Remy Lebeau skrev: ↑2025-05-07 08:45:42
Vad är det för drev mot Lindström?
Han var ung och dum och full.
Kolla på hans sociala medier så märker man att han är DIF.
Vart var ni när Rikard Franzén värvades till oss?
DET var 1000 gånger värre än en ramsa från en full ung spelare.
Skärpning.
Du kan ha din håglösa landet lagom-inställning, så kan andra ha sina. Den som skulle skärpt sig är GL. Visar på hans karaktär som människa och inget jag vill ha i DIF. Sen kan han vara John G:s sonsonsonson eller tatuerat skölden i pannan for all I care.
Handlingar skall ha konsekvenser.
Håller helt med dig. Ok, Man gör man dumma grejer på fylllan men då brukar också sanningen komma fram..
Känner inte en enda djurgårdare som skulle håna sitt eget lag, oavsett promille ! Han kanske tycker det är lite ballt att hålla på DIF. Sen är det inte så viktigt längre om sanningen ska fram.
Fortfarande en bra spelare som skulle göra nytta för oss. Men det är något annat.
Ja, det är precis det jag menar. Att mitt i ett guldfirande välja att håna "laget i sitt hjärta" iklädd en Frölundatröja... Det går inte ihop, nåt är jävligt ruttet. Det är ju nån slags "Där fick ni era jävlar"-instinkt oavsett vad han sen bölar om på Twitter. Han kunde ha sagt precis vad som helst, men det var just det där han hade på tungan, ville förmedla, som han kände så starkt att få berätta.
Känns som att han är i garderoben för ett annat lag men inte vågar erkänna det för att alla hans polare och familj är DIF, typ som en ateist-pastor eller en böghatande bög. För det är ju så najs att stå med DIF-polarna med en bärs på kortsidan på somrarna. Byter han nu... ingen gemenskap.
Det är ju därför han har tatueringen, för att övertala sig själv. Klassiskt förnekelse-beteende.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-05-07 11:24:20, redigerad totalt 1 gånger.
Knirre skrev: ↑2025-05-07 07:41:43
Herregud. Dra inte igång något jävla drev kring Lindström. Han var dyngpackad och har, som någon påpekade, bett om ursäkt flera gånger. Har "Alltid Oavsett" tatuerat på armen.
#10 skrev: ↑2025-05-07 10:21:28
Vemodigt med Dicken, men tack för allt.
Känner likadant, men samtidigt sumpade han det lite själv. Så bra tränad han var inledningsvis. Hade han hållit i det hela säsongen så kanske ett nytt kontrakt hade legat på bordet.
Nu kan det ju vara självvalt likväl..
Är är för skadebenägen för att man ska våga satsa på honom.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skärpning.
Du kan ha din håglösa landet lagom-inställning, så kan andra ha sina. Den som skulle skärpt sig är GL. Visar på hans karaktär som människa och inget jag vill ha i DIF. Sen kan han vara John G:s sonsonsonson eller tatuerat skölden i pannan for all I care.
Du låter som en naiv tonåring.
Bryr mig inte om hur gammal du är, det är vad du framstår som.
Vart var du när Franzén värvades?
Vad tycker du om Dick Axelssons aik-jacka?
Han gick dessutom runt med en aik-tårta nu när han fyllde år.
Vart drar du gränsen?
Antingen är du konsekvent mot allt, inte bara mot det som skapar mest liv för stunden.
Eller du kanske tror att bröderna Hävelid är diehard Djurgårdare?
Listan kan göras ändlig om man ska gå med ditt pubertala tankesätt.
Väx upp och inse att människor inte är perfekta.
Jag drar gränsen när man hånar Djurgården. Vad är det som inte går in?
Franzén gick från aik till DIF, det är väl snarare syndaren som vaknar i sista sekund. Konstig jämförelse.
Dick trollar runt på twitter men har ändå valt DIF när det kom till kritan. Har inte sagt att jag gillar varken hans agerande eller förespråkat en värvning av honom på förhand. Nu har han dock vägt upp sina dumheter sportsligt med råge.
Jag vet ingenting om Hävelids, det jag vet är att de just sänkte aik i en final. Att deras farsa är gnagare betyder väl inte att de är det.
Det är ett ruttet beteende att håna en förlorande klubb. Dessutom sin egen? Är han masochist eller bara dum i huvudet? Eller både och?
Det är inte en karaktär jag vill ge en ledande roll till. Jag kan som sagt supporta värvningen om han tar en lön på 30 papp eller nåt, om han nu är så ledsen som han påstår. Då har han min fulla respekt. Tills dess "Inget Djurgården för Gustav L"
Ja, det var fan dumt av Lindström att dra igång den ramsan, idiotiskt faktiskt om man nu brinner för DIF. Däremot har han bett om ursäkt och så får han väl visa på isen att han faktiskt lever och dör för DIF. Han börjar på minus och får helt enkelt visa vad han går för.
JanneDIF skrev: ↑2025-05-07 11:54:35
Ja, det var fan dumt av Lindström att dra igång den ramsan, idiotiskt faktiskt om man nu brinner för DIF. Däremot har han bett om ursäkt och så får han väl visa på isen att han faktiskt lever och dör för DIF. Han börjar på minus och får helt enkelt visa vad han går för.
Då tror jag vi får in en spelare som kommer hitta ytterligare en överväxel i matcherna mot fisk. Då kommer de få åka hem med sorg. Framtiden får visa ...
Skärpning.
Du låter som en naiv tonåring.
Bryr mig inte om hur gammal du är, det är vad du framstår som.
Vart var du när Franzén värvades?
Vad tycker du om Dick Axelssons aik-jacka?
Han gick dessutom runt med en aik-tårta nu när han fyllde år.
Vart drar du gränsen?
Antingen är du konsekvent mot allt, inte bara mot det som skapar mest liv för stunden.
Eller du kanske tror att bröderna Hävelid är diehard Djurgårdare?
Listan kan göras ändlig om man ska gå med ditt pubertala tankesätt.
Väx upp och inse att människor inte är perfekta.
Jag drar gränsen när man hånar Djurgården. Vad är det som inte går in?
Franzén gick från aik till DIF, det är väl snarare syndaren som vaknar i sista sekund. Konstig jämförelse.
Dick trollar runt på twitter men har ändå valt DIF när det kom till kritan. Har inte sagt att jag gillar varken hans agerande eller förespråkat en värvning av honom på förhand. Nu har han dock vägt upp sina dumheter sportsligt med råge.
Jag vet ingenting om Hävelids, det jag vet är att de just sänkte aik i en final. Att deras farsa är gnagare betyder väl inte att de är det.
Det är ett ruttet beteende att håna en förlorande klubb. Dessutom sin egen? Är han masochist eller bara dum i huvudet? Eller både och?
Det är inte en karaktär jag vill ge en ledande roll till. Jag kan som sagt supporta värvningen om han tar en lön på 30 papp eller nåt, om han nu är så ledsen som han påstår. Då har han min fulla respekt. Tills dess "Inget Djurgården för Gustav L"
Du skäller som en tax.
Och du går i blint försvar för Bulan Berglund så Minns nog hur du höll på i PM. Då är jag hellre taxen
Jävlar vilka ömma tår det blev. GL är tydligen DIF-Jesus, den störste som nånsin gått i blårandigt.. utan att ha spelat en minut för klubben. Skeva måttstockar.
Finns det på riktigt folk här som med liknande motiveringar som skulle tacka nej till Zibbe för att han kanske skulle hejat på Bajen och Gnaget vid tillfällen där det passar honom?
Skärpning.
Håller helt med dig. Ok, Man gör man dumma grejer på fylllan men då brukar också sanningen komma fram..
Känner inte en enda djurgårdare som skulle håna sitt eget lag, oavsett promille ! Han kanske tycker det är lite ballt att hålla på DIF. Sen är det inte så viktigt längre om sanningen ska fram.
Fortfarande en bra spelare som skulle göra nytta för oss. Men det är något annat.
Ja, det är precis det jag menar. Att mitt i ett guldfirande välja att håna "laget i sitt hjärta" iklädd en Frölundatröja... Det går inte ihop, nåt är jävligt ruttet. Det är ju nån slags "Där fick ni era jävlar"-instinkt oavsett vad han sen bölar om på Twitter. Han kunde ha sagt precis vad som helst, men det var just det där han hade på tungan, ville förmedla, som han kände så starkt att få berätta.
Känns som att han är i garderoben för ett annat lag men inte vågar erkänna det för att alla hans polare och familj är DIF, typ som en ateist-pastor eller en böghatande bög. För det är ju så najs att stå med DIF-polarna med en bärs på kortsidan på somrarna. Byter han nu... ingen gemenskap.
Det är ju därför han har tatueringen, för att övertala sig själv. Klassiskt förnekelse-beteende.
Nu känns det som du överanalyserar en smula, även fast jag själv inte tycker att det var okej så är nog hjärtat på rätt plats. I hans huvud var det nog menat med glimten i ögat men att det blev helt fel.
Tycker inte att det misstaget ska ältas allt för länge. Där tycker jag t.ex. att Dicks tidigare(?) gnaget-känslor är betydligt värre, men han tas emot med öppna armar varje gång ändå.