför skulle inte Ridderwall hålla för att spela 10 matcher eller fler ändå. Har tagit upp det förut och jag gör det igen både Gistedt och Modig klarade det och Gistedt är nu dessutom förstekeeper, så varför skulle inte Ridderwall klara det?
Jag tror definitivt att Larsson skulle klara att spela 45 matcher utan problem, han stod 24 matcher den säsong som gick och hade han inte varit sjuk så hade nog fått stå ett par matcher till.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Lek med tanken att Larsson gör en "Bjurling" och bryter ihop när det gäller som mest, och Lill-riddarn inte alls är mogen för Elitserien - då sitter vi jävligt dystert till. Det är inte lätt, eller billigt, att hitta bra målvakter mitt i brinnande säsong. Därför hade jag nog hellre sett en stabil, rutinerad men "billig" backup som kan ta över spaden om det börjar blåsa hårt.
Jag måste iaf säga att jag gillar målvakterna som dom valt nu starkt.
känns faktiskt som vi har en bra målvaktstrupp.
men ack det är bara jag.
Rekordungt målvaktspar!
Djurgården kommer nästa säsong att satsa på ett rekordungt målvaktspar i form av 21-årige Daniel Larsson och 19-årige Stefan Ridderwall. Daniel Larsson skulle vara med för att se och lära den här säsongen, men det slutade med att han vaktade målet i 24 matcher och hade en räddningsprocent över 91%, bättre än målvaktskollegan Lassila.
Stefan Ridderwall är en av landets bästa juniormålvakter och kommer med all sannolikhet att spela JVM nästa säsong. Den här säsongen har han haft bäst räddningsprocent av alla målvakter i både J20 SuperElit Södra och J20 SuperElit Top 8.
Static84 skrev:Jag måste iaf säga att jag gillar målvakterna som dom valt nu starkt.
känns faktiskt som vi har en bra målvaktstrupp.
men ack det är bara jag.
Rekordungt målvaktspar!
Djurgården kommer nästa säsong att satsa på ett rekordungt målvaktspar i form av 21-årige Daniel Larsson och 19-årige Stefan Ridderwall. Daniel Larsson skulle vara med för att se och lära den här säsongen, men det slutade med att han vaktade målet i 24 matcher och hade en räddningsprocent över 91%, bättre än målvaktskollegan Lassila.
Stefan Ridderwall är en av landets bästa juniormålvakter och kommer med all sannolikhet att spela JVM nästa säsong. Den här säsongen har han haft bäst räddningsprocent av alla målvakter i både J20 SuperElit Södra och J20 SuperElit Top 8.
Nej, vi är två! Jag tycker det är klockrent att våga satsa på Larsson och Ridderwall. Nånstans så anser jag att det är bättre att låta två "oerfarna" talanger spela än att importera från annat land. Visserligen tror jag Lassila kan bli en rikitgt bra och stabil målvakt.
Jag är mest orolig över att Lill-Riddarn inte får utvecklas så mycket som han hade fått göra om han typ spelat för en allsvensk klubb. Tycker att han kanske hade fått göra det redan i år. Men man vet aldrig...
Om jag inte minns fel så började väl Tellan på ungefär samma sätt, och detsamma gäller Söderström innan honom.
Hoppas bara att det går vägen, hade varit så jävla kul!