Bremberg VS Styrelsen
Som jag ser det så ligger problemet i att det är för få spelare som bidrar!
Bremberg har inte direkt varit lysande själv i många matcher - men han får alltid spela med de formstarkaste spelarna i laget - och därmed gör han mest poäng!
Jag tycker ju egentligen att Bremberg är grymt bra, men att gnälla som en f++a hjälper inte laget!
Just nu bidrar Brembergs kedja med Dragan och Ottosson! Resten av laget är helt handlingsförlamade! Problemet med att man spelar Dragan och Bremberg i samma kedja är att resten av laget bara blir skräp - medan deras dominerar!! Men de kan inte göra allt på egen hand!!
Ask kan bättre kom igen nu!
Bäcker kan bättre! Tror jag.. Kom igen nu.
Danielsson gjorde en bra match sist.. Han kan mycket bättre( Det vet jag)
Falk gör det han kan och bättre blir det inte - han är nyttig!
Fimpen - producerar nada - även om han stundtals spelar bra ishockey!
Hörnqvist grym i bra omgivning - usel annars!
Kom igen nu killar! Vi fixar det här!
Bremberg har inte direkt varit lysande själv i många matcher - men han får alltid spela med de formstarkaste spelarna i laget - och därmed gör han mest poäng!
Jag tycker ju egentligen att Bremberg är grymt bra, men att gnälla som en f++a hjälper inte laget!
Just nu bidrar Brembergs kedja med Dragan och Ottosson! Resten av laget är helt handlingsförlamade! Problemet med att man spelar Dragan och Bremberg i samma kedja är att resten av laget bara blir skräp - medan deras dominerar!! Men de kan inte göra allt på egen hand!!
Ask kan bättre kom igen nu!
Bäcker kan bättre! Tror jag.. Kom igen nu.
Danielsson gjorde en bra match sist.. Han kan mycket bättre( Det vet jag)
Falk gör det han kan och bättre blir det inte - han är nyttig!
Fimpen - producerar nada - även om han stundtals spelar bra ishockey!
Hörnqvist grym i bra omgivning - usel annars!
Kom igen nu killar! Vi fixar det här!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Håller helt och hållet med min granne (Linkan) och ställer mig frågande till styrelsens passivitet...
Att sedan gå ut i media och tjoa över sina ambitioner, samtidigt som man inte är beredda att värva spelare (Hannula kontaktade man inte ens!) är horribelt. Jag vill se tränarstaben utom Challe och läkarna/materialförvaltarna tåga ur båset och be om ursäkt!
Nåväl, vi kan inte göra mycket mer än att stå i klacken mot Färjestad på lördag.
Att sedan gå ut i media och tjoa över sina ambitioner, samtidigt som man inte är beredda att värva spelare (Hannula kontaktade man inte ens!) är horribelt. Jag vill se tränarstaben utom Challe och läkarna/materialförvaltarna tåga ur båset och be om ursäkt!
Nåväl, vi kan inte göra mycket mer än att stå i klacken mot Färjestad på lördag.
Men att ljuga och säga att allt är tipptopp löser knappast några problem. Då är det ju bättre att säga "Inga kommentarer" eller "Vi har en plan för att avancera i tabellen" eller vad fan som helst bara det inte är "vi är nöjda" för det kan de omöjligt vara.fd skuggan skrev:För det första:
Styrelsen inser med ALL säkerhet allvaret i situationen. Däremot är det något som dom garanterat tar internt och inte ger sig in in en offentlig diskussion i media.
För det andra:
Säsongen är lång och vi har inte facit ännu. Det går snabbt upp i tabellen liksom ner när det är så många matcher. Slaget är inte förlorat ännu på långa vägar och jag är 100% säker på att styrelsen kommer agera.
På vilket sätt? Det jobbar dom stenhårt på internt, det kan ni vara säkra på.
Alla är frustrerade över att inte veta vad som händer, det fattar jag, men ingen i styrelsen lär ligga på latsidan....Nåt är på gång.
Moget inlägg hörrö..axakaxa skrev:Jojje o alla andra Djurgårdssvin, gör er själva en tjänst o lägg ner DIF- skiten. Dom e ju för fan sämst i ALLT just nu. HELA SVERIGE SKRATTAR ÅT ER. Ganska så tuff vecka ni har framför er.
Vissa skibenter på detta forum håller verkligen en skrämmande låg nivå..
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
-
Linkan har HELT rätt. Laget har varit för bedrövligt offensivt senaste matcherna. Det saknas ett par riktiga målskyttar som Rudslätt och Thoresen var. Dom två spelarna har vi inte ersatt. DIF skulle behöva få in en kanadick i laget som inte funderar så mycket utan bara skjuter. En sån spelare saknar vi idag.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Visst skulle det smaka mumma med ett par klassvärvningar....
MEN hur vore det om det lag vi ställer ut på isen började slita häcken av sig och ge max i varje match, varje period, varje byte och varje situation. Det finns bra mycket mer att klämma ur det lag vi redan har...
Jag gillar Linkan, men om han svettades lika mycket som Ölvestad skulle han lungt dubbla sin poängskörd och DÅ kunde han börja snacka.
MEN hur vore det om det lag vi ställer ut på isen började slita häcken av sig och ge max i varje match, varje period, varje byte och varje situation. Det finns bra mycket mer att klämma ur det lag vi redan har...
Jag gillar Linkan, men om han svettades lika mycket som Ölvestad skulle han lungt dubbla sin poängskörd och DÅ kunde han börja snacka.
Lägg av med detta skit du skriver.axakaxa skrev:Jojje o alla andra Djurgårdssvin, gör er själva en tjänst o lägg ner DIF- skiten. Dom e ju för fan sämst i ALLT just nu. HELA SVERIGE SKRATTAR ÅT ER. Ganska så tuff vecka ni har framför er.
Håll dig till ditt allsvenskt mittlag istället, för elitserien blir det INTE för er iår.
Tveksamt om det skulle hjälpa, det är talangen det är fel på.Andy skrev:Visst skulle det smaka mumma med ett par klassvärvningar....
"Buhuuu vi har inga pengar". Tro fan det när Falken plockar ut 40 000 mer i månaden än jörgen jönsson och när Lassila tjänar lika mycket som linkan.
Andy skrev:Visst skulle det smaka mumma med ett par klassvärvningar....
Ölvestad och Ask är dom enda två spelarna som gnuggar i årets upplaga. Resten av laget är på tok för välkammade och snälla. Samtidigt som det saknas kreativitet så saknas det riktigt jävlaranamma alá Finn-Olsson, Kristoffersson (back in the day och inte som förra sässongen), Micke Magnusson, Sjögren etc. etc. Ettriga jävlar helt enkelt.