Usel is. Hoppar och far ända från rödjsson skrev:Vi har MÅNGA spelare som har bra handleder. Förstår verkligen inte hur man inte använder dessa, utan väljer att skjuta istället när det väl kommer till straffläggningen.
SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Frölunda 15/11-2018
-
Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Frölunda 15/11-2018
Det behövs skinn på näsan ala Ölvestad men i det här laget är det väl bara Dick som är diva nog, Ante som är kylig nog och Grewe som är hungrig nog att kunna prestera bättre i ett kokande Hovet (och ingen av dem lirade som bekant ikväll).#87 skrev:Återigen förlorar vi framför storpublik.
Tradigt.
Övriga behöver övning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nä, fy fan va dåligt. Tappa 2-0 är inte OK någonstans. En annan misär är att arbetskollegan håller på Brax. 2-2 målet är inte bra någonstans och 2-3 målet är ännu värre.
Träna på straffar, minst sju timmar om dagen tack!
Träna på straffar, minst sju timmar om dagen tack!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Storpublik? Lät som 20 pers max. Då spelar det ingen roll. Som åskådare måste man förstå att man kan göra skillnad. Majoriteten på läktaren borde skämmas. Hatten av till några få tappra.Detblir3poäng skrev:Ja, det här är inte bra....#87 skrev:Återigen förlorar vi framför storpublik.
Tradigt.
Fjällby kommer göra oerhörd skillnad. Men utan Josefson no cigar.
Hur är det möjligt att de tre (!) bästa spelarna blir skadade? Jag blir fan gråtfärdig.
Säg den glädje som varar
Alltså, jag orkar faktiskt inte med hur jävla riksusla domarna var ikväll... Skulle jag vara hälften så praktusel på mitt jobb skulle jag få sparken direkt... Det är ju trots allt proffs vi snackar om!
It's the hope that kills you.
Positivt: Adam gör vad han kan. Två tre räddningar där det kanske borde varit mål. Lite hjälp av stolpen men tar alla straffar utom en (och JG hade också två i stolpen så det är jämnt skägg).
Wirtanen är en vinnare och hyggligt grym centervärvning.
Fjällby klev in med energi och lyfte kedjan (tyvärr är Mackan inte uppe i nivå än).
Hank och Begfors borde gjort minst ett par mål så mycket som de skapar. Men fall framåt för Hank denna säsong och för Bergfors denna match. Viktigt sparkaptial NÄR det lossnar.
Tom är fantastisk.
Wirtanen är en vinnare och hyggligt grym centervärvning.
Fjällby klev in med energi och lyfte kedjan (tyvärr är Mackan inte uppe i nivå än).
Hank och Begfors borde gjort minst ett par mål så mycket som de skapar. Men fall framåt för Hank denna säsong och för Bergfors denna match. Viktigt sparkaptial NÄR det lossnar.
Tom är fantastisk.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Håller med till 110%, vet inte vad som har hänt med klacken.... och när jag varit på bortamatch i klacken har det tillochmed varit 15 åriga mobiltöntar som stått och sagt "pinsamt" till varandra om dom som försöker sjunga och härja I KLACKEN!!DIF_Soldier skrev:Storpublik? Lät som 20 pers max. Då spelar det ingen roll. Som åskådare måste man förstå att man kan göra skillnad. Majoriteten på läktaren borde skämmas. Hatten av till några få tappra.Detblir3poäng skrev:Ja, det här är inte bra....#87 skrev:Återigen förlorar vi framför storpublik.
Tradigt.
Fjällby kommer göra oerhörd skillnad. Men utan Josefson no cigar.
Hur är det möjligt att de tre (!) bästa spelarna blir skadade? Jag blir fan gråtfärdig.
Sanny tyckte domarna var utmärkta, men vad vet väl han....
Tyvärr dåligt ledarskap vid ledning 2-0, kostar matchen tyvärr.
Har så oerhört svårt att tro på alla som höjer det här laget till skyarna och anser att vi är klara guldfavoriter. Långt ifrån skulle jag säga.
Han kan omöjligt ha sett samma match som vi andra...BigJ skrev:Sanny tyckte domarna var utmärkta, men vad vet väl han....
It's the hope that kills you.
Långt kvar på säsongen och vi är övertränade samt saknar ett par riktigt tunga pjäser. Tillsammans med ett par till storlag brukar vi bli bättre framåt slutspelstider så jag förstår experterna även om mitt förhandstips var mer mellanårsbetonat. Vi får se vad tiden lider.ciirree skrev:Har så oerhört svårt att tro på alla som höjer det här laget till skyarna och anser att vi är klara guldfavoriter. Långt ifrån skulle jag säga.
Jo men utan våra glasögon. Det är bra hockeyunderhållning när domarna inte blåser sönder matcher med mycket fysiskt spel. Hatten av till Frölunda som spelade hockey med doft av slutspelskaraktär redan i November med domare som tillät det.sauron skrev:Han kan omöjligt ha sett samma match som vi andra...BigJ skrev:Sanny tyckte domarna var utmärkta, men vad vet väl han....
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Denna säsong spelar vi klart bättre på bortais än på Hovet. Väldigt tråkigt.
Avskaffa tre mot tre.
Poäng mot tabelltvåan som har luft under vingarna. En pinne bakom med en match mindre spelar och garanterad lärdom och revanchlusta på köpet. Tror i ärlighetens namn att detta var det bästa som kunde hända.Mattias_87 skrev:Denna säsong spelar vi klart bättre på bortais än på Hovet. Väldigt tråkigt.
Ingen ursäkt - men isen är under all kritik. Skyller inte förlusterna på det. Men det är en del av matcherna. Efter ett tag så ser man hur pucken studsar överallt. Jocke och Djurgården delar uppfattning men kan inget göra tyvärr. En match i SDHL blev t.o.m uppskjuten pga det.Mattias_87 skrev:Denna säsong spelar vi klart bättre på bortais än på Hovet. Väldigt tråkigt.