Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010
En förlust mot ett av seriens bästa lag när vi hade en lång bra period men nu saknar flera rutinerade spelare. Onödigt att hetsa upp sig över. Omgång 33, 22 kvar....
Expert.
Vi får förlora, det är okej, men jag blir så överjävligt heligt rasande när fpk tillåts köra sin släptågstrakorhockey... efter den 4e matchminuten i period 2 hade de lyckats att vagga in domarna i tron att det var något trollskt över Djurgårdens totala fart-och-tempo-tapp och sen var vi rökta. Det går inte att spela hockey som DIF vill göra om vi inte får utvisningarna med oss när motståndet hookar, håller i, interferar... Skellefteå försökte samma taktik men fick 2a på 2a HELT RIKTIGT. Idag blåste inte domarsvinet för en enda av de otaliga holding the stick, holding, interference... som fpk gjorde sig skyldiga till under hela period 2 och delar av period 3. Så jävla svagt.SirDIFalot skrev:Varför får folk sån panik och ser allt i svart eller vitt? Det är fan 22 matcher kvar...henka83 skrev:Ska sanningen fram gör vi en riktigt dålig match, vi är sämre i tre perioder på hemmaplan. De spelar smart och dödar vårat spel fullständigt. Vi har bara en hockey i oss tyvärr och när det andra laget anpassar sig efter oss är vi ofta urdåliga.
Mikael Johansson, vilken lirare, vi måste ha en sånn för att gå hela vägen.
Sen så måste jag säga att Owuya är våran bästa spelare idag, utan hnm hade vi inte änns vunnit en period idag. Måste även poängtera hur dåliga Bom-Bom och Holmqvist va idag, är det tillåtet på denna nivå i en så jävla viktig match?
Nu får vi inrikta oss på max 5:e platsen känns det som och man får bara be till högre makter att vi får Luleå där.
Känns jävligt bittert när vi har 2-0 på hemmaplan dessutom. Ska inte få hända detta.....
I period 1 hade vi farten och fpk hann inte med. Sen.. ja, se ovan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ja, men det tunga är att 4:e platsen försvann. Inte att den är mot kaffebönorna. Man måste få vara en jävligt dålig förlorare, det är de som skiljer män från pojkar.Biaas skrev:Man ska väl inte hänga läpp för att vi torskar mot Färjestad?
Vår poängsvit skulle ju ändå ta slut förr eller senare.
Ser det som olycksfall i arbetet bara. Flera tongivande (läs ordinarie) spelare som är borta. Vi hade fyra raka segrar och möter ett bra fbk. Synd bara att killarna inte kan hålla spelet uppe, känns som om dom stördes av div gruff som var och som lär ha uppstått pga att idioten inte gjorde sitt jobb med pipan. Håller med tidigare talare och det är fan +20 matcher kvar. Vi har stora chanser att komma topp fyra. Vi är bara 8p efter Hiv och det med en match mindre spelad.
Små noteringar. Kul att fimpen fick behålla sin streak och även kul att se att Tim's +\- har återhämtat sig efter en knackig start. Lite tristare att det inte händer så mycket med Kempe just nu.
Små noteringar. Kul att fimpen fick behålla sin streak och även kul att se att Tim's +\- har återhämtat sig efter en knackig start. Lite tristare att det inte händer så mycket med Kempe just nu.
Kempe är ju helt enkelt inte mogen för att spela i en andraline. Det är inte Krüger eller Widing heller. Ganska stort problem.crike skrev:Ser det som olycksfall i arbetet bara. Flera tongivande (läs ordinarie) spelare som är borta. Vi hade fyra raka segrar och möter ett bra fbk. Synd bara att killarna inte kan hålla spelet uppe, känns som om dom stördes av div gruff som var och som lär ha uppstått pga att idioten inte gjorde sitt jobb med pipan. Håller med tidigare talare och det är fan +20 matcher kvar. Vi har stora chanser att komma topp fyra. Vi är bara 8p efter Hiv och det med en match mindre spelad.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Dock förståeligt att Kempe som varit febersjuk var lite energilös.
Expert.
Om jag varit Wikegård i studion hade jag velat visa för svenska folket, eller iaf för den delen av Svea rike som håller på fpk/dif/annat hockeylag, hur de spelar sitt spel när de möter ett snabbt spelskickligt lag. I 1a hade vi energi nog att dra oss loss från fpk-kaffe&traktor-spelarna, det syntes. våra krigare slet sig loss och fpk kom på andra hand. Fortfarande i stort sett noll 2or på holding etc. I period 2 hade energin mattats av och nu kom vi inte längre loss från ryggsäckarna. Och guuuud så jag svor här... så ofattbart frustrerande det måste vara att spela mot dessa iglar när domarna tror att de bara kramas lite.SirDIFalot skrev:Dock förståeligt att Kempe som varit febersjuk var lite energilös.
Edit: Utvisningsstatistik från dagens match:
Utvisningar, Djurgårdens IF: 4x2.
Utvisningar, Färjestads BK: 4x2. hur fan är det möjligt?!?!?!
Utvisningsstatistik från 5-1an mot skellefteåajk:
Utvisningar, Djurgårdens IF: 3x2.
Utvisningar, Skellefteå AIK: 8x2. <--- Holding/hookings/interference = avgörande.
Fpk tillåts spela så här, men skellefteå straffades. och i förlängningen straffas DIF. FAN FAN FAN
Senast redigerad av Magnutz den 2010-12-30 21:57:07, redigerad totalt 2 gång.
-
Sebbe G skrev:Kanske man ska "ta över" FABRIKENS plats i denna match om de inte skulle dyka upp...? Tar iaf med mig flaggan
vart har du köpt den?
och vet du om man kan köpa online någonstans?
rött för blodet genom hjärta och ven, gult för solens värmande sken, blått för himmel regn och hav, STOCKHOLMS STOLTHET!!! VÅRAT LAG!!!!!!
Utveckla lite!Daniel942 skrev:Alla utom Snazzi ska avgå.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Första perioden spelar vi helt okej. Bra utdelning dock! Andra perioden är den sämsta på bra jävla länge. Så satans passivt! Tredje perioden sabbar domarna fullständigt. Morgan Johansson och den där jävla praktikanten som dömde idag skämmer ut sig gång på gång. Inte konstigt att färjestad gått bra på 2000-talet när de alla år får spela bra mycket fulare än andra lag. Hade vi spelade som kaffebönderna i Gävle, så hade vi haft fler polisanmälningar än Dulee Johnson. Samma visa varenda jävla gång. Sen att veckans bonnjävel Pelle Prestberg får göra mål gör ju inte dagen bättre. Usch vad jag blir trött!
De få spelarna som faktiskt gör det bra idag är Fimpen och Tim Eriksson. Resten förjänar alla en en enorm känga. Framförallt balerinan Marcus Nilson, talanglösa Sörensen, Ölvestad som av någon anledning inte kämpar alls när han spelar med Nilson och Ottosson, Lassen som inte ens kan träffa is i Antarktis och Holmqvist vars skridkoåkning stämmer överens med en handikappad blandning av en treåring och Bambi. Skäms för helvete!
Här visar vi ändå att det blir svårt att vara ett topplag denna säsong. Grabbarna är inte beredd att betala priset i samma utsträckning som under fjolåret. Ölvestad är rädd om tänderna, Mackan är rädd om klubban, Sörensen är rädd om frisyren, och Honken är allmänt rädd.
Hoppas verkligen det här var en engångsföreteelse. Var riktigt pinsamt idag!
De få spelarna som faktiskt gör det bra idag är Fimpen och Tim Eriksson. Resten förjänar alla en en enorm känga. Framförallt balerinan Marcus Nilson, talanglösa Sörensen, Ölvestad som av någon anledning inte kämpar alls när han spelar med Nilson och Ottosson, Lassen som inte ens kan träffa is i Antarktis och Holmqvist vars skridkoåkning stämmer överens med en handikappad blandning av en treåring och Bambi. Skäms för helvete!
Här visar vi ändå att det blir svårt att vara ett topplag denna säsong. Grabbarna är inte beredd att betala priset i samma utsträckning som under fjolåret. Ölvestad är rädd om tänderna, Mackan är rädd om klubban, Sörensen är rädd om frisyren, och Honken är allmänt rädd.
Hoppas verkligen det här var en engångsföreteelse. Var riktigt pinsamt idag!
100% DJURGÅRDSJ***L
Där har du nyckeln till matchen. Se statistiken på DIF-Skellefteåajk och denna. Norrlandsajk fick inte spela så som fpk fick spela idag. Jag hatar fpk lika mycket eller mer än jag hatar ajk. ajk försöker ändå spela snabb och bra hockey. Det gör inte tattarna från värmland.Jockmaniac skrev:Morgan Johansson och den där jävla praktikanten som dömde idag skämmer ut sig gång på gång. Inte konstigt att färjestad gått bra på 2000-talet när de alla år får spela bra mycket fulare än andra lag. Hade vi spelade som kaffebönderna i Gävle, så hade vi haft fler polisanmälningar än Dulee Johnson. Samma visa varenda jävla gång. Sen att veckans bonnjävel Pelle Prestberg får göra mål gör ju inte dagen bättre. Usch vad jag blir trött!
Jag håller med om domarna. Men snacka inte skit.Magnutz skrev:Där har du nyckeln till matchen. Se statistiken på DIF-Skellefteåajk och denna. Norrlandsajk fick inte spela så som fpk fick spela idag. Jag hatar fpk lika mycket eller mer än jag hatar ajk. ajk försöker ändå spela snabb och bra hockey. Det gör inte tattarna från värmland.Jockmaniac skrev:Morgan Johansson och den där jävla praktikanten som dömde idag skämmer ut sig gång på gång. Inte konstigt att färjestad gått bra på 2000-talet när de alla år får spela bra mycket fulare än andra lag. Hade vi spelade som kaffebönderna i Gävle, så hade vi haft fler polisanmälningar än Dulee Johnson. Samma visa varenda jävla gång. Sen att veckans bonnjävel Pelle Prestberg får göra mål gör ju inte dagen bättre. Usch vad jag blir trött!

Sämst idag: Färjestadsklacken. Äckliga jävla snorungar som hetsar bort barnfamiljer och är allmänt kaxiga. Och det värsta av allt var "Ska ni gå hem nu?", det är bara för mycket.
Domarna, behöver inte säga något mer.
Bäst idag: Nada.
Domarna, behöver inte säga något mer.
Bäst idag: Nada.
- SirDIFalot
Vidrigast var väl när de sjöng "Nisse Ekman finns inte längre"
Expert.