Det finns ju tillräckligt med utrymme och intresse från oss supporters här på forumet för att både diskutera "klacken" i en tråd SAMT diverse backbekymmer i en annan..Det ena behöver inte utesluta det andra vettu..Paraflax skrev:Hur orkar ni lägga så mycket tid om att prata om klackar o sånt skit, sköta lite istället på ledningen att de ska värva Dick axelsson o några bra backar till, för nu anser jag bara att thomas johansson o ribbenstrand är dem enda backar som djurgården har med elitserie kompetens. Där har vi ju ett perfekt back par, en med mycket erfaren het och en som e hungrig på att spela. Så jag tycker att man ska kasta liwling på skroten o köpa in lte BRA backar, de behövs se bara på föra årets elitserie fan lassila kunde ju inte göra mycket med så dåliga backar, de fanns bara en bra då o de va adam andersson men han spelar ju i MoDo nu.
Fixa bättre backar/paraflax
LHC planerar invasion!
Re: Bättre backar
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
- Remy Lebeau
Är du artificiell eller?Paraflax skrev:Hur orkar ni lägga så mycket tid om att prata om klackar o sånt skit, sköta lite istället på ledningen att de ska värva Dick axelsson o några bra backar till, för nu anser jag bara att thomas johansson o ribbenstrand är dem enda backar som djurgården har med elitserie kompetens. Där har vi ju ett perfekt back par, en med mycket erfaren het och en som e hungrig på att spela. Så jag tycker att man ska kasta liwling på skroten o köpa in lte BRA backar, de behövs se bara på föra årets elitserie fan lassila kunde ju inte göra mycket med så dåliga backar, de fanns bara en bra då o de va adam andersson men han spelar ju i MoDo nu.
Johansson och Ribbenstrand dom enda med elitserie kompetens? Uh, right. DIF har värvat så bra backar man kan i vårat läge, kolla på förra säsongens backar och dagens, kan du inte sen en markant skillnad är du helt dum i huvudet. Ronnie och Timmy är inga backar som glänser men dom är stabila och gör sitt jobb.
Adam en bra back? Herregud, han var den största säkerthetsrisken bakåt sedan Richard Lintners tid i DIF. Han gjorde bort sig otaliga gånger, är inte ett dugg ledsen att han spelar i Modo nu. Han gjorde viserligen mål, men han var fan inne på ännu flera baklängesmål.
Jag hade kanske hoppats på någon bättre back än Liwing om jag skall vara helt ärlig!j0nte skrev:" renodlad PP-back som skjuter från höger...."Kall-El skrev:Skulle nog vilja påstå att vi har backar för plats 6-8 i serien. Det som egentligen saknas är en renodlad målskytt samt en renodlad PP-back som skjuter från höger....
Jonas Liwing ?
Munter kille du!?Paraflax skrev:Hur orkar ni lägga så mycket tid om att prata om klackar o sånt skit, sköta lite istället på ledningen att de ska värva Dick axelsson o några bra backar till, för nu anser jag bara att thomas johansson o ribbenstrand är dem enda backar som djurgården har med elitserie kompetens. Där har vi ju ett perfekt back par, en med mycket erfaren het och en som e hungrig på att spela. Så jag tycker att man ska kasta liwling på skroten o köpa in lte BRA backar, de behövs se bara på föra årets elitserie fan lassila kunde ju inte göra mycket med så dåliga backar, de fanns bara en bra då o de va adam andersson men han spelar ju i MoDo nu.
Så som vi (eller de, om du så önskar) har presterat under dessa två inledande omgångarna av ES finns där absolut inget att klaga på. Allra minst defensiven!
Dessutom fattar jag inte hur eller var du följer Hockeyn, för som på dig låter det som om du jämnför dagens backar med 00/01, Norden osv. För det första växer inte sådana lag/backar som vi hade då på träder och de som finns reas jävlar i det inte ut! Och vi har INTE den ekonomin som vi hade då (som du förmodligen jämnför med?!) för att köpa in dessa spelare.
Istället satsar vi på killar från Sthlm-området! Och finns det något som värmer i ens supporters hjärta så är det när en "egen produkt" får reprensentera A-truppen, samtidigt som man supporter vet att "denna killen ger allt för föreningen!"
I UR & SKUR
Kunde inte skrivit de bättre själv.Ölvestad skrev:Munter kille du!?Paraflax skrev:Hur orkar ni lägga så mycket tid om att prata om klackar o sånt skit, sköta lite istället på ledningen att de ska värva Dick axelsson o några bra backar till, för nu anser jag bara att thomas johansson o ribbenstrand är dem enda backar som djurgården har med elitserie kompetens. Där har vi ju ett perfekt back par, en med mycket erfaren het och en som e hungrig på att spela. Så jag tycker att man ska kasta liwling på skroten o köpa in lte BRA backar, de behövs se bara på föra årets elitserie fan lassila kunde ju inte göra mycket med så dåliga backar, de fanns bara en bra då o de va adam andersson men han spelar ju i MoDo nu.
Så som vi (eller de, om du så önskar) har presterat under dessa två inledande omgångarna av ES finns där absolut inget att klaga på. Allra minst defensiven!
Dessutom fattar jag inte hur eller var du följer Hockeyn, för som på dig låter det som om du jämnför dagens backar med 00/01, Norden osv. För det första växer inte sådana lag/backar som vi hade då på träder och de som finns reas jävlar i det inte ut! Och vi har INTE den ekonomin som vi hade då (som du förmodligen jämnför med?!) för att köpa in dessa spelare.
Istället satsar vi på killar från Sthlm-området! Och finns det något som värmer i ens supporters hjärta så är det när en "egen produkt" får reprensentera A-truppen, samtidigt som man supporter vet att "denna killen ger allt för föreningen!"
Alltid Oavsett.