Gnaget till Elitserien

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Paulsgrove Crew

Inlägg av Paulsgrove Crew »

Själv hoppas jag aldrig få uppleva ett hockeyderby igen.

Jag mår bra av att Aik och Bajen är skit.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Saknar derbyna mot gnaget i början av 90-talet..
Mycket känslor och alltid fullsatt..2 stora klackar som höll hov.
Och DIF vann för det mesta :D
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

DIFGUTE skrev:Det fanns en tid då det stod 13850 varje gång de var derby, vore trevligt att få uppleva det igen. Tyvärr är både Bajen och Gnaget ljusår därifrån men SSK kan gå upp men de drar inte lika mycket folk.
SSK drar väl i regel mindre folk än vad snittet ligger på?
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
mforce
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Aik torskade och Nyköping vann ikväll. Sorry allmänna ik...

edit... och även om det hade varit skoj om aik gick upp så visst njuter man lite av att det går åt pipan för dom. 8)
#25 SuperMicke Johansson

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

mforce>> Kan bara hålla med!! solnatattarna hade precis som oss gottat sej ordentligt..
Pissa På solna ajk!
Halford

Inlägg av Halford »

För att förtydliga lite vad jag menade tidigare så var det självklart mediabevakningen för Djurgårdens del som kommer minska eftersom Aik tar en del av kakan också. Var samma sak när Södertälje var uppe sist. Då tog man en del (gissningsvis inte alls lika stor del som Aik skulle ta) av "vår" mediaplats. Sen är det en stor skillnad på hockey och fotboll. Hockeyn kommer aldrig komma upp i samma mediala bavakning som fotbollen har, i alla fall inte i Stockholm.

Precis som Rash också skriver kommer det vara en hype under de första matcherna, men sen kommer alla tröttna och återingen bry sig mest om fotbollen.

Att få upp gnaget igen skulle dessutom innebära en jävla vånda i veckor innan match. Hemska tanke.
Skriv svar