HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 7/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
STINGRAY71

Inlägg av STINGRAY71 »

Vi är här för att stanna tyvärr... backsidan är som alla påtalat den sämsta i Dif's historia...
Man behöll Arnesson som uttalad bärande (ett hån) och kryddade med Falk och höll tummarna på att Hedström skulle blomma.. går sådär eller ⁉️ ser så där ut med alla misstag som just nu junisarna står för ... likväl med insatserna som Berglund, Forsberg och Norman står för...forwards junisarna väger alldeles för lätt i matcherna av desperation i HA
Liss är ett sorge barn i vekhet och defensivt spel..Söderlunds junior misstag kostar alldeles för mycket i sina tokraider..
Dom etablerade backarna har väl inte heller rosat marknaden enl plan...verkar inte finnas den mentala styrkan i truppen att klara av HA pressen och vad det innebär att bli nerskjuten dit...är det trots allt fortfarande ruttet i allt runt laget eftersom det inte ens fungerar för våra sk "drömvärvningar" dom är ju inte bättre än mediokra HA spelare just nu...
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av daaviid »

Ivey skrev: 2022-12-07 21:25:08
daaviid skrev: 2022-12-07 21:18:29
Per-Allan skrev: 2022-12-07 21:15:08 Var högre tempo på han som skrapade isen mot sargkanten på Hovet förr i tiden innan ismaskinen körde in.

Så jävla övärdigt mesta mästarna med dessa proppmätta spelare som bara glider runt som om det vore friluftsdag på skolan med allmänhetens åkning.

AVGÅ OCH DRA JÄVLA LOOSERS.
Du kan väl ta och avgå från detta forumet?
Du skulle göra iaf mig en björntjänst. :idea:
Tror nog du behöver läsa på vad det det ordet egentligen betyder…
Hehe, ja fan.. jag kan offra mig för forumet. :wink:
Tack för upplysningen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2022-12-07 21:37:00 HV hade förra säsongen skicklighet men allt börjar med ett hårt och rejält spel, det var dom minst lika bra på, Vi tror att vi kan vinna bara på namnen på tröjorna och några juniorer med talang sen löser det sig. Lycka till säger jag.

Hela vår identitet är som bortblåst. En mycket sorglig utveckling.
En del kallar den "utvecklingen" för en anpassning till modern hockey. Att kamp och hårdhet är förlegat! Naturligtvis dårskap och regelrätt fel. Hockey handlar till kraftig majoritet om att vara starkare än motståndet i duellerna. Vinna närkamper! Vi är inte ens trea ut ur duellerna den här säsongen. Rent skamligt veka! En mental fråga förstås.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Manijock skrev: 2022-12-07 21:47:55
diftobbe89 skrev: 2022-12-07 21:37:00 HV hade förra säsongen skicklighet men allt börjar med ett hårt och rejält spel, det var dom minst lika bra på, Vi tror att vi kan vinna bara på namnen på tröjorna och några juniorer med talang sen löser det sig. Lycka till säger jag.

En del kallar den "utvecklingen" för en anpassning till modern hockey. Att kamp och hårdhet är förlegat! Naturligtvis dårskap och regelrätt fel. Hockey handlar till kraftig majoritet om att vara starkare än motståndet i duellerna. Vinna närkamper! Vi är inte ens trea ut ur duellerna den här säsongen. Rent skamligt veka! En mental fråga förstås.
Nu känns det ju fel att hylla fbk men hur de fullständigt manglade ner saik med hårt fysiskt spel förra årets kvartsfinal var underbart att se.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

BigJ skrev: 2022-12-07 21:43:35

Ja, tyvärr väldigt intetsägande spel, spelare som Hank och Ahlén är mycket saknade men många som gnäller nu ville ju ha bort den typen av spelare.
Om inte annat för underhållningens skull, Ahlén kanske hade kunnat sätta Anderberg på plats så hade jag åtminstone fått lite valuta för mina pengar.
Spela fult
BigJ

Inlägg av BigJ »

diftobbe89 skrev: 2022-12-07 21:56:36

Ja, tyvärr väldigt intetsägande spel, spelare som Hank och Ahlén är mycket saknade men många som gnäller nu ville ju ha bort den typen av spelare.
Om inte annat för underhållningens skull, Ahlén kanske hade kunnat sätta Anderberg på plats så hade jag åtminstone fått lite valuta för mina pengar.
Jo, fast glömmer aldrig en match mot örebro där vi låg under och spelade skit där Hank tog tag i det hela med en rejäl propp i anfallszon vilket vände hela matchen.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

BigJ skrev: 2022-12-07 22:00:27
diftobbe89 skrev: 2022-12-07 21:56:36

Jo, fast glömmer aldrig en match mot örebro där vi låg under och spelade skit där Hank tog tag i det hela med en rejäl propp i anfallszon vilket vände hela matchen.
Varför inte Viktor Liljegren spelar här förstår jag ju inte. Jag tipsade KG om honom utan att höra någonting. Han hade väl ingen aning om vem det var såklart. Dålig koll antar jag. När HV värvade Herman Hansson var jag HELT säker på att det skulle bli en lyckad värvning medans många casuals säkert inte ens visste vem han var. MYCKET riktigt.
Spela fult
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Idag spela vi bra, pp börjar sitta och våra stjärnor lägger manken till. Märks att Garpen rört om i femmorna

Stolt Djurgårdare
SNOPPEL

Inlägg av SNOPPEL »

Värva!!
Användarvisningsbild
Exile

Inlägg av Exile »

Man börjar tyvärr tappa intresset helt...
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Är på konferens med jobbet o snabbkollar o ser vi leder. Sen efter käket så har vi förlorat. Är ju liksom surrealistiskt att vi inte lyckas manövrera ut en nykomling med 1/4 dels budget mot vår. Man blir rätt uppgiven. Som tur i all misär så hänger vi kvar i toppen. Helt overkligt o oförtjänt. Sen att vi tvingas släppa 5 till junis-VM känns ju oxå mindre bra. Vi lär tappa hänget på toppen o är knappt ett mittenlag när junisarna är åter. Gäller o ligga i nu..
Rätt orolig var detta debacle tar vägen, ärligt..
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

…och återigen måste fokus riktas mot Pehrsson och Ölvestad och deras tillkortakommanden
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Doyle skrev: 2022-12-07 22:47:45 Är på konferens med jobbet o snabbkollar o ser vi leder. Sen efter käket så har vi förlorat. Är ju liksom surrealistiskt att vi inte lyckas manövrera ut en nykomling med 1/4 dels budget mot vår. Man blir rätt uppgiven. Som tur i all misär så hänger vi kvar i toppen. Helt overkligt o oförtjänt. Sen att vi tvingas släppa 5 till junis-VM känns ju oxå mindre bra. Vi lär tappa hänget på toppen o är knappt ett mittenlag när junisarna är åter. Gäller o ligga i nu..
Den Stora skillnaden är att Östersunds spelare spelar av dels intresse, samt stolthet, våra killar tror dom är gretsky och lirar endast för en lönecheck, det har aldrig fungerat att ta in gamla ohungriga äldre spelare som endast vill lira för 25's utbetalning kolla alla Leksands misslyckanden genom åren med gamla före detta spelare som varit bra. Ska man gå upp från HA krävs det ett jävla jobb. Sen att ledare, spelare i intervjuer står och tycker det är bra, bra fart är rätt patetiskt. Du måste vilja vinna varje byte, varje duell varje match. Ta en sån som Brodin tidigare en hårt jobbande spelare som smällde på i varje närkamp, såg nån siffra att han har 14-15 tacklingar på hela säsongen. Tidigare kanske 5-10 per match, Klasen tror han kan stå still och dribbla bort alla. Nej det är kört om inte laget börjar jobba som ett lag och vill vinna. Jag går inte och ser än ända match till förens laget börjar jobba och förtjänar en publik, just nu lurar endast laget sin publik för att dom själva ska kunna kvittera ut sin feta check den 25
Praetori

Inlägg av Praetori »

ken1968 skrev: 2022-12-08 08:58:02
Doyle skrev: 2022-12-07 22:47:45 Är på konferens med jobbet o snabbkollar o ser vi leder. Sen efter käket så har vi förlorat. Är ju liksom surrealistiskt att vi inte lyckas manövrera ut en nykomling med 1/4 dels budget mot vår. Man blir rätt uppgiven. Som tur i all misär så hänger vi kvar i toppen. Helt overkligt o oförtjänt. Sen att vi tvingas släppa 5 till junis-VM känns ju oxå mindre bra. Vi lär tappa hänget på toppen o är knappt ett mittenlag när junisarna är åter. Gäller o ligga i nu..
Den Stora skillnaden är att Östersunds spelare spelar av dels intresse, samt stolthet, våra killar tror dom är gretsky och lirar endast för en lönecheck, det har aldrig fungerat att ta in gamla ohungriga äldre spelare som endast vill lira för 25's utbetalning kolla alla Leksands misslyckanden genom åren med gamla före detta spelare som varit bra. Ska man gå upp från HA krävs det ett jävla jobb. Sen att ledare, spelare i intervjuer står och tycker det är bra, bra fart är rätt patetiskt. Du måste vilja vinna varje byte, varje duell varje match. Ta en sån som Brodin tidigare en hårt jobbande spelare som smällde på i varje närkamp, såg nån siffra att han har 14-15 tacklingar på hela säsongen. Tidigare kanske 5-10 per match, Klasen tror han kan stå still och dribbla bort alla. Nej det är kört om inte laget börjar jobba som ett lag och vill vinna. Jag går inte och ser än ända match till förens laget börjar jobba och förtjänar en publik, just nu lurar endast laget sin publik för att dom själva ska kunna kvittera ut sin feta check den 25
Jag tycker ändå att jämförelsen är lite orättvis. Nog kämpas det rätt bra även från våra profilerade spelare (jo javisst finns det mer att hämta) men det räcker inte riktigt till. Att våra stjärnspelare inte nått resultat är för att motståndarna i många matcher (inklusive den här när jag kollat i efterhand) lägger enormt fokus på att stänga ner dem, en och en under hela matchen. Det blir än värre när vi lirar på bortaplan mot gäng som är villiga att anpassa sig eftersom de har bytesfördelen. Vid de tillfällen när motståndarna misslyckas så blir det farligt direkt eller mål.

Det här är inte spelare som i andra ligor varit sådana "stjärnor" att de har vanan inne med den uppvaktningen de får. Från att ha varit "bra" så är de plötsligt "stjärnor" i Hockeyallsvenskan. Det kommer ta tid för dem att anpassa sig och övriga delar av laget måste också höja sig för att omöjliggöra att den uppvaktning som Krüger, Klasen, Norman och även Brodda mfl får kan pågå under 60min.
Garpen&Co har en hel del att jobba på och jag tror kanske att man tom måste vara beredd att flytta runt lite i dylika matcher för att skapa nya kombinationer och positioner som motståndarna inte har läst in sig på.

Det är ingen slump att vi åkt på snytingar mot förväntade blåbär. Lika delar underskattning och bra nedstängning från motståndarna så rullar vi plötsligt på fälgarna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Du har så rätt i det du skriver.
Hockey är verkligen inte så komplicerat som en del analytiker (Tobbe P) vill få det till.
Spelar absolut ingen roll vilken "spelvision"/"spelide" man har om inte hjärtat är där.
Vinn din kamp, alla i laget börjar vinna sina kamper...först då kan du bli ett bra hockeylag.

Gissar att vi krånglat in oss i siffror och glömt det viktiga.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar