SHL 18/19 : Djurgårdens IF - HV71 26/12-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - HV71 26/12-2018

Inlägg av minalman »

Vann vi någon gång en duell framför håvekassen? Där syntes det vilka som hade mest inställning denna bedrövliga eftermiddag.
Brodin hade behövts.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Vikas skrev:Hursomhelst MÅSTE stollarna i båset inse fakta och börja ändra om i kedjorna. Vi har i dagsläget 3 kedjor som inte åstadkommer någonting, och om man då måste splittra dem för att få fram åtminstone en som kan göra något så får det vara så.

"Juniorkedjan" är urusel - endast Jonathan har något i SHL att göra som de spelar just nu. Släng ihop en nykomponerad kedja med Dick/Jonte/Virtanen eller något.

Håll Hank och Possler borta från spel så mycket det bara går.
Tycker possler får mycket skit jämfört med andra som bidrar mindre.
Morwiin

Inlägg av Morwiin »

#10 skrev:
Vikas skrev:Hursomhelst MÅSTE stollarna i båset inse fakta och börja ändra om i kedjorna. Vi har i dagsläget 3 kedjor som inte åstadkommer någonting, och om man då måste splittra dem för att få fram åtminstone en som kan göra något så får det vara så.

"Juniorkedjan" är urusel - endast Jonathan har något i SHL att göra som de spelar just nu. Släng ihop en nykomponerad kedja med Dick/Jonte/Virtanen eller något.

Man får det man förtjänar. Vad har Possler gjort för bra som andra inte gjort ? Bergfors o hank får ju lika mycket skit.

Inlägg av #10 »

Morwiin skrev:
#10 skrev:

Man får det man förtjänar. Vad har Possler gjort för bra som andra inte gjort ? Bergfors o hank får ju lika mycket skit.
Tycker han är bidrar mer både fram å bakåt, listigare spelare än dom du nämner
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det komiska är ju att om vi plockar bort alla som inte bidrar/platsar...då blir det inte många kvar.
Vi är kollektivt jävla pissusla nu.
Bara Bängström på Expressen tycker fortfarande att vi är bra, -Djurgården är bättre än tio raka matcher med en enda seger på full tid.

Tycker vi är lika sopiga som resultaten, idag skapar vi förvisso lite chanser, men många matcher har ju bara passerat utan att vi varit med.

Men visst, det som går att göra är ju att laborerar lite/vaska om.
Vet inte vad det väntas på där riktigt?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

#10 skrev:
Lidingö DIF skrev:Det kommer i alla fall bli ett spännande slut på denna säsong. Trist dock att spänningen kommer utgöras av Hockeyallsvenskt kval.

Förövrigt så hatar jag Globen.
Nja, kval blir det nog inte.
Du har nog rätt och jag har lugnat ner mig lite nu när jag kommit hem och fått i mig lite etanol. Vi var otroligt överlägsna men saknade tyvärr udden.

Dock skämdes jag över klacken för den var praktusel. HIV71s kyrkokör stod och matade på gnihet-ramsa efter gnihet-ramsa där aijk var utbytt mot hv-blå och hur pinsamma de än är så vann de lätt över våra tjocka fågelholkar. Jag är för gammal för klacken men om du nu köper klackbiljett så ingår det i priset att du ska sjunga. Grabbarna förlorade på isen med flaggan högt. Klacken förlorade stort på läktaren på det mest förnedrande och likgiltiga sätt.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Manijock

Inlägg av Manijock »

Två perioder där vi krossar Hiv. Den sista väljer Robert Ohlsson att kasta åt helvete. Jävla dåre, gå ut och förklara dig för dina fans NU. "Toppningen" med Urbom och JP bakom Possler, usla Wirtanen och en förvirrad Dick är bland det värsta jag sett i coachingväg. Vad kan toppa det ytterligare? Joo, Hank... Det sämsta jag sett någonsin . Skyll dig själv. Skäms!

Bergfors var bra. Jonte och Tom likaså. Men skulle säga att Robban är farligt nära kanten nu. Trivs du där? Verkar inte vara särskilt desperat.

Klacken var förövrigt precis som några var inne på, pinsam.
BIX

Inlägg av BIX »

#10 skrev:
Morwiin skrev:
#10 skrev:

Tycker han är bidrar mer både fram å bakåt, listigare spelare än dom du nämner
Håller med Posler har ibland riktigt bra skills ljusår bättre än Hank + att Hank måste dessutom vara den som har sämst fart på grillorna i hela SHL Vad det gäller Bergfors så förra året med annan omgivning va han grym !

Nr1. Börja om gör helt nya kedjor
2. Låna ut Hank till Almtuna
3. Helt nytt tänk i Cotch
4 bänka fjällby 1 match så han tänker till
5 in med en Back med Kronwall s pondus

Då tar vi Guld
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Fyfan vad bitter denna förlust var. Senast matchen mot HV förtjänade vi verkligen 0 poäng efter en skitmatch, detta var ändå ett steg framåt förutom att målen inte ville in.

Men nu har förlusten hunnit smälta lite och vi har faktiskt 50% av våra matcher kvar att spela. Det är inte kört, långt ifrån men samtidigt så är vi TRE poäng ifrån 11e platsen. TRE. Helt sjukt. Men serien är sjuk så några raka vinster gör att vi kan kan ligga stabilt topp 6 igen.

Nej vi har två matcher kvar detta år och efter det ska jag försöka mig på en riktig utvärdering.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Inget snack om att vi var det bättre laget. Men ikväll är det en klen tröst.

Axelsson är skadad, ser man lång väg. Lägger han av innan säsongen är över?

Gillar inte att gnälla på domaren, men ikväll var de mycket dåliga.

Nja, en gnutta orolig är jag allt även om jag tror vi kommer börja klättra med Josef tillbaka.

Ante skadad.
Högström inte ersatt.
Axelsson spelar skadad.
JJ borta lång period.
Klart det sätter sina spår.

Till sist. Vilken kemi mellan Possler och Dick. Kul diskussion mellan boysen då Possler gjorde ett menlöst nerlägg till Hvs målis. Den konversationen hade jag velat höra. Possler såg ut att skämmas som en hund, med rätta.

Possler skulle inte ta............
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81

Inlägg av mb81 »

Satan vilken sur förlust!

Men äntligen spelar vi bra igen och för egentligen hela matchen. Hoppas vi kan fortsätta spela så här. Då kommer poängen igen.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Kikat matchen i efterhand. Otroligt pinsamt mål som släpps in efter enbart minuten spelad. Ingen ville markera och målet var ett faktum. Pinsam defensiv i det läget. Sedan är det än mer pinsamt hur många lägen som bränns varje jävla match. Possler kan inte få in pucken hur öppet mål han än skulle få, i övrigt halkar han runt och bjuder på toeloop, flip och alla möjliga tricks men pucken kan han inte få i mål. Det är verkligen helt omöjligt. Om man bortser från konståkningstricken så är Bergfors typ likadan.

Nej, detta känns inte alls bra. Negativt kval mot de onämnbara så finns det fortfarande ett lag från Sthlm i SHL, men det kommer inte vara vårt lag. Dags att rycka upp spelet framför kassen å det grövsta. Killerinstinkt framför mål vore att föredra. Puckjäveln måste in i mål igen.

Nu ska jag försöka hitta ett bättre humör igen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Robban till DN:
Djurgårdens tränare Robert Ohlsson var missnöjd med att hans spelare inte ställde sig mer framför HV-målet.

– Man ska göra mål i hockey också och när de har en het målvakt måste man gå in lite oftare framför mål så han inte ser varje puck, säger DIF-tränaren som ändå var nöjd med spelet.

- Ditt jobb är först och främst att få spelarna att göra detta på isen, Robban. Inte att berätta självklarheter för tidningarna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ett fall framåt jämfört med Mora-matchen (men det hade väl förmodligen ett snedsteg ut på ett trafikerat tågspår också varit...).

Dock så måste vi grisa ner oss och det har vi i praktiken inga spelare som mäktar med att göra offensivt. Möjligtvis Brodin men så fort man spelar fysiskt åker man ju ut i den här sporten numer.

Bergfors gör sin bästa match för säsongen. Dick så dålig så man skäms. Fortdfarande skadad? Rätt sannolikt. JJ bra. Adam gör en helt rimlig insats, menlöst att kommentera resten.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Är ff galet besviken efter förlusten igår. Känns overkligt att vi hamnat i denna dypöl efter den fina inledningen vi hade. Känns som spelarna fick nån form av övertro på sig själva då i stort sett alla skott på mål gick i mål i början. Nu har man hamnat i nån form av komfortzon o tror att allt fixar sig utan att göra det där lilla extra. Den jävla cirkeln måste brytas. Vi är ju inne i samma onda cirkel då vi förlorade åtta matcher på raken förra säsongen men lyckades bryta den onda cirkeln med lite förändringar bakåt. Är dax o göra något liknande nu. Vi behöver dock en extra försvarsgeneral som kan styra upp spelet bakifrån. Så mycket slarv o hafs vid uppspelen så man blir faan vindögd av ilska. Kosta vad det kosta vill. Nått måste göras. Sen en sista andhämtning. Tycker kritiken mot Robban o gänget båset är oförtjänt. Att rulla dessa i tjära o fjädrar är inte sakligt eller lösning på problemet. Laget kollektivt har faan ett ansvar att spela bättre . Jag hoppas ingen spelare redan tänker på nya kontrakt o nästa säsong utan nu visar tigerhjärta o börjar gå all in för att vinna matcher. Visa nu mot Rögle att ni är värda att bära DIF-skölden på bröstet. Det förpliktigar att tillhöra VÄRLDENS finaste förening.
Skriv svar