Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Lockout 2012

Inlägg av Mattias_87 »

Många bryr sig faktiskt. Ett hemma-VM utan stjärnor ger ju inte direkt bra reklam för ishockeyn.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Mattias_87 skrev:Många bryr sig faktiskt. Ett hemma-VM utan stjärnor ger ju inte direkt bra reklam för ishockeyn.
Självfallet, men DIF tjänar definitivt på ett upphörande av lockouten vilket torde vara något mer viktigt för de flesta djurgårdare just här, just nu.

'Just saying.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Hockey-VM är ju hur ointressant som helst. Spelar ingen roll hur många NHL-spelare det är som ansluter.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Hemma-VM lär bli Übersexigt, exakt 0st NHL-förstärkningar.
zzz..
Oj, vad alla bryr sig.

Ooooh, Coolish Daniel-San!
-Som om jag bryr mig vaah.. :wink:

Ett VM fyllt av Lockout-spelare tilltalar iaf mig sjukt mycket mer än tjockis-nhl & stänly & hans förbenade cup.

Men det är jag det, är ju inte "fond of" amerikanska sportligor överhuvudtaget.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Hockey-VM på hemmaplan är inte ett dugg ointressant. Sen ja att NHL drar igång gynnar Djurgården så vi får hoppas på det.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Hemma-VM lär bli Übersexigt, exakt 0st NHL-förstärkningar.
zzz..
Oj, vad alla bryr sig.

Ooooh, Coolish Daniel-San!
-Som om jag bryr mig vaah.. :wink:

Ett VM fyllt av Lockout-spelare tilltalar iaf mig sjukt mycket mer än tjockis-nhl & stänly & hans förbenade cup.

Men det är jag det, är ju inte "fond of" amerikanska sportligor överhuvudtaget.
Jag bryr mig verkligen inte ett skit om NHL heller, verkligen. Men jag bryr mig om DIF, vilket du också gör. Djurgården tjänar på att lockouten upphör. Eller har du sett något som jag inte ser...?
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Jag ser bara win-win om lockouten upphör. Dom andra lagen tappar bärande spelare, jag får ÄNTLIGEN se NHL hockey igen. Herregud vad jag längtar.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Kentta skrev:Jag ser bara win-win om lockouten upphör. Dom andra lagen tappar bärande spelare, jag får ÄNTLIGEN se NHL hockey igen. Herregud vad jag längtar.
Amen.

NHL är verkligen fantastiskt att kolla på, ni som skiter i NHL missar verkligen så sjukt mycket..
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Bryr mig inte alls om NHL. Ligan är lika pinsam som Mora och Leksand. Om lockouten uppför så ökar våra chanser på top3 ofantligt mycket så det är inget snack om saken. Visst är det tråkigt för VM, men den smällen tar jag mer än gärna för att vi ska ha större chanser att ta oss tillbaka till Elitserien.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Visst, DIF lär ha större chans i en eventuell KS om nhl drar igång.

Är bara hyfsat övertygad om att vi kommer floppa när vi väl kommit dit.
Energin som DIF mobiliserat för att hämta ikapp alla poäng man låg efter kommer med all säkerhet vara helt uttömd i Mars månad.

Åh då kunde ett skojsigt VM fyllt med nhl-spelare fungera som en tröst, om än en väldigt klen sådan.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Alberget4A skrev:Bryr mig inte alls om NHL. Ligan är lika pinsam som Mora och Leksand.
Håller med. NHL är dessutom skittråkigt förutom möjligen Stanleycup slutspelet då det börjar hetta till.
Avskaffa tre mot tre.
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

#87 skrev:
Kentta skrev:Jag ser bara win-win om lockouten upphör. Dom andra lagen tappar bärande spelare, jag får ÄNTLIGEN se NHL hockey igen. Herregud vad jag längtar.
Amen.

NHL är verkligen fantastiskt att kolla på, ni som skiter i NHL missar verkligen så sjukt mycket..
Visst är den kanske sevärd för hockeyns skull men jag har svårt att följa sport utan att heja på nåt lag. Det är inte samma sak.
Lee Harvey Oswald skrev:Visst, DIF lär ha större chans i en eventuell KS om nhl drar igång.

Energin som DIF mobiliserat för att hämta ikapp alla poäng man låg efter kommer med all säkerhet vara helt uttömd i Mars månad.

Åh då kunde ett skojsigt VM fyllt med nhl-spelare fungera som en tröst, om än en väldigt klen sådan.
Säg inte det. Kolla hur det gick för Örebro som var ohotad segrare och kunde slappna av i slutet. De fick aldrig upp ångan igen..
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Visst, DIF lär ha större chans i en eventuell KS om nhl drar igång.

Risken finns, men chansen att vi skall lyckas ökar avsevärt. Det för mig är verkligen värt chansen / risken att NHL drag igång... alla dar i veckan. :wink:

Hemma-VM känns som en enda stor jippo-gäspning i jämförelse. Popcorn, TV3 och sunkhockey förutom semifinal / final. Det om något är VM i ett nötskal.
Användarvisningsbild
minalman

Lockout 2012

Inlägg av minalman »

Om NHL startar blir det
1) Bra för Djurgården
2) Intresset sjunker ännu mer för ES
3) VM blir ännu mer fiasko för skämtet hockeyförbundet

Alla tre gläder mig plus att man får se bra hockey på nätterna igen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

@GlobeKPD: Vet agent: deal as good as done, league now taking it to final hour, grabbing what's left to take off table.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar