Näst kommande matcher

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vi behöver vinna mot Mora för att undvika kvalserien.

Slutspel är inte att tänka på i dagsläget med tanke på alla bortamatcher vi har kvar.
Johan Widell
Kontakt:

Inlägg av Johan Widell »

Om vi börjar plocka poäng på bortais tror jag att vi kan börja sikta in oss på en slutspelsplats, om inte ser det dystert ut...
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Det blir torsk i alla dessa matcher, personligen tycker jag det är bättre att tänka så för att om vi vinner så är det ett mirakel...
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Alla utom de mest insnöade sviker DIF-hockey.

De flesta jag talar med har en av två anledningar till att inte gå på hockeymatcherna.

1. Det är inget skoj därför att det är för många matcher, det är inget drag på matcherna.

2. Jag har inte tid att gå på hockey.

Det första argumentet kan jag inte köpa alls. Visserligen är det många matcher, men man måste inte se alla. Dock är detta ett så vanligt argument att man nog måste ta det på allvar.

Argument nr två är omöjligt att tjafsa om, har man inte tid så har man inte. Men många verkar prioritera annat före hockeyn. Själv har jag begränsat med tid och kan se långt ifrån alla hemmamatcher. Men jag försöker se så mycket som möjligt. Jag tillhör inte klackfolket men är mycket intresserad. Tyvärr är det helt omöjligt att få tid att se alla matcher.

Vad som krävs för att få folk till globen vet jag inte. Det räcker inte med ett slagkraftigt och underhållande lag, det är säkert.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Bautabröl skrev:Alla utom de mest insnöade sviker DIF-hockey.

De flesta jag talar med har en av två anledningar till att inte gå på hockeymatcherna.

1. Det är inget skoj därför att det är för många matcher, det är inget drag på matcherna.

Det första argumentet kan jag inte köpa alls. Visserligen är det många matcher, men man måste inte se alla. Dock är detta ett så vanligt argument att man nog måste ta det på allvar.

Argument nr två är omöjligt att tjafsa om, har man inte tid så har man inte. Men många verkar prioritera annat före hockeyn. Själv har jag begränsat med tid och kan se långt ifrån alla hemmamatcher. Men jag försöker se så mycket som möjligt. Jag tillhör inte klackfolket men är mycket intresserad. Tyvärr är det helt omöjligt att få tid att se alla matcher.

Vad som krävs för att få folk till globen vet jag inte. Det räcker inte med ett slagkraftigt och underhållande lag, det är säkert.
Mora matchen ser ut och bli bland dom viktigaste matcherna på hela säsongen. Vi måste slå tillbaka lagen under slutspelsstrecket så att dom hamnar bakom dom. Men att slå Mora på bortais blir tufft, men inte omöjligt.

Bautabröl, vi ska troligen ett gäng till Timrå 20/1 (ska försöka bättra på bortastödet), ska vi plocka upp dig på vägen?
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Rash skrev:Bautabröl, vi ska troligen ett gäng till Timrå 20/1 (ska försöka bättra på bortastödet), ska vi plocka upp dig på vägen?
Tack!!! :D Det var ett gentilt erbjudande, men jag har redan min resa ordnad, sektion A. Hoppas att det inte är i hemmaklacken bara.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Bautabröl skrev:
Rash skrev:Bautabröl, vi ska troligen ett gäng till Timrå 20/1 (ska försöka bättra på bortastödet), ska vi plocka upp dig på vägen?
Tack!!! :D Det var ett gentilt erbjudande, men jag har redan min resa ordnad, sektion A. Hoppas att det inte är i hemmaklacken bara.
Härligt! Misstänker att det blir sektion F (bortastå) för vår del.
Lycka är att vara djurgårdare
hsv

Inlägg av hsv »

FBK är väldigt instabila. Dom blandar toppmatcher med riktiga bottennapp, även på hemmaplan. Finns alla möjligheter i världen att vinna där uppe, och efter det så kan det gå hur bra som helst!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Näst kommande matcher

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Axel skrev:Färjestads BK (b) Löfbergs Lila Arena, 19:00
11/1 Mora IK (b) FM Mattsson Arena, 19:00
16/1 HV71 (h) Globen, 19:00
18/1 Linköpings HC (b) Cloetta Center, 19:00
20/1 Timrå IK (b)

Oerhört tufft schema de 5 nästa.. ja är nästan glad om vi tar 4,5 poäng på de matcherna. Vi får nog tona ner slutspelsdrömmarna om inte laget kan vakna på bortaplan NU!

Hmm, intressant notering.

Hade inte koll på att schemat var så för DIF:s del illa planerat.
4 av 5 matcher på bortais.

DIF känns dock snäppet bättre som lag nu jämfört med i nov-dec.
Men det skiljer fortfarande på tok för mycket på hemma & bortaspelet.
Lyckas man inte med konststycket att vända på det precis när det behövs som bäst, jaa då är ALLA slutspelsdrömmar över.

Själv kommer jag nästan kissa på mig av upphetsning om vi klarar oss från kvalserien.

Några 76p lär vi knappast komma upp till.
Då krävs det en stabilitet i laget, den finns inte...
Ezzab

Inlägg av Ezzab »

Om vi är med och krigar om slutspel har vi ju rätt ok avslutning. Där vi bl.a möter Malmö borta två gånger. Men då måste vi ju kunna sno några pinnar på bortaplan den närmsta tiden.

15/2 Timrå IK (h) Globen, 19:00
17/2 Malmö Redhawks (b) Malmö Isstadion, 15:00
19/2 Mora IK (h) Hovet, 19:00
22/2 HV71 (h) Globen, 19:00
26/2 Luleå HF (h) Globen, 19:00
28/2 Malmö Redhawks (b) Malmö Isstadion, 19:00
2/3 Linköpings HC (b) Cloetta Center, 19:00
Användarvisningsbild
CrippE

Inlägg av CrippE »

mforce skrev:Alla utom de mest insnöade sviker DIF-hockey. De flesta jag talar med har en av två anledningar till att inte gå på hockeymatcherna.
Det första argumentet kan jag inte köpa alls. Visserligen är det många matcher, men man måste inte se alla. Dock är detta ett så vanligt argument att man nog måste ta det på allvar. Argument två är omöjligt att tjafsa om, har man inte tid så har man inte. Men många verkar prioritera annat före hockeyn. Själv har jag begränsat med tid och kan se långt ifrån alla hemmamatcher. Men jag försöker se så mycket som möjligt. Jag tillhör inte klackfolket men är mycket intresserad. Tyvärr är det helt omöjligt att få tid att se alla matcher.
Bautabröl skrev:Alla utom de mest insnöade sviker DIF-hockey.

klipp klipp!!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

För att fylla ut i arenan skulle man väl kunna göra en kampanj mot familjer. Tex. barn under 15 år gratis om farsan eller morsan följer med.

Tror inte att det behöver ha så stor undanträngande effekt på intäkterna, med korv, läsk och godis, kan det nog bli plus på sista raden.

Eller varför inte ha riktade kampanjer i olika matcher - 7000 tomma platser tjänar man inget på - dessutom är det tristare för de 5000 som är där att det ser glest ut, vilket också gör att vissa drar sig för att gå på match varvid det blir ännu glesare.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ser rätt så bra ut detta..

27/12 Luleå HF (h) 2 - 1 (1 - 0, 0 - 0, 1 - 1)
29/12 Malmö Redhawks (b) 5 - 2 (3 - 1, 2 - 0, 0 - 1)
2/1 MODO Hockey (b) 0 - 3 (0 - 1, 0 - 2, 0 - 0)
4/1 Skellefteå AIK (h) 2 - 0 (2 - 0, 0 - 0, 0 - 0)
6/1 Frölunda HC (h) 3 - 2 (0 - 0, 1 - 1, 1 - 1, 1 - 0)
9/1 Färjestads BK (b) 5 - 2 (1 - 0, 3 - 1, 1 - 1)
Axel

Re: Näst kommande matcher

Inlägg av Axel »

Axel skrev:Färjestads BK (b) Löfbergs Lila Arena, 19:00
11/1 Mora IK (b) FM Mattsson Arena, 19:00
16/1 HV71 (h) Globen, 19:00
18/1 Linköpings HC (b) Cloetta Center, 19:00
20/1 Timrå IK (b)

Oerhört tufft schema de 5 nästa.. ja är nästan glad om vi tar 4,5 poäng på de matcherna. Vi får nog tona ner slutspelsdrömmarna om inte laget kan vakna på bortaplan NU!
Tre poäng fixade redan... Var mer än jag kunde drömma om! Vinner vi en eller två till av dessa har vi fortfarande chansen på slutspel i allra högsta grad
Axel

aaa

Inlägg av Axel »

Fan va gött o ha fel :D
Skriv svar