Linköpings HC - Djurgårdens IF, 19/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Steelmountain

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 19/11 2009

Inlägg av Steelmountain »

Många som suger idag men jag kan fan inte sluta störa mig på wesslau som aldrig bara kan överaska och spika igen när vi lirar dåligt. Ge Riddarn spaden på heltid nu!

Ps. ja, Jag vet att det inte bara var hans fel idag men ändå han känns så gay :lol:
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Steelmountain skrev:Många som suger idag men jag kan fan inte sluta störa mig på wesslau som aldrig bara kan överaska och spika igen när vi lirar dåligt. Ge Riddarn spaden på heltid nu!

Ps. ja, Jag vet att det inte bara var hans fel idag men ändå han känns så gay :lol:
Mycket märkligt ordval. Hur ser man på en målvakt att han "känns gay"..hmm
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

I dom senaste matcherna så har DIFs försvarsspel varit "starkt", både backar & forwards har jobbat "klart" situationerna i egen zon och på så sätt hjälpt målvakten. Men idag stämde inte försvarsspelet alls, då hoppas man på att målvakten kan komma upp stort och ge laget en chans. Nu är inte Wesslau en sådan målvakt, utan han gör en lika svag match som resten av laget.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

jensa85 skrev:
Steelmountain skrev:Många som suger idag men jag kan fan inte sluta störa mig på wesslau som aldrig bara kan överaska och spika igen när vi lirar dåligt. Ge Riddarn spaden på heltid nu!

Mycket märkligt ordval. Hur ser man på en målvakt att han "känns gay"..hmm
Håller med, men jag skulle vilja använda ordet fladdrig...Wesslan kan ALDRIG resa på sig, göra avgörande räddningar, han känns alltid ostabil och är ute och fladdrar mest hela tiden.

Sen så, va fan håller Ragge på med?
Han slog typ 3 passningar rätt idag?
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Japp, så var det slut. Uh, så avslaget det var. Verkar som vi tankat lågoktan. Vi kan inte bränt mycket energi i denna match. Vill nu se ett toktaggat DIF mot FBK på ett till sista plats fyllt Hovet. Cluben kör vi över nästa gång i stället ?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Skönt att siffrorna hölls nere i tredje.
I övrigt så finns det väl inte mycket mer att säga än att vi gör en dålig match.
Även vi måste få ha en dålig dag på jobbet, och idag var en sådan dag.

Nu laddar vi om inför lördagens match mot Färjestad.
Känslorna inför den matchen är inte bra, nu efter att Färjestad igen fått storstryk av Hv71... 0-5 idag. I de tre senaste matcherna mellan Hv71 och Färjestad är målskillnaden 19-0 (1 träningsmatch inräknad). Hv71 är alltså inte Färjestads favoritmotståndare :wink:

Men Färjestad har skadeproblem, och nu ska vi bara vinna på lördag. Något annat finns inte på kartan!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Steelmountain

Inlägg av Steelmountain »

Nej Gay var väl inte helt hundra... :D helt jävla otät kanske är bättre.... aldrig sett en målvakt som släpper så många billiga ispuckar. Kan nästan höra motståndarna innan match:- Wesslau står lägg lösa på mål=garanterat mål...
Håller fortfarande fast vid att han tyvärr inte är en elitserie målvakt vet inte om det är nerver eller va det kan vara. Vad håller dom på med under målvaktsträningarna? Hur svårt kan det vara? Lägg lösa puckar från blå med folk framför så han lär sig att täcka av isen..
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Inte så mycket att säga eller lägga energi på. Idag var vi inte riktigt med från början och då smäller de. Vi kommer igen nu lägger vi allt fokus på lördagens match.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Varför detta hat mot en enda spelare (läs Wesslau)? Lägg av för fan. Hela laget var värdelöst idag. Wesslau är en duktig målvakt och självklart är han vår nr 1, Ridderwall är alldeles för grön för att vara förstaval.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Jack Daniel skrev:Varför detta hat mot en enda spelare (läs Wesslau)? Lägg av för fan. Hela laget var värdelöst idag. Wesslau är en duktig målvakt och självklart är han vår nr 1, Ridderwall är alldeles för grön för att vara förstaval.
"Självklart" kan ha varit det sämsta ordval jag läst i detta forumet någonsin. Jag tillhör den skaran som tycker att Wesslan bör skickas till Örebro innan det är för sent. Han har redan kostat oss ett slutspel.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

DIF_Soldier skrev:Bäst var DIF-klacken som sjöng ut Sveriges sämsta supportrar i tredje.

Oavsett om de äckliga pissmyrorna vann idag så skrattar jag åt dem. Innerst inne vet de själva om vilken usel kultur de har - det glädjer mig.
Det "roliga" i sammanhanget är att vi i klacken stod och filmade i första och andra perioden för att visa hur tyst LHCs minst sagt patetiska publik när man leder hemma mot serietrean med 3 baljor. Då om någon gång borde det vara drag, men allt man hörde var ett teaterlikt mummel.

I tredje lattjade vi bara, drog lite ramsor om Sonja och hetsade. Tror ingen brydde sig om vad pannkakorna på isen gjorde, men hetsen var kul.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

odburt skrev:
DIF_Soldier skrev:Bäst var DIF-klacken som sjöng ut Sveriges sämsta supportrar i tredje.

Oavsett om de äckliga pissmyrorna vann idag så skrattar jag åt dem. Innerst inne vet de själva om vilken usel kultur de har - det glädjer mig.
Det "roliga" i sammanhanget är att vi i klacken stod och filmade i första och andra perioden för att visa hur tyst LHCs minst sagt patetiska publik när man leder hemma mot serietrean med 3 baljor. Då om någon gång borde det vara drag, men allt man hörde var ett teaterlikt mummel.

I tredje lattjade vi bara, drog lite ramsor om Sonja och hetsade. Tror ingen brydde sig om vad pannkakorna på isen gjorde, men hetsen var kul.
Satt och glodde på tv och fan de ekade ju. Pinsamt när man leder med 4 - 1 mot vilket lag man en möter. Nej LHC fansen är lika patetiska som laget.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jack Daniel skrev:Varför detta hat mot en enda spelare (läs Wesslau)? Lägg av för fan. Hela laget var värdelöst idag. Wesslau är en duktig målvakt och självklart är han vår nr 1, Ridderwall är alldeles för grön för att vara förstaval.

På nåt sätt så är denna mening ganska talande för DIFs enda STORA problem denna säsong.
Resonerar Hardy & Co likadant är kvalserien lika möjlig som en Kvartsfinal.

Åh andra sidan så är Ridderwall bara snäppet mindre skakig (dålig) än Wesslau.
Så hur frejdigt & uppoffrande DIF än spelar denna säsong så kommer det än en gång stupa på att vi inte har en nog skicklig målvaktsuppsättning

Men istället för att spy galla över Wesslan & Riddarn (är helt övertygad om att grabbarna gör sitt yttersta) så bör kritiken istället riktas mot den/det personer som fick för sig att Firma Gustav/Stefan kommer ge oss den stabilitet vi behöver längst bak för att fixa nåt annat än plats 9-12.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
janne08

Inlägg av janne08 »

SkönaDjurgårn skrev:Bedrövlig insats idag. Hade helt klart hoppats på en rejäl holmgång men så blev icke fallet. Tur för Ragnarsson att det inte står "Printz" på hans tröja för isåfall hade det varit ett j-la liv här inne nu - verkligen inte en av hans bättre matcher, men han kommer väl igång.
Brodin och Ottosson är de enda som är godkända för mig idag.

De där är vad jag kallar humor :lol: :lol:
Stålmannen

Inlägg av Stålmannen »

odburt skrev:
"Självklart" kan ha varit det sämsta ordval jag läst i detta forumet någonsin. Jag tillhör den skaran som tycker att Wesslan bör skickas till Örebro innan det är för sent. Han har redan kostat oss ett slutspel.

Det här var riktigt bra skrivet, men jag tror inte Örebro vill riskera åka ur 8) ...
Skriv svar