SirDIFalot skrev:Johan Svensson ?@MrMadhawk
Enligt vad jag hört så blir det ingen Backlund i VIK & ingen Hörnqvist i DIF. Men har lärt mig: Inget är hugget i sten. Från bra håll, dock.
--
Det gör inte direkt mig något. Hoppas inte på Hörnqvist direkt.
Rätt skönt.. Har vi möjlighet att skrapa ihop några ören så ska de läggas på Murray och/eller Kronwall.
Jim Morrison skrev:Tar ju hellre Landeskog än Hörnqvist om det skulle komma till det...
Billigare att försäkra och bättre. Även fast jag älskar Bengan.
Högst tveksam till att Ros har räknat rätt där dock. Landeskog skulle ju kosta över 200k i månaden för den norska klubben enligt deras lokala media.
Vad baserar dom det på då? Ros går ju i alla fall efter löner och whatnot. Känns ju troligare att en spelare som tjänar mer än Landeskog kostar mer att försäkra...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Tar ju hellre Landeskog än Hörnqvist om det skulle komma till det...
Billigare att försäkra och bättre. Även fast jag älskar Bengan.
Högst tveksam till att Ros har räknat rätt där dock. Landeskog skulle ju kosta över 200k i månaden för den norska klubben enligt deras lokala media.
Vad baserar dom det på då? Ros går ju i alla fall efter löner och whatnot. Känns ju troligare att en spelare som tjänar mer än Landeskog kostar mer att försäkra...
Ingen aning. Jag har svårt att tro att man kan räkna så bara. En spelare vars kontrakt går ut nu, exempelvis Ryan O'Reillys, Landeskogs radarpartner i Colorado. Hans kontrakt gick ut i somras. Han skulle kunna skriva på för oss. Men vore ju inte gratis i försäkring bara för att han saknar ett NHL-kontrakt. Det verkar handla om att estimera ungefärlig framtida lön. Men spelaren verkar ha en del att säga till om. Tror dock inte Landeskog att sugen på att ge DIF någon rabatt.
SirDIFalot skrev:
Ingen aning. Jag har svårt att tro att man kan räkna så bara. En spelare vars kontrakt går ut nu, exempelvis Ryan O'Reillys, Landeskogs radarpartner i Colorado. Hans kontrakt gick ut i somras. Han skulle kunna skriva på för oss. Men vore ju inte gratis i försäkring bara för att han saknar ett NHL-kontrakt. Det verkar handla om att estimera ungefärlig framtida lön. Men spelaren verkar ha en del att säga till om. Tror dock inte Landeskog att sugen på att ge DIF någon rabatt.
Låter väldigt flummigt om jag ska vara ärlig. Att försöka estimera hur bra en spelare blir i framtiden och vilken sorts lön han kan komma att tjäna? Visst blir det ännu mer flummigare i O'Reillys fall, men Landeskog sitter fortfarande på ett kontrakt vilket är hans nuvarande värde. Oavsett hur bra han kan komma att bli i framtiden. Jag håller fast vid att jag tror att Hörnqvist skulle vara dyrare att försäkra för att han helt enkelt är värd mer än Landeskog just nu, sett till pengar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
SirDIFalot skrev:Jag skulle extremt gärna se Landeskog. Gärna Murray och Kronwall också. Men rätt övertygad om att Kronwall skulle kosta för mycket.
---
Kevin Allen ?@ByKevinAllen
Anze Kopitar signs with Mora in Sweden. My story on Europe-bound NHLers will be up soon.
Jag tror också att Kronwall kommer att bli för dyr för oss. Det skulle vara om något företag/någon person gick in och betalade försäkringen som i Patrik Berglunds fall. Men om vi ska försöka stå för kostnaden så kommer det bli omöjligt. Jag tror våra största chanser till spelare är just Murray och Landeskog. Speciellt om ryktet stämmer om Murray att han skulle stå för sina egna kostnader - och om Landeskog är så billig att försäkra som han borde vara. Jag menar, bara för att han är bra så borde han inte vara dyrare än t.ex någon annan NHL-rookie som sitter på samma kontrakt men har floppat och är skitdålig rent ut sagt.
Dessutom har Landeskog vänner i laget fortfarande, typ Erik Gustafsson, och framförallt i Stockholm.
Under förmiddagen har vissa uppgifter kommit ut via media att den finansiella lösningen för Anze Kopitar är klar. Detta är dock uppgifter som inte stämmer och vi behöver fortfarande hjälp från externa parter för att lösa det hela.
Vill du som företagare hjälpa till att finansiera värvningen av NHL-stjärnan Anze Kopitar, så var vänlig tag kontakt med vår marknadsavdelning, 0250 – 178 30. Vill du som privatperson hjälpa till, besök www.supporterliraren.se för mer information.
Tack för ert stöd!
Från moras hemsida?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Challen skrev:Under förmiddagen har vissa uppgifter kommit ut via media att den finansiella lösningen för Anze Kopitar är klar. Detta är dock uppgifter som inte stämmer och vi behöver fortfarande hjälp från externa parter för att lösa det hela.
Vill du som företagare hjälpa till att finansiera värvningen av NHL-stjärnan Anze Kopitar, så var vänlig tag kontakt med vår marknadsavdelning, 0250 – 178 30. Vill du som privatperson hjälpa till, besök http://www.supporterliraren.se för mer information.
Tack för ert stöd!
Från moras hemsida?
Mora's fans hade ju samlat in hela 600 kr i förrgår och nu tigger dom efter mer, varför låter dom inte kommunen betala som alla andra?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
Janne Bengtsson hävdar i pappersupplagan av SvD att DIF pratar med Murray, Landeskog och Hörnqvist. Kronwall också, men där är ju kostnaden ("åtminstone i nuläget") ett problem.
Om man tänker så här: En spelare som inte kan spela alls i vinter (p.g.a. för höga försäkringar) måste ju tappa i kvalitet, kanske aldrig kommer tillbaka i den spelkvalitet han hade i vintras. Sämre framtidsutsikter, sämre förväntad lön, lägre försäkring! Snacka om Moment 22.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)