Mäklaren skrev:kotten skrev:Mäklaren skrev:Kan för tillfället inte se hur vi ska kunna klättra särskilt mycket i tabellen. Verkar som att Jimpas fjolårssäsong var en tillfällighet... fast han gjorde ju en del mål under denna försäsong, hmm, skumt. Avsaknaden av en klasscenter till Widing, Mackan eller Nisse att leka med är väldigt stor och när Krüger spelar som han just nu gör så har vi inte en enda center med offensiv kvalité.
Måste tyvärr hålla med. Den höga lägstanivå som vi uppvisade förra året är som bortblåst. Målvaktsfrågan känns som ett allt större frågetecken. Avsaknaden av hungern och kämpaglöden som präglade oss så starkt förra året är påtaglig. Nu skriver jag visserligen det här i förlustens bitterhet, men fortsättningen känns allt annat än lovande.
Verkligen, och nu möter vi ett ruskigt desperat och taggat Frölunda borta härnäst, vilket kommer att sluta i förlust. Då är vi tillbaka med ödesmatcher var och varannan dag. Tror vi slutar 7-8 i tabellen.
Det här forumet måste inneha världens mest negativa skribenter alla kategorier....
Ena stunden är vi enligt många på gång efter några bra matcher för att sedan vara värdelösa igen nästa match.
Våra backar skötte sig väl ganska bra idag, kan ju knappast skylla förlusten på dem. Vi förlorade borta mot HV71. Vi förlorade matchen på grund av ett misstag från Owuya men särskilt på grund av att vårt PP sög något enormt. Tycker vi gjorde en helt okej match annars.
Att förlora borta mot HV71 är ingen katastrof.
Och nu kommer vi få storstryk mot ett usel Frölunda enligt alla mästertippare här. Själv tror jag att vi åker ur Elitserien och att vi aldrig kommer upp igen. Så jävla dåliga är vi....
Jag är helt övertygad om att vi är på gång, tycker det är en jävla skillnad på vårt spel nu jämfört med i början av säsongen och det kommer bara bli bättre. Det som inte alls har fungerat är vårt bortaspel. Det är dags för en 3 poängare borta och det borde kunna ske nästa match. De är klart nervösare än oss och det skall vi utnyttja! Grabbarna får ta sig lite i kragen och prestera!