Djurgårdens IF - HV71, 30/10 2006
Va? Är han fortfarande skadad?Remy Lebeau skrev:Det blir inget mål av Thomas mot Hv-71, med tanke på att han inte är tillbaka dåJordan skrev: Målskyttar:
Morten, 2 mål
Linkan, 1 mål
Thomas, 1 mål
..och matchen mellan DIF - Öster vinner dif med 3-0.
Förövrigt så tror jag på en 3-0 seger till oss. Ask, Otto och Bäcker gör målen.
Hur länge blir han skadad?

Då gör Morten hattrick istället dåra..

Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Årets järnkamin borde bli egentligen bli fansen som slutiot upp trots att lagets prestationer har varit under all kritik. Minsta dåliga spelaren har nog trots allt Concha varit.
Dembo tycker jag personligen borde bli årets pajas då killen på egen hand kastade in ett självmål som gjorde att vi åkte ur CL.
Dembo tycker jag personligen borde bli årets pajas då killen på egen hand kastade in ett självmål som gjorde att vi åkte ur CL.
Vi var aldrig i CL och tittar man rent sportsligt på det så var det lika bra för slakten som Mosvka hade förberett hade jag gärna sluppit.Kall-El skrev:Årets järnkamin borde bli egentligen bli fansen som slutiot upp trots att lagets prestationer har varit under all kritik. Minsta dåliga spelaren har nog trots allt Concha varit.
Kan man säga att fansen slutit upp när vi först för första gången på väldigt länge hamnar under 10 000 och nu senast hade lägsta publiksiffran sen Superettan? Visst finns det de som går alltid oavsett, men när publiksiffran dyker så kraftigt så är det ju ett otroligt bortfall, oavsett anledning.
Blev lite OT, men jag var tvungen att ge min syn på saken.
Lycka är att vara djurgårdare
-

Matchen krockar dock med Djurgårn - Öster på stadion.
Vem fan vill se DIF mot Öster då? DIF spelar skitdålig fotboll och är borta från topplaceringar, Öster är på väg ur eller iaf lite på väg åt det hållet...! Hade ja bott i stockholm hade jag gått på hockey, nu bor ja i Borås och går på fotboll....
(De här kommer jag få äta upp

MÅNGA DE FLESTA KOMMER ATT VÄLJA FOTBOLLEN, DÅ DE E SISTA HEMMAMATCHEN FÖR FOTBOLLSKRIGARNA.
ALLA VIL VÄL GE ETT MASSIVT STÖD EFTER EN MISSERABEL SÄSONG.
PINSAMT ATT DET KAN KOMMA MER ÄN 12.000 MOT HALMSTAD SÄSONGEN 2005 DÅ VI ÄR I GULDLÄGE, MEN BARA KOMMA 6750 ÅR 2006 DÅ DET GÅR LITE UTFÖR..
Tror dock på en hel del folk ikväll, och på Hovet är det lättare att få upp stämmningen.
Klassisk och bra arena, tacka Springsteen!
Vi e inne i en bra trend, så jag tror givetvis på 3 nya poäng, men HV är inte dåliga så de blir nog tufft.
Ska jag säga: 4-1 DIF!
Jo men jag menade att hade jag bott i stockholm, hade jag inte kunnat följa Elfsborg på samma sätt. Nu bor jag här och kan inte följa DIF på samma sätt! =)Rash skrev: Sen håller väl du på Elfsborg i fotbollen så det känns som om du hade valt hockeyn i första hand ändå? :roll:
Ikväll vinner vi, HV71 måste börja förlora någon gång. 5-2 till oss! =)
Saknar Kung Wikegård!
- Lee Harvey Oswald
Tror på en tajt historia som Larsson avgör, i dubbel bemärkelse.
Först räddar han 39 av 40 skott sedan gör han själv 3-1 i tom bur.
Fel forum, jag vet.
Men ändå....
Kan inte riktigt se vittsen med att sitta & frysa på stockholmsstadion för att bevittna en match där DIF helst bör ge bort 3p till ÖIF.
Annars får det sanslöst äckliga senariot att DIF har en R.L. plats att spela om i sista omgången & då tvingas spela guldet till Solna.
Sånt vill man ju slippa.
Det är bara efterblivna Bajen som sysslar med sånt, då man "gav" DIF guldet förra säsongen genom att slå IFK-Gb i en för HIF helt betydelselös match.
Fel forum, jag vet.
Men ändå....
Kan inte riktigt se vittsen med att sitta & frysa på stockholmsstadion för att bevittna en match där DIF helst bör ge bort 3p till ÖIF.
Annars får det sanslöst äckliga senariot att DIF har en R.L. plats att spela om i sista omgången & då tvingas spela guldet till Solna.
Sånt vill man ju slippa.
Det är bara efterblivna Bajen som sysslar med sånt, då man "gav" DIF guldet förra säsongen genom att slå IFK-Gb i en för HIF helt betydelselös match.
Dags för Ölvestad att näta lite, så första femman kommer gå bra med Jimmi som gör 2 mål och Otto gör 1, Krisftoffer som började bra börjar få in formtoppen igen, Dragan assisterar 2 av målen och T. Pettersson gör assist till 1.
Fredric Ericsson för övrigt kommer spela bra och få in en fullträff han med och vår omöjlige Boden-son står för en "överförväntan" match igen och slutresultatet blir 4-1 till oss.
Fredric Ericsson för övrigt kommer spela bra och få in en fullträff han med och vår omöjlige Boden-son står för en "överförväntan" match igen och slutresultatet blir 4-1 till oss.
Jag går till Stadion idag för att det är sista hemmamatchen i år, för att visa spelarna att trots att säsongen inte blev nån succé så ställer vi på läktaren alltid upp.Lee Harvey Oswald skrev:Tror på en tajt historia som Larsson avgör, i dubbel bemärkelse.
Fel forum, jag vet.
Men ändå....
Sånt vill man ju slippa.
Hade det varit en liknande situation med hockeyn hade jag varit i Globen/Hovet istället.
Lycka är att vara djurgårdare