humor humor humor...jag säger bara att det går inte att få ut några bra konditionsresultat om man bara kolla på tider på ett cooperstest...och sen säger ju ett cooperstest ingenting om vad man är för en håkkylirare så det känns rätt meninglöst i mina ögon...Legion skrev:Ok,
du menar alltså att en fet Dragan och en junior från Huddinge var minst lika bra tränade som resten av truppen vid tiden för Coopertestet.
Känns ganska otroligt.
Coopertest
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ett coopertest säger väldigt mycket om hur man är som idrottsman,hockeylirare eller inte.humor humor humor...jag säger bara att det går inte att få ut några bra konditionsresultat om man bara kolla på tider på ett cooperstest...och sen säger ju ett cooperstest ingenting om vad man är för en håkkylirare så det känns rätt meninglöst i mina ögon...
I dåligt resultat där pekar på att man är ruskigt dåligt tränad (eller helt saknar löpsteg)och att man har mycket att jobba med vad gäller den fysiska uthållningen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
kk ...vi hade en kille i laget som sprang på strax under 9 minuter och så hade vi några som sprang på typ 12-13minuter (inkl mig)...sure han kunde galloppera men vad hade han för nytta av det sen när vi körde tester med rören på? då var skillnaden mellan oss sekunder istället för minuter....så att stirra sig blind på ett cooperstest är i mina ögon bara dumdristigt...och det var ju på isen vi skulle prestera sen sååå...
Coopertestet säger ju inte allt, men en hel del.
Man kan ju utgå från att personer som får dåliga värden har sämre grundkondition jämfört med en som har fina värden.
Detta kanske inte spelar så stor roll i en skridskoduell, men en spelare med högre värden torde kunna göra flera dueller per byte, orka köra längre byten samt återhämta sig raskare jämfört med en som har svaga värden. Sedan får man inte heller glömma bort att en sekund i hockey kan bli det där värdefulla lilla extra som krävs för att slita sig fri.
Man kan ju utgå från att personer som får dåliga värden har sämre grundkondition jämfört med en som har fina värden.
Detta kanske inte spelar så stor roll i en skridskoduell, men en spelare med högre värden torde kunna göra flera dueller per byte, orka köra längre byten samt återhämta sig raskare jämfört med en som har svaga värden. Sedan får man inte heller glömma bort att en sekund i hockey kan bli det där värdefulla lilla extra som krävs för att slita sig fri.
juppp...men att säga att nån har dålig kondition genom att bara titta på ett coopertest för att han eller hon kom 3 minuter efter nån annan är inte helt korrekt...detta vidhåller jag:]]..Kall-El skrev:Coopertestet säger ju inte allt, men en hel del.