Djurgårdens IF - Frölunda HC, 21/2 2011
Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 21/2 2011
När till och med Lassen är bra vet man att hela laget levererat. Cred också till Claesson som gått riktigt bra på slutet.
Att inte Tjärnqvist gör fem mål är otroligt. Faktiskt lika otroligt att Ottosson eller Cehlin kommer göra mål igen. Har räknat till ett 80-tal riktigt vassa chanser var på dessa två sedan uppehållet...
Att inte Tjärnqvist gör fem mål är otroligt. Faktiskt lika otroligt att Ottosson eller Cehlin kommer göra mål igen. Har räknat till ett 80-tal riktigt vassa chanser var på dessa två sedan uppehållet...
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är Anders Fredriksson som har problem med Zibanejad, de andra uttalade det korrekt. En del har dock en benägenhet att radera ett "e" - Zibanjad, odck inte ikväll.kotten skrev:Galler-Mika gjorde utan tvekan min kväll. Instämmer i hyllningarna till honom. Han är en sanslös talang. Bara de där jäkla C+ sport kommentatorerna lär sig utala hans namn korrekt, Zibaenejad ...
Zibanejad är kung och det är enbart upp till honom om han vill fullfölja kontraktet eller ej. Jag hoppas innerligt att han håller sitt ord bättre än Josefson.
Min inneboende känsla hela säsongen har varit "Ska det vara så jävla svårt?" Och nej, det ska det ju bevisligen inte behöva vara heller. Jävligt skönt att sätta press på ällhåse, det trodde man inte för två matcher sedan...
Med spelet vi visade upp i tredje ska Södertälje inte vara någon match. Hoppas bara inte spelarna tänker samma sak...
Säg den glädje som varar
Ja bättre med Lassen i anfallet än back men när Tim, Hannula och Ölvestad är tillbaka så är han sjunde back igen eller bänkad! Vilket jävla sktt av Claesson! Holmqvist klass på den! Och jävligt bra jobbat av Nilsson innan! Skönt att se att Nilsson visar lite vilja igen!tomten skrev:Mjo, lite lustigt. Han passar nog bättre som LW än back i det här laget för då slipper han hålla reda på defensiven. Tycker han ska tackla mycket. Han har ju storleken för att sätta tuffa tacklingar vilket jag tycker han visade ganska bra idag.Dusinator skrev:Kul att se Lassen göra sin bästa match i Djurgårdströjan som forward
tomten skrev:Mjo, lite lustigt. Han passar nog bättre som LW än back i det här laget för då slipper han hålla reda på defensiven. Tycker han ska tackla mycket. Han har ju storleken för att sätta tuffa tacklingar vilket jag tycker han visade ganska bra idag.Dusinator skrev:Kul att se Lassen göra sin bästa match i Djurgårdströjan som forward
Instämmer fullständigt, han är ju helt klart delaktig i ganska mycket av spelet idag genom att han snabbt är nere och kan forechecka med första tacklingen. Han är ju delaktig i 1-0 tycker jag då han är där & stör så pass snabbt som han gör! Vi hade en bra bredd idag, spelade nästan ingen roll vilka som var inne!
Haha ja, särskilt Cehlin verkar ju ha opererat in magnet-blad i armarna som suger ur all styrka. Han är verkligen helt kass så fort han närmar sig kassen. Otto missar två-tre öppna mål per match.Fricke skrev:När till och med Lassen är bra vet man att hela laget levererat. Cred också till Claesson som gått riktigt bra på slutet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Helt makalöst. Vad har hänt med laget sen derbyt? Känns som världens största & tyngst ok har lyfts från grabbarnas axlar sen derby #5.
Mika Zibanejad...Vad säger man? Magiskt jävla bra. Räcker så.
Mika Zibanejad...Vad säger man? Magiskt jävla bra. Räcker så.
Bäst idag: Mika, Falk, Tjärnqvist, Krüger, Staffan, Boumedienne, Honken
Sämst: Cehlin, Oscar Eklund
Sämst: Cehlin, Oscar Eklund
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Efter alla matcher vi gör 5 mål är jag bara sjukt besviken att vi inte gör 6... Avgå alla!Edin skrev:Dunka in sexan nu så att vi får köra "sexiga Djurgårn"!
Nemen härlig seger

We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
- Datsyuk_13
Dagens seger tycker jag vi tillägnar Tims nyfödda unge!
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Verkligen! Stort grattis till Tim och hans fru/flickvän!Datsyuk_13 skrev:Dagens seger tycker jag vi tillägnar Tims nyfödda unge!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ver-sargen
Han är så jävla underbar!
Han är så jävla underbar!
- Jim Morrison
Många har problem med ditt efternamn. Hur uttalas det?DIF_Soldier skrev: Det är Anders Fredriksson som har problem med Zibanejad, de andra uttalade det korrekt. En del har dock en benägenhet att radera ett "e" - Zibanjad, odck inte ikväll.
- Det ska uttalas Sibb-an-jadd.
http://difhockey.se/nyhet.php?news=7897
Kanske inte någon större sak dock...

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Se där, då har jag också uttalat namnet fel. Jag var helt övertygad över om att det var Sibba-ne-jad,Jim Morrison skrev:Många har problem med ditt efternamn. Hur uttalas det?DIF_Soldier skrev: Det är Anders Fredriksson som har problem med Zibanejad, de andra uttalade det korrekt. En del har dock en benägenhet att radera ett "e" - Zibanjad, odck inte ikväll.
- Det ska uttalas Sibb-an-jadd.
http://difhockey.se/nyhet.php?news=7897
Kanske inte någon större sak dock...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Ha, Ha... Den situationen var grym, Sundqvist (eller vad han heter) var ganska illa ute där när Boumedienne & Nilson flög på honom, Boumedienne fick in 2-3 smällar, härligt att se dom två stå upp...Mäklaren skrev:Bom Bom och Nilson vill man inte möta i handgemäng...
Senast redigerad av Caveman den 2011-02-21 22:30:04, redigerad totalt 1 gånger.