Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2010

Inlägg av Mäklaren »

Det som stör mig angående backarna är att det knappast är någon nyhet att vår bästa back kanske inte ens kan spela hockey något mer. Han kan för fan knappt röra om i grytor hemma i köket. Att inte då ta in en ersättare för honom, när dessutom Lassen går sönder och är borta länge, det är inte att vara noggrann med lagbygget. Ifjol var vi noggranna - bara dagarna efter att Tjärna gått sönder värvades Zigomansky.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Det som stör mig angående backarna är att det knappast är någon nyhet att vår bästa back kanske inte ens kan spela hockey något mer. Han kan för fan knappt röra om i grytor hemma i köket. Att inte då ta in en ersättare för honom, när dessutom Lassen går sönder och är borta länge, det är inte att vara noggrann med lagbygget. Ifjol var vi noggranna - bara dagarna efter att Tjärna gått sönder värvades Zigomansky.
Jo, kan delvis hålla med men samtidigt så har vi inte ekonomin att plocka in exempelvis en dyr transatlant för att täcka upp en korttidsskada. Jag tror dessutom inte det finns så jäkla mycket att tillgå på marknaden just nu som det är en rimlig prislapp på. Dessutom har man en förhoppning att Kronwall-soppan skall lösas och / eller att Ragge blir frisk. Nu när både Bombom, Ragge & Lassen vart borta så blir det ju jävligt ihåligt där bak men jag tycker ändå det är bra att man inte panikvärvar något som visar sig suga fet getballe.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:
Mäklaren skrev:Det som stör mig angående backarna är att det knappast är någon nyhet att vår bästa back kanske inte ens kan spela hockey något mer. Han kan för fan knappt röra om i grytor hemma i köket. Att inte då ta in en ersättare för honom, när dessutom Lassen går sönder och är borta länge, det är inte att vara noggrann med lagbygget. Ifjol var vi noggranna - bara dagarna efter att Tjärna gått sönder värvades Zigomansky.
Jo, kan delvis hålla med men samtidigt så har vi inte ekonomin att plocka in exempelvis en dyr transatlant för att täcka upp en korttidsskada. Jag tror dessutom inte det finns så jäkla mycket att tillgå på marknaden just nu som det är en rimlig prislapp på. Dessutom har man en förhoppning att Kronwall-soppan skall lösas och / eller att Ragge blir frisk. Nu när både Bombom, Ragge & Lassen vart borta så blir det ju jävligt ihåligt där bak men jag tycker ändå det är bra att man inte panikvärvar något som visar sig suga fet getballe.
Backsidan är så pass viktig, man kan inte bara fylla på med juniorer där på samma sätt som man kan göra med forwards. Jag hade hoppats på en stabil 30-årig back som kom in under hösten så att Ragge kunnat rehabilitera sig fram till jul och inte behöva chansa och göra comeback nu i höst.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:
Backsidan är så pass viktig, man kan inte bara fylla på med juniorer där på samma sätt som man kan göra med forwards. Jag hade hoppats på en stabil 30-årig back som kom in under hösten så att Ragge kunnat rehabilitera sig fram till jul och inte behöva chansa och göra comeback nu i höst.
Säger inte emot dig där, men det är väl ekonomin som talar. Dessutom så tycker väl Järlan & co att med de kliv vissa av backarna tog på försäsongen (även fast jag tycker Claesson var helt värdelös i flertalet situationer igår) så har vi en kompetetent backuppsättning - även utan Ragge.

Men jag delar lite av din oro här; att Ragge kommer kastas in i spelet och sen visar det sig att axeln inte håller...

Däremot är jag faktiskt fortfarande inte ett dugg orolig över forwardsuppsättningen, trots lite småbrister på centrar.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Har inte kunnat se de två första matcherna bara lyssnat på dom men efter att ha sett denna så vill jag inte öppna avgrunden och putta ner hela laget riktigt än iaf.
Jag tycker att kaffet spelade bra igår även om en viss del förklaras av att vi gjorde dom bra.

Men att 90% här inne redan nu vill kasta in handduken tycker jag är rätt patetiskt, vissa av er verkar ju inte ens ha sett matchen igår.
Jockmaniac skrev:Krüger var som väntat bedrövlig då han inte spelat på länge

Bedrövlig?! Okej att han inte var snabbast på rören men det kompenserade han bra igår med att ha en spelförståelse som kommer göra han gott i NHL.

Inom en snar framtid har vi förhoppningsvis 3 ordinarie backar tillbaka (hoppas att den där roboten är så bra som dom säger). Att våra forwards inte kommer producera är jag inte det minsta orolig för. Junisarna är äldre, Ekman och Widing är inga dussinliare och uppenbarligen har Tjärna ätit dunderhonung i sommar för han spelar som om han var 15 år yngre.

Näe, om det inte vänder mot SAIK så räknar jag iskallt med en kross av råttorna i 2010-års höjdpunkt
Senast redigerad av crike den 2010-09-24 10:28:32, redigerad totalt 1 gånger.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Så kan man väl ändå inte resonera? Jag menar, man kan ju inte gå och hoppas på att spelare ska lyfta sig jättemånga snäpp varje säsong, då får man ju aldrig någon stabilitet. Vi har ju tydligen råd med Mackan, då borde vi ha råd att ta in en riktigt bra back också.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:Så kan man väl ändå inte resonera? Jag menar, man kan ju inte gå och hoppas på att spelare ska lyfta sig jättemånga snäpp varje säsong, då får man ju aldrig någon stabilitet. Vi har ju tydligen råd med Mackan, då borde vi ha råd att ta in en riktigt bra back också.
Kanske inte, men hur imponerande var egentligen vår backuppsättning i starten av förra säsongen?

Ragge - Ansåg många såg seg ut efter hans braksuccé året innan.
Honken - Kommentarer överflödiga (speciellt från dig)
Printz - Sämst puckkontroll i ES genom tiderna.
Timmy P - en dussinback.
Klubertanz - vem??
Oscal Eklund - Stundtals historiens sämsta back.

Orkar inte diskutera den här frågan längre då vi knappast kan påverka, alla vill se en till klassback men vissa verkar vilja det till vilket pris som helst, och vissa inte. End of story.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

-daniel- skrev: Kanske inte, men hur imponerande var egentligen vår backuppsättning i starten av förra säsongen?

Ragge - Ansåg många såg seg ut efter hans braksuccé året innan.
Honken - Kommentarer överflödiga (speciellt från dig)
Printz - Sämst puckkontroll i ES genom tiderna.
Timmy P - en dussinback.
Klubertanz - vem??
Oscal Eklund - Stundtals historiens sämsta back.
Det syntes dirket förra säsongen att Kyle skulle bli en toppback i Elitserien det minns jag så jäkla väl. 100% i defensiven och hyperfarlig offensiv. Vem ska vi kalla ersättare till honom just nu? Deilert? 0% och ett satans mesande i defensiven och totalt jävla meningslöst dålig i offensiven. Dussinbacken du snackar om har man allitd kunnat lita på. Sen var han sjukt bra även offensivt förra säsongen men han har alltid varit lika bra i försvaret sedan han kom till DIF. Vem är ersättare just nu? Claesson? Potential i försvarsspelet visst, men herregud grabben har ju knappt hår på pungen än. Och offensivt så har han inte varit synlig.

Man måste räkna med att spelare kommer bli skadade. Speciellt Ragge som är så pass till åren kommen. Sen har man ett osäkert kort i Lassen som ska bli intressant att följa, han kan med tur, rätt träning och rätt omgivning bli en stabil Elitserieback. Men det är ju knappast en garanti på bra backspel där. Boumedienne är en bra värvning det ska sägas men att ersätta Klubertanz, Timmy OCH Ragge känns som att kräva lite för mycket av en människa, eller vad säger ni?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Klubertanz klockren bakåt? Det såg aldrig jag, inte ens när han var inne i sina bästa stunder. Han var riktigt vass framåt dock.
Timmy P kom att göra sin bästa säsong någonsin men började vad jag vill minnas inte säsongen strålande.

Vad jag liksom vill få fram är att det blir en spin-off effekt på hela laget när det börjar rulla på. Inget snack om saken att det snabbt måste till nya pjäser där bak om Lassen inte verkar hålla en god ES-klass, eller om Ragge (hemska jävla tanke) inte kommer kunna spela. Samtidigt har inte DIF den ekonomin som krävs för att hej vilt slänga ut 2-300K på en klassback när vi inte vet vad som händer med Ragge. Någon som kommer ihåg att vi faktiskt gick minus förra säsongen rent ekonomiskt?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Oj vad lågt i tak en del har på detta forum.

Efter en dålig insats av laget (även spelarna säger det) är vi några som kritiserar spelet och i synnerhet försvaret.

Reaktionen på kritiken blir av vissa helt onyanserad och gripen ur luften från vissa på forumet:

"Jaha, ska vi bara lägga ned verksamheten och ge w.o resten"
"Så då tycker ni att vi är ett kvalserielag då"
o.s.v.
Att kasta ur sig ovanstående visar bara på oförmåga att hantera kritik mot laget. Visst kan det bli på gränsen onödigt mycket skit som kastas ur en efter en match. Men när laget i ens hjärta spelar som igår gör det ont.
Och som Otto säger i intervjun, "direkt efter match är det inte så lätt att analysera". Stämmer rätt bra in på mig som åskådare också.

Jag står för att jag tycker att gårdagens insats var riktigt dålig.
Det saknades energi, vilja och passningarna var dåliga.

Men, jag tror trots min kritik på att laget kommer bli bättre och att vi absolut ska kunna fixa slutspelsplats.
:)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Oj vad lågt i tak en del har på detta forum.

Efter en dålig insats av laget (även spelarna säger det) är vi några som kritiserar spelet och i synnerhet försvaret.

Reaktionen på kritiken blir av vissa helt onyanserad och gripen ur luften från vissa på forumet:

"Jaha, ska vi bara lägga ned verksamheten och ge w.o resten"
"Så då tycker ni att vi är ett kvalserielag då"
o.s.v.
Att kasta ur sig ovanstående visar bara på oförmåga att hantera kritik mot laget. Visst kan det bli på gränsen onödigt mycket skit som kastas ur en efter en match. Men när laget i ens hjärta spelar som igår gör det ont.
Och som Otto säger i intervjun, "direkt efter match är det inte så lätt att analysera". Stämmer rätt bra in på mig som åskådare också.

Jag står för att jag tycker att gårdagens insats var riktigt dålig.
Det saknades energi, vilja och passningarna var dåliga.

Men, jag tror trots min kritik på att laget kommer bli bättre och att vi absolut ska kunna fixa slutspelsplats.

Word.
:)
janne08

Inlägg av janne08 »

Mäklaren skrev:Uruselt från alla håll och kanter. Kommer att tjata vidare om vår backsida tills vi har värvat minst en back och Ragge, Lassen och Boumedienne kommit tillbaka. Just nu är backsidan sämst i Elitserien, utan att överdriva. Anfallsmässigt ser det oerhört slött och mätt ut. Fattar ingenting. Hur fan kan man vara mätt efter att ha torskat historiens jämnaste finalserien...?

Kuken.
Detta är imponerande !!
3 omgångar spelade och mäklaren kan redan uttala sig om ES sämsta backuppsättning.
Ja jag menar att det är imponerande att Mäklaren sätt att matcherna, för det har du väl för att kunna utala dig i frågan ? du har väl 4-5 st Tv-apparater på varje matchdag. Fan tänk om man kunde vara så duktig.

Nä nu är det dags att lägga ner snacket om backarna eller öppna en ny tråd,
Namnförslag på tråden - Vi som vill gnälla på backarna ända tills det börjar gå bra.
Ja jag vet att namnet blev långt men så verkar även debatten bli
:evil:
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

-daniel- skrev:Klubertanz klockren bakåt? Det såg aldrig jag, inte ens när han var inne i sina bästa stunder. Han var riktigt vass framåt dock.
Timmy P kom att göra sin bästa säsong någonsin men började vad jag vill minnas inte säsongen strålande.
Då är jag rädd att du missade förra säsongens inledning. Jag har till och med vittnen som kan intyga att jag tidigt under förra säsongen hyllade både Klubertanz och Timmy. Dessa två herrar var våra klart vassaste backar tillsammans med Honken under inledningen. Jag var dock en av dem som kritiserade Ragge och det med rätta då hans inledning verkligen var långt ifrån hans vanliga standard.

Men att säga att Kyle och Timmy inte gjorde så bra ifrån sig under början av föregående säsong är ren och skär lögn. Förresten tror du själv att Deilert och Eklund exempelvis kan axla dessa herrars roller? Är det någon som tror det? Jag tänker inte dömma er eller något men jag är nyfiken och tycker att det är så faschinerande med sådana här forum med alla tankesätt :)
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Elajtaren

Inlägg av Elajtaren »

Jockmaniac skrev:
-daniel- skrev:Klubertanz klockren bakåt? Det såg aldrig jag, inte ens när han var inne i sina bästa stunder. Han var riktigt vass framåt dock.
Då är jag rädd att du missade förra säsongens inledning. Jag har till och med vittnen som kan intyga att jag tidigt under förra säsongen hyllade både Klubertanz och Timmy. Dessa två herrar var våra klart vassaste backar tillsammans med Honken under inledningen. Jag var dock en av dem som kritiserade Ragge och det med rätta då hans inledning verkligen var långt ifrån hans vanliga standard.

Men att säga att Kyle och Timmy inte gjorde så bra ifrån sig under början av föregående säsong är ren och skär lögn. Förresten tror du själv att Deilert och Eklund exempelvis kan axla dessa
herrars roller? Är det någon som tror det? Jag tänker inte dömma er eller något men jag är nyfiken och tycker att det är så faschinerande med sådana här forum med alla tankesätt :)
Nej, men däremot tror jag att bombom kan ta klubertanz plats och om eklund fortsätter utvecklas som han gjort tidigare är han en helt ok ersättning för Timmy, jag säger detta bara en gång, får vi tillbaks Bombom, Ragge och Lassen, och att Lassen håller någorlunda klass så ska detta inte vara några som helst problem, om sedan någon back blir korttidsskadad eller avstängd går falken ner som ersättare, hur enkelt som helst, o då är backsidan nästintill lika bra som förra säsongen, samt att forwardssidan ser helt klart mycket bättre ut på pappret

Honken-Bombom , giftiga i PP och allmänt frammåt, helt ok bakåt.
Printz-Eklund, Printz dunkar på, Eklund duger helt klart i offensiven
Lassen-Ragge(ersättare om han inte kan komma tillbaks har man lovat)
och en junior som sjunde back typ Claesson eller Deilert
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Elajtaren skrev:
Jockmaniac skrev:

Men att säga att Kyle och Timmy inte gjorde så bra ifrån sig under början av föregående säsong är ren och skär lögn. Förresten tror du själv att Deilert och Eklund exempelvis kan axla dessa
herrars roller? Är det någon som tror det? Jag tänker inte dömma er eller något men jag är nyfiken och tycker att det är så faschinerande med sådana här forum med alla tankesätt :)
Nej, men däremot tror jag att bombom kan ta klubertanz plats och om eklund fortsätter utvecklas som han gjort tidigare är han en helt ok ersättning för Timmy, jag säger detta bara en gång, får vi tillbaks Bombom, Ragge och Lassen, och att Lassen håller någorlunda klass så ska detta inte vara några som helst problem, om sedan någon back blir korttidsskadad eller avstängd går falken ner som ersättare, hur enkelt som helst, o då är backsidan nästintill lika bra som förra säsongen, samt att forwardssidan ser helt klart mycket bättre ut på pappret

Honken-Bombom , giftiga i PP och allmänt frammåt, helt ok bakåt.
Printz-Eklund, Printz dunkar på, Eklund duger helt klart i offensiven
Lassen-Ragge(ersättare om han inte kan komma tillbaks har man lovat)
och en junior som sjunde back typ Claesson eller Deilert
Haha, ja nog tycker vi väldigt olika på detta forum. Oskar Eklund som ersättare till Timmy? :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar