Modo Hockey - Djurgårdens IF, 14/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
calpe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Modo Hockey - Djurgårdens IF, 14/2 2009

Inlägg av calpe »

Visst ska man kunna kritisera tränarna, men din kritik var helt obefogad.[/quote]
Hur gammal är du egentligen?
Jag har sett alla hemmamatcher och har nog en rätt bra sammanställning över säsongen.
Det har inte varit särskilt stor entusiasm i båset under matcherna,skyll inte på spelarna. Skyll på styrelsen isf men tränarna har verkligen inte levt upp till den kapacitet som var förväntat.
De har varit alldeles för flata. Har de verkligen utnyttjat spelarna och sammansatt kedjorna optimalt??? Tycker inte jag. Titta på Malmö vad som hänt när man släppt upp hungriga juniorer.
De vinner . Vi spelar med "gamla" spelare som inte har det riktiga suget att vinna. Det är vårt största probelm.[/quote]

Allsvenskt motstånd och Elitserie motstånd är fan som att jämföra Färg TV och Svart/vit TV :)[/quote]
Skönt att höra att det finns någon som fattar vad som gäller :lol:
janne08

Inlägg av janne08 »

Caveman skrev:
Kall-El skrev:Får inte tappa 3-0 under några omständigheter. Finns inga ursäkter alls.

Även om tappet målmässigt kom i tredje så känns det snarast som att det hela inleds redan i andra perioden då vi drar på oss hjärndöda utvisningar. Ölvestads slashing för att inte tala om Printz crosschecking är så korkade att dessa spelare inte borde få lira närmaste matcherna. Det är tack vare dessa numerära överlägen som gör att MoDo får lite vittring på poäng. Att dra på sig en crosschecking i boxplay när pucken inte ens är i närheten är definitionen av dumhet.
Klart som fan att det är Printz fel... En spelare som bara har Otto & Ragge för sig i istid. Däremot Timmy är en mästare på att ta korkade utvisningar, idag hade han också -2. DIF har 0-3 med 10 mnuter kvar, då tror DIF att det hela är klart, det är där MoDo får vittring på poäng.
Håller med till 100%, klart det är Printz fel !!!!!!! han var den ende som gick Plus
Heja EL-Kalle du är bäst :mrgreen:
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

calpe skrev:Hur i H-e kan man förlora när man leder med 3-0?????? och få med sin 1 poång.???
Nu är det hög tid att kräva tränarnas avgång. Dem kan inte motivera laget att hålla en ledning. Uruselt enligt mitt tycke.Hoppas att dem förstår att det är gäller mycket för DIF om vi inte lyckas hålla oss kvar i Elitserien.Det skall stå tränarna dyrt om vi måste spela kvalserie.Dem måste vara seriens sämsta tränarduo.Vi har inte spelat bra under en hel match under hela säsongen.Snälla dif supportrar gör uppror
Att byta tränare efter att DIF varit bland de tre bästa lagen de tio senaste matcherna känns inte helt motiverat. Många på forumet kritiserar tränarna reflexmässigt vid en förlust, eftersom DIF inte ligger på en elitserieplats, något många tyckte var rimligt innan serien började i höstas.

Kritiken mot tränarna är inte helt rättvis om vi bektar följande:

1. Ett mittenlag med svagt målvaktsspel, såsom DIF har haft under delar av säsongen, får svårt att ta sig till slutspel (jämför Luleå i år med föregående säsong och inse att det är samma lag förutom att Mattias Modig har höjt sig ett par snäpp i år).
2. Ett mittenlag med skadeproblem, såsom DIF eller TIK har haft under delar av säsongen, får svårt att ta sig till slutspel.
3. Ett mittenlag med stora interna problem, såsom DIF med Dick Axelsson eller Fredrik Bremberg och han rättegång i höstas får svårt att ta sig till slutspel (jämför med SSK eller TIK i år).

Visst kunde tränarna hittat rätt i kedjorna snabbare än de gjorde den här säsongen, men hur många trodde innan säsongen att Tim Eriksson skulle fungera bäst i fjärdekedjan? Hur många trodde innan säsongen att "klasscentern" Michael Holmqvist skulle ha +/- på -18 och en tekningsstatistik på drygt 45% vid säsongens slut?
calpe skrev:Hur gammal är du egentligen?
Jag har sett alla hemmamatcher och har nog en rätt bra sammanställning över säsongen.
Det har inte varit särskilt stor entusiasm i båset under matcherna,skyll inte på spelarna. Skyll på styrelsen isf men tränarna har verkligen inte levt upp till den kapacitet som var förväntat.
De har varit alldeles för flata. Har de verkligen utnyttjat spelarna och sammansatt kedjorna optimalt??? Tycker inte jag. Titta på Malmö vad som hänt när man släppt upp hungriga juniorer.
De vinner . Vi spelar med "gamla" spelare som inte har det riktiga suget att vinna. Det är vårt största probelm.
Jag vill bara lyfta fram att DIF i matchen mot Modo hade följande laguppställning:

Gustaf Wesslau
(Mark Owuya=junior)

Fredrik Bremberg - Kristofer Ottosson - Niklas Anger
Marcus Ragnarsson - Andreas Holmqvist

Carl Gustafsson=junior - Michael Holmqvist - Robin Figren
Ronnie Pettersson - David Printz

Jimmie Ölvestad - Nichlas Falk - Nicklas Danielsson
Timmy Pettersson - David Schneider

Tim Eriksson - Jacob Josefson=junior - Henrik Eriksson=junior

Extraspelare
Alexander Urbom=junior

Att påstå att DIF inte spelar med många juniorer känns mycket överdrivet.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Visst, man ska inte tappa en ledning och ansikte på det här viset. Unket DIF! Men det var väl inte många som trodde på att DIF skulle ta poäng där uppe heller. Det som dock glädjer mig är att vi spöar skiten ur modo vad gäller utveckling av juniorer. Vart tog Sveriges plantskola vägen? Snacka om att leva på gamla meriter, nu är det Sveriges importskola #1.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Calpe, förstår att du är besviken, vem var inte det. Det är inte ok att tappa en 3-0 ledning. Men att skylla allt på tränarna? Det är ju hela laget som kollapsar. Dels faller vi ner i knät på Wesslan efter 3-0 och dels får Wesslan ta på sig deras 3:e mål. Jag är inte jätte hockeykunnig men jag tycker hela laget faller i den här matchen.

Sen verkar du ha en hel del synpunkter på hur tränarna formerar laget. Vad skulle du göra annorlunda?

Lägg ner snacket om "uppror". Vi är inte nåt brö' gäng från solna som kräver tränares avgång till höger och vänster vid minsta motgång. Det hade varit guld värt att ta 3 poäng igår men det sket sig. Svälj det och gå vidare. Det kommer en ny dödsviktig match på tisdag som "vi bara måste vinna".
Lycka är att vara djurgårdare
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Det som känns lite sådär är att detta kanske sätter sig i huvudet på spelarna och då blir det lätt att vi för om samma misstag igen i resterande matcher om vi dvs leder i slutet på matcherna.

Dessutom så har vi haft en bra period nu och efter det brukar det ju som alltid vända och gå lite sämre vilket i vårt fall absolut inte får hända.
Men som fler sagt här inne så tror jag tyvärr att vi missade slutspelståget i och med detta, men spelarna får gärna visa att jag har fel! :D
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Djurgårn skrev:Dessutom så har vi haft en bra period nu och efter det brukar det ju som alltid vända och gå lite sämre vilket i vårt fall absolut inte får hända.
Det vände redan 26 jan borta mot Lhc, sedan den matchen har vi inte vunnit 2 i rad vilket hade behövts om vi ska till slutspel.
Av det 6 åtestående matcherna bör vi vinna minst 4, då börjar man förstå hur liten chansen är.
Hoppas givetvis det går, men ska sanningen fram så har varken DIF:s försvar eller målvaktsspel något i ett slutspel att göra

Men det kan man ju skita i om DIF ändå skulle nå dit..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
adde74

Inlägg av adde74 »

Frustrerande... hur kan ett helt lag bli såååååå stressade och samtidigt sååååå ofokuserade. Vore kul att få se lite spelarintervjuer och höra lite hur dom resonerar. Inte ofta man vill ta ordet "pinsamt" i sin mun när det gäller DIF... men en dag som denna är det inte helt obefogat.
Detta påminner om spelet i höstas.
Tre SÄKRA poäng blev nu bara en och steget upp till slutspel växte... pga att man inte tar motståndarna på allvar och inte spelar i 60min.

DIF:are i medgång och DIF:are i motgång... idag känns det tungt.
Skriv svar