Säcken kompetent...

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Tycker det är Pinsamt att se DIF förlora poäng efter poäng i slutet på matcherna. Varför bygger man inte laget bakifrån istället?

Vi kunde klarat oss utan t ex Fimpen eller dragan och värvat ett par etablerade backar istället.

I blame säcken.
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Det behövs två bra backar, och det fort! In med Novák och Kutlák och vi har en slutspelsplats som i en liten ask.
Användarvisningsbild
_Skogis
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

Blir så trött på det här snacket att det är Säcken fel att vi tappar på slutet...

Vi har helt enkelt för tunn trupp och går runt med för lite folk.

Jag lovar att FBK, LHC och HV's 4'e femma lätt går in bland dom 3 bästa femmorna i DIF...

Man kan inte trolla med knäna..
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Diffe89 skrev: Har alla glömt bort att det faktiskt var några matcher sen nu som vi tappade i slutet? Vi lyckades ju i alla fall hålla tätt i de senaste tre matcherna.
Eftersom att vi har vunnit eller tagit poäng i några matcher, ja. När vi torskar, vilket vi ofta gör, så är det nästan uteslutande på grund av ras i slutet. Tänk om man kunde åtgärda detta enormt frustrerande fenomen?

Anledningen till att man gärna diskuterar det är givetvis för att det är en sådan uppenbar detalj som skulle kunna åtgärdas genom insatser av tränarna. Det är ju knappast så att vi av en slump värvat ihop en blandning av spelare som samtliga lider av "trött och värdelös under sista 5-syndromet".
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jojje skrev:Tycker det är Pinsamt att se DIF förlora poäng efter poäng i slutet på matcherna. Varför bygger man inte laget bakifrån istället?

Vi kunde klarat oss utan t ex Fimpen eller dragan och värvat ett par etablerade backar istället.

I blame säcken.
Okej, värvningen av Dragan hade jag nog också bytt ut mot en värvning av en toppback. Fimpen ska du dock ge fan i att kritisera. Är fan nästan enbart hans förtjänst att vi INTE släpper in mål tidigare alt. släpper in fler mål i slutdelen av tredje. Kungen av Box Play.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Matcher spelade: 17

Vunna: 6
Oavgjorda: 4
Förlorade: 7

Matcher som poäng tappats i sista perioden: 7
Matcher som poäng tappats sista 10min: 5

7 av 17 matcher har laget tappat i sista perioden.

Statestik säger allt
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

Stod på aftonbladet att Larsson var "skadad" eller nåt sen uppvärmningen. Sen kan jag hålla med om att det är förjävligt att vi tappar sista minutrarna.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Ja en puck tog illa på Larsson i uppvärmningen, därför ville han bytas ut efter dom 2 insläppta målen!

Men det är kul att en så kunnig person som Jojje startar en tråd om att säcken ska avgå, och att Larsson ska stå kvar imål fast han är skadad och vill ut!

Och du sa till mig att jag skulle hålla käft när jag inte har koll... *SUCK*

Stäng av din radio och gå på någon match, så kanske du vet lite mer om hockey.
TomyMörth

Fy faan Joije!

Inlägg av TomyMörth »

Joijje du måste vara den mest inkompetenta & patetiska människan här! Om du inte förstår att en målvakt inte kan stå i mål pga av skada måste du ligga på en fiskmås iq! Säcken & Challe är mycket kompetenta tränare! Jag tycker dtt du joijje skall gå & titta på matchen! Inte kritisera när du läst aftonhoran etc!

Joijje jag trodde att människan inte kunde vara så pessimistisk & patetisk som du! Joijje skaffa fakta & sluta tjata om säcken!

Det hä är andra tråden du skapar!

Om du inte kan komma med ngt konstruktivt & positivt hoppas jag add dom stänger av dig härifrån! FYfaan!
TomyMörth

Min idé är att vi sätter besserwissern Joijje som tränare!

Inlägg av TomyMörth »

Joijje som tränare! jatack! han är positiv & Skulle förmodligen vara lika kompetent som Gunnar Svensson, Joijje skulle nog med sin positiva attityd kunna skapa ett vinnande DIF! ....................

:lol:
wzy

Inlägg av wzy »

Jojje du är ett stort skämt!!! Det är pinsamt att du bara skriver en massa skittrådar när laget förlorar och ingenting när laget spelar bra! Allt du skriver är skrattretande! Ta ut tummen ur arslet och gör nånting med ditt liv istället för att klaga på folk som är MYCKET mer kompetenta än vad du någonsin kommer bli!

Dif spelade riktigt bra sista halvan av matchen och skulle lätt ha förtjänat 1 poäng, om inte 3 till och med! Men den där jävla Lärking förstörde allt!

Och ni andra som klagar på Djurgården? Vad i h*****e förväntar ni er egentligen? Laget ligger 7:a och är tippat allt från 5:a till 9:a!?! Dessutom har nästan alla elitserietränare sagt att årets upplaga av elitserien är oerhört svårtippad pga att alla lagen är oerhört jämna!

SKÄRPNING! Djurgården är inte det lag vi var för 3 år sen, och det är vårat fel, inte Säckens och Challes fel!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

wzy skrev:det är vårat fel, inte Säckens och Challes fel!
Vårat? Nej det är faktiskt höst nu.
Det är inte vårt fel. Vi har haft en styrelse som mest suttit och druckit sprit under tiden som andra lag agerat och byggt nya arenor. Nu verkar vi vaknat till ur bakfyllan men det är nog tyvärr för sent. Dussinlag som modo och brynäs har egna arenor och det är bara en tidsfråga innan även de är långt före oss ekonomiskt. Vi är redan i dagsläget en bit efter dem. Men gapet kommer bara att öka och öka.

Inse läget.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Det enda man kan ifrågasätta i valet av målvakt igår är varför Larsson fick stå i första taget. Visst, han kanske är het, men efter en sån mental och fysisk urladdning som det måste ha inneburit för främst Daniel uppe i Skellefteå så borde man ställt honom åt sidan igår. Framför allt om vi inte har en uttalad första målvakt.

Jojje, du tycker inte att det ekonomiska läget beror mer på den fina "backning" vi får från kommunen om man jämför med den hjälpen som Brynäs och Modo får från sina respektive?

Vad gäller ny arena så gäller väl samma sak som i fotbollen, det saknas pengar och en plats att bygga arenan på.

I vanliga fall så sprider du din negativa kritik med någorlunda fog Jojje, men med dina senaste inlägg så är det ett ordentligt övertramp. Gör om, gör rätt!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Vi får en ny arena inom fotbollen snart.

En riktigt fin med tak och konstgräs på Östermalms IP.

Men så är fotbollsstyrelsen kompetent.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jojje skrev:Vi får en ny arena inom fotbollen snart.

En riktigt fin med tak och konstgräs på Östermalms IP.

Men så är fotbollsstyrelsen kompetent.
Stockholm stad prioterar en fotbollsarena lite högre skulle jag tro eftersom Stadion byggdes 1912 medan Globen inte ens har 20 år på nacken.

Finns det nån plats över på Östermalms IP för en hockeylada mån tro?
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar