Haha, det vore ju en gamechanger utan dess like. Snacka om nytänkande!
HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 7/12
Stolt, men aldrig nöjd
Jag ser ovanstående men vad är analysen? Eller, har jag sett rätt? Det enda jag är säker på är att ingen i ledningen vill att det ska se ut så här. Den fråga som måste ställas är väl då "Har vi värvat fel spelare?" för jag ser inte att detta är en tränarproblematik.Magnutz skrev: ↑2022-12-07 21:14:08 Det är svårt att se annat än mörker. Jag har sett flera matcher som varit rent usla. Denna kvalar in. Jag skulle vilja vara bättre på att analysera men för mitt hobby-öga ser jag att det går för långsamt. Det spelas på utsidan. Det spelas i sidled. Det passas långsamt/fel adress. Det spelas puck till spelare utan fart. Det hotas inte offensivt. Det dumpas puckar som inte vinns.
Så här får det inte fortsätta, det är ju solklart. Garpen har en handfull matcher på sig att röra om i grytan och hitta ett spelsätt som laget kan agera efter.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag vill ha tillbaka alm, Ytterell och Rensfeldt. Typ nu.
Sen dom skadades så har det inte sett bra ut.
Sen dom skadades så har det inte sett bra ut.
Delägare
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Nu ser det ju ännu sämre ut.
Vi blir långa stunder förnedrade av amatörer.
Fy fan så jävla dåligt vi spelar.
VAD FAN ÄR FEL I DJURGÅRDEN?
Ring och be Fagervall att komma tillbaka. Allt är förlåtet. Sparka Garpenlöv åt……..

Vi blir långa stunder förnedrade av amatörer.
Fy fan så jävla dåligt vi spelar.
VAD FAN ÄR FEL I DJURGÅRDEN?
Ring och be Fagervall att komma tillbaka. Allt är förlåtet. Sparka Garpenlöv åt……..
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vilket jävla skitlag vi har, ingen jobbar, ingen bryr sig, man är inte förtjänt av en ända åskådare på fredag, Garpen tycker 3:e var bra, va fan vem kan tycka det, han borde snarare säga att samtliga ska skämmas efter matchen. Hockey handlar om kamp oavsett vilka namn som står på ryggen, Dif jobbar inte, står still tror man ska vinna matcher bara för man lirar i NHL, SHL, finns inga hockeyspelare som är bra om man inte jobbar, och vill vinna. Detta Dif tror precis som förra året att det vänder nog snart, Nej det kommer inte att hända, finns några 5 minuterperioder vissa matcher där man spelat okej, men fler stunder är det inte, jag skäms över detta lag agerande, och vi kommer aldrig ha nån som helst chans på varken slutspel eller gå upp om inte det blir stora förändringar hur man spelar och agerar. Söderlund även om har har det tungt med poäng är den som jobbar hårdast av alla match efter match. Klasen jobbar inte alls men lirar mer eller mindre nonstop sista 5 wow.
Fast då var det annorlunda slutspel, nu är det matchserier om bäst av 5 eller 7. Tror det är ganska stor skillnad faktiskt som borde gynna ett lag som vårt, om man nu bara får bitarna på plats vill säga....Mattias_87 skrev: ↑2022-12-07 21:18:31 Blir tyvärr som senast vi åkte ur, tar in spelare som inte passar in i HA och säsongen efter får man bygga nytt och yngre. Vi spelar garanterat i HA 23/24.
För övrigt så gjorde ju deras målvakt det bättre än JVM målvakten...
Tror nog du behöver läsa på vad det det ordet egentligen betyder…daaviid skrev: ↑2022-12-07 21:18:29Du kan väl ta och avgå från detta forumet?Per-Allan skrev: ↑2022-12-07 21:15:08 Var högre tempo på han som skrapade isen mot sargkanten på Hovet förr i tiden innan ismaskinen körde in.
Så jävla övärdigt mesta mästarna med dessa proppmätta spelare som bara glider runt som om det vore friluftsdag på skolan med allmänhetens åkning.
AVGÅ OCH DRA JÄVLA LOOSERS.
Du skulle göra iaf mig en björntjänst.![]()
Men den 23/12 får dessa tröttmössor lönechecken och sedan kan de festas loss innan dubbelmötena mot aik där förnedringen blir total.
Kan nog bli en rätt stökig kväll på Globen vid vår hemmamatch om stjärnorna är lika loja som nu.
Kan nog bli en rätt stökig kväll på Globen vid vår hemmamatch om stjärnorna är lika loja som nu.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Frågan man kan ställa sig är, spelar vi i HA nästa säsong eller Hockeyettan?
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Verkar varit tur att man missade denna för att stå och frysa i en ishall och kolla på pojklagshockey istället.
Smågrabbar (och tjejer) som kör 100 i varje byte verkar ha varit bättre hockeyunderhållning än DIF om man får tro tråden.
Smågrabbar (och tjejer) som kör 100 i varje byte verkar ha varit bättre hockeyunderhållning än DIF om man får tro tråden.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
Handlar väl om kunskap snarare än vilja. Klart ingen vill att det ska se ut som det gör men har man kunskapen att förändra?Magnutz skrev: ↑2022-12-07 21:21:09Jag ser ovanstående men vad är analysen? Eller, har jag sett rätt? Det enda jag är säker på är att ingen i ledningen vill att det ska se ut så här. Den fråga som måste ställas är väl då "Har vi värvat fel spelare?" för jag ser inte att detta är en tränarproblematik.Magnutz skrev: ↑2022-12-07 21:14:08 Det är svårt att se annat än mörker. Jag har sett flera matcher som varit rent usla. Denna kvalar in. Jag skulle vilja vara bättre på att analysera men för mitt hobby-öga ser jag att det går för långsamt. Det spelas på utsidan. Det spelas i sidled. Det passas långsamt/fel adress. Det spelas puck till spelare utan fart. Det hotas inte offensivt. Det dumpas puckar som inte vinns.
Så här får det inte fortsätta, det är ju solklart. Garpen har en handfull matcher på sig att röra om i grytan och hitta ett spelsätt som laget kan agera efter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Pinsamt är bara förnamnet... Att med denna trupp förlora mot ett lag som precis klivit upp från Div 1.
- diftobbe89
HV hade förra säsongen skicklighet men allt börjar med ett hårt och rejält spel, det var dom minst lika bra på, Vi tror att vi kan vinna bara på namnen på tröjorna och några juniorer med talang sen löser det sig. Lycka till säger jag.
Hela vår identitet är som bortblåst. En mycket sorglig utveckling.
Spela fult
Säsongskort bytes mot en skämskudde.
Aktiv sitt, men är nu lika lat som spelarna och orkar nu inte gå upp för trappan.
Sänd PM
Aktiv sitt, men är nu lika lat som spelarna och orkar nu inte gå upp för trappan.
Sänd PM
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Ja, tyvärr väldigt intetsägande spel, spelare som Hank och Ahlén är mycket saknade men många som gnäller nu ville ju ha bort den typen av spelare.diftobbe89 skrev: ↑2022-12-07 21:37:00 HV hade förra säsongen skicklighet men allt börjar med ett hårt och rejält spel, det var dom minst lika bra på, Vi tror att vi kan vinna bara på namnen på tröjorna och några juniorer med talang sen löser det sig. Lycka till säger jag.