calpe skrev:Hur i H-e kan man förlora när man leder med 3-0?????? och få med sin 1 poång.???
Nu är det hög tid att kräva tränarnas avgång. Dem kan inte motivera laget att hålla en ledning. Uruselt enligt mitt tycke.Hoppas att dem förstår att det är gäller mycket för DIF om vi inte lyckas hålla oss kvar i Elitserien.Det skall stå tränarna dyrt om vi måste spela kvalserie.Dem måste vara seriens sämsta tränarduo.Vi har inte spelat bra under en hel match under hela säsongen.Snälla dif supportrar gör uppror
Att byta tränare efter att DIF varit bland de tre bästa lagen de tio senaste matcherna känns inte helt motiverat. Många på forumet kritiserar tränarna reflexmässigt vid en förlust, eftersom DIF inte ligger på en elitserieplats, något många tyckte var rimligt innan serien började i höstas.
Kritiken mot tränarna är inte helt rättvis om vi bektar följande:
1. Ett mittenlag med svagt målvaktsspel, såsom DIF har haft under delar av säsongen, får svårt att ta sig till slutspel (jämför Luleå i år med föregående säsong och inse att det är samma lag förutom att Mattias Modig har höjt sig ett par snäpp i år).
2. Ett mittenlag med skadeproblem, såsom DIF eller TIK har haft under delar av säsongen, får svårt att ta sig till slutspel.
3. Ett mittenlag med stora interna problem, såsom DIF med Dick Axelsson eller Fredrik Bremberg och han rättegång i höstas får svårt att ta sig till slutspel (jämför med SSK eller TIK i år).
Visst kunde tränarna hittat rätt i kedjorna snabbare än de gjorde den här säsongen, men hur många trodde innan säsongen att Tim Eriksson skulle fungera bäst i fjärdekedjan? Hur många trodde innan säsongen att "klasscentern" Michael Holmqvist skulle ha +/- på -18 och en tekningsstatistik på drygt 45% vid säsongens slut?
calpe skrev:Hur gammal är du egentligen?
Jag har sett alla hemmamatcher och har nog en rätt bra sammanställning över säsongen.
Det har inte varit särskilt stor entusiasm i båset under matcherna,skyll inte på spelarna. Skyll på styrelsen isf men tränarna har verkligen inte levt upp till den kapacitet som var förväntat.
De har varit alldeles för flata. Har de verkligen utnyttjat spelarna och sammansatt kedjorna optimalt??? Tycker inte jag. Titta på Malmö vad som hänt när man släppt upp hungriga juniorer.
De vinner . Vi spelar med "gamla" spelare som inte har det riktiga suget att vinna. Det är vårt största probelm.
Jag vill bara lyfta fram att DIF i matchen mot Modo hade följande laguppställning:
Gustaf Wesslau
(
Mark Owuya=junior)
Fredrik Bremberg - Kristofer Ottosson - Niklas Anger
Marcus Ragnarsson - Andreas Holmqvist
Carl Gustafsson=junior - Michael Holmqvist - Robin Figren
Ronnie Pettersson - David Printz
Jimmie Ölvestad - Nichlas Falk - Nicklas Danielsson
Timmy Pettersson - David Schneider
Tim Eriksson -
Jacob Josefson=junior -
Henrik Eriksson=junior
Extraspelare
Alexander Urbom=junior
Att påstå att DIF inte spelar med många juniorer känns mycket överdrivet.