Säsongskort 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongskort 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

Enbom skrev:Tjena Mariokempelover! Jag ska nu utsätta dig för ett test hära. Främst för att bedöma din ålder, lagtillhörighet och skostorlek.

Vilken ishockeyspelare fick stroke i december?
Varför är Mikael Tellqvist en evig hjälte?
Vart spelar Mikael Tellqvist?
Vad har Challe gjort sedan han lämnade Djurgårdens tränarstab?
Vilket smeknamn hade Patric Hörnqvist när (han har samma fortfarande, iofs) han och Linkan huserade som värst?
Har du strumpor i dina sandaler?
Hahahaha, Magnutz tackar hjärtligt för veckans varmaste asgarv. Tack!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Magnutz skrev:
Enbom skrev:Tjena Mariokempelover! Jag ska nu utsätta dig för ett test hära. Främst för att bedöma din ålder, lagtillhörighet och skostorlek.

Vilken ishockeyspelare fick stroke i december?
Varför är Mikael Tellqvist en evig hjälte?
Vart spelar Mikael Tellqvist?
Vad har Challe gjort sedan han lämnade Djurgårdens tränarstab?
Vilket smeknamn hade Patric Hörnqvist när (han har samma fortfarande, iofs) han och Linkan huserade som värst?
Har du strumpor i dina sandaler?
Hahahaha, Magnutz tackar hjärtligt för veckans varmaste asgarv. Tack!
Haha, sista frågan fick mig att utbrista i ett irl-fniss.
Ser bilden framför mig hur han sitter vid sin gamla sletna dator med windows 2000, iklädd en något för liten Spiderman t-shirt, ett par urtvättade, gamla svarta mjukisbyxor som han fått från fotbollslaget för några år sedan, samt ett par gråa intersport-strumpor och farsans gamla eco-sandalern. Han precis hittat hit till den här sidan (tidigare har han bara huserat på habbohotel och blip) och kan nu tillföra forumet seriösa diskussioner och reflektioner utan dess like. Killen har ju trots allt säsongskort i klacken och han älskar verkligen hockeyn och läktarkulturen, men på matcherna blir det mest att tävla med kompizen om vem som kan äta upp sin stora popcorn snabbast.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Säsongskort införskaffat så här i sista stund. Toktaggad på den nya säsongen som kommer!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Jan Ednertz skrev:Välkomna till en ny säsong med Djurgården Hockey

Vi hälsar alla gamla och nya säsongskortsinnehavare välkomna till en ny säsong.

Försäljningen av säsongskort har gått över förväntan och ni är nu över 4000 som har säsongskort!

Vår målsättning är att ni ska uppleva att ni ska känna vår uppskattning, då ni är vår allra viktigaste grupp av supportrar, detta oberoende om ni står i klacken eller sitter på långsidan. Utan er skulle vi inte klara oss. Vi tackar givetvis för detta men känner också ett stort ansvar att försöka ge er valuta för pengarna både på och vid sidan av isen.
Fick Mail från Jan Ednetz tidigare idag, över 4000 säsongskort sålda. Finns det någon statistik på sålda säsongskort dom tio senaste åren? (Eller iallafall dom senaste).
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3485654.ab

4200 säsongskort sålda i dagsläget, vilket är 700 fler än ifjol. Riktigt bra siffror är det!
Det mest komiska med det hela är ju att vi har sålt fler säsongskort i klacken är vad aik har sålt på hela Hovet. Dom borde fan skämmas :lol:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det fina med så många kort sålda är att vi förhoppningsvis slipper de publikdalar som uppstått kring vissa "skitmatcher".

Kanske skulle satsa på den något udda målsättningen att aldrig nå under 6500 åskåadre på någon seriematch?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kall-El skrev:Det fina med så många kort sålda är att vi förhoppningsvis slipper de publikdalar som uppstått kring vissa "skitmatcher".

Kanske skulle satsa på den något udda målsättningen att aldrig nå under 6500 åskåadre på någon seriematch?
Det låter som en utmärkt målsättning tycker jag.Då krävs det i runda slängar 2000 "externa" personer per match.

Vi som köper säsongskort skulle jag tro ofta är dom som drar så kallade marginalare.

Matcherna mot Växjö, Timrå och även Luleå och LHC behöver specialinsatser. Luleå har ju rätt många samer som bor i Stockholm, så där får vi ju 4-500 extra med bortasupportrar. Timrå brukar också vara en del. LHC kommer väl med sin 2-3 personer starka bortaklack som vanligt. Växjö vet jag inte.

Ligger dessa matcher i närheten av varandra kan man ju slå ihop det till gå på två matcher betala för en.

Nu kanske det inte ens blir något problem. När antalet säsongskort är många brukar det vara fler marginalare också.

Ska bli kul att se hur många turister det står i klacken i år.
Född till sportchef.
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

android skrev:
Kall-El skrev:Det fina med så många kort sålda är att vi förhoppningsvis slipper de publikdalar som uppstått kring vissa "skitmatcher".

Det låter som en utmärkt målsättning tycker jag.Då krävs det i runda slängar 2000 "externa" personer per match.

Vi som köper säsongskort skulle jag tro ofta är dom som drar så kallade marginalare.

Matcherna mot Växjö, Timrå och även Luleå och LHC behöver specialinsatser. Luleå har ju rätt många samer som bor i Stockholm, så där får vi ju 4-500 extra med bortasupportrar. Timrå brukar också vara en del. LHC kommer väl med sin 2-3 personer starka bortaklack som vanligt. Växjö vet jag inte.

Ligger dessa matcher i närheten av varandra kan man ju slå ihop det till gå på två matcher betala för en.

Nu kanske det inte ens blir något problem. När antalet säsongskort är många brukar det vara fler marginalare också.

Ska bli kul att se hur många turister det står i klacken i år.
Håller med. Det ska aldrig behöva vara under 6500 denna säsongs med dessa förutsättningar. Men det krävs att alla "hardcore" supportar både här inne och med säsongskort hjälper till att dra folk till matcherna. Även att man utnyttjar sina biljetter till fullo och ger bort sina biljetter dom matcherna man inte kan gå. Dock inte klack då nu iår.
Angående turister i klacken måste vi få dom att lära sig hur det fungerar, sånger, sjunga hela matchen och stå upp, det finns en anledning att DIF hockey har kraftigt rabaterade biljetter i klacken/kurvan. Står man där SKA man bidra så enkelt är det!

Tillsammans tror jag det här kommer bli en mycket rolig säsong.
Användarvisningsbild
JohanPez

Säsongskort 2011/2012

Inlägg av JohanPez »

Ednertz tog upp sin roll mycket bra i 08-hockey förra året. När han får spelschemat på sitt bord kan han 'direkt' se vilka matcher där mindre publik kommer bli ett problem. Vad han och hans folk då gör är att baka in de matcherna som bonusar när man går på andra matcher, man får fribiljett om man köper något från shopen och andra mycket effektiva marknadsföringsknep.
Jag tror att vi har en sjukt bra säsong framför oss. Publik- och tryckmässigt såväl som sportsligt! :)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Nu är jag mest intresserad av sålda biljetter så om det alltid kan röra sig om 6500 skulle jag bli helnöjd.

OM sedan alla dyker upp är det en bonus, men det viktiga är för min del antalet sålda plåtar eftersom det ger pengar till föreningen.

Att baka ihop biljettpaket är naturligtvis alltid en väg att gå, men borde in matcher som derby, brynäs och en premiör vara starka nog att kunna stå på egna ben eller går de så tidigt att hockeyn är rädda för bortfall pga av fotbollen?
Användarvisningsbild
JohanPez

Säsongskort 2011/2012

Inlägg av JohanPez »

Jo, de är nog egentligen starka nog men jag tror det handlar om en första gångs-lockning.
Säg att man med dessa matcher utan paket eller annat får dit en fiktiv summa på 1000 mariginalare men med paketet 1500 istället som efter vad som verkar bli en fortsatt tråkig fotbollssäsong får känna på härligt spel och tryck på Hovet och då större chans för några av dessa tippar över och går både på storsatningar och en och annan mellanmatch. Om man börjar säsongen starkt slår man an en ton som mariginalare och förstagångsbesökare bär med sig och börjar bygga på en successivt uppåtgående spiral.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Har vi som köpt klackkort utan slutspel/derbyn förtur till slutspelsbiljetterna sen (om vi går dit, vågar inte jinxa)?
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Har en fråga.

Jag och en polare ska köpa säsongskort på aktiv sittplats. Måste man boka en plats var och mer eller mindre hoppas på att komma bredvid varandra? Om jag väljer 2 stycken platser på sektionen, hur fungerar det då med betalning. Kommer jag vara tvungen att betala för båda då? Vi har tänkt betala på avbetalning så.

Hoppas ni förstår frågan, är så frustrerad efter fotbollen så har svårt att formulera mig.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

android skrev:LHC kommer väl med sin 2-3 personer starka bortaklack som vanligt.
Har de ens så många? Känns som att det är avsaknaden av bortafans som gör att LHC-matcherna genererar lägre publiksiffror än många andra matcher. I slutspelsmatch 5 säsongen 09/10 (hur kan man glömma den?) var det MAX 50 pers i LHC-klacken...
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Ja-ke den andre skrev:Har en fråga.

Jag och en polare ska köpa säsongskort på aktiv sittplats. Måste man boka en plats var och mer eller mindre hoppas på att komma bredvid varandra? Om jag väljer 2 stycken platser på sektionen, hur fungerar det då med betalning. Kommer jag vara tvungen att betala för båda då? Vi har tänkt betala på avbetalning så.

Hoppas ni förstår frågan, är så frustrerad efter fotbollen så har svårt att formulera mig.
Tror du kan ringa och berätta hur det ligger till så fixar dom säkert det utan problem. Har själv haft kontakt med dom via telefon och dom är supertrevliga.
Avskaffa tre mot tre.
Låst