Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
m0ng00se

Silly Season 2025/26

Inlägg av m0ng00se »

Användarvisningsbild
Tobbis
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Tobbis »

m0ng00se skrev: 2025-05-07 09:42:13 vad säger ni om det här då?

https://hockeynews.se/nyheter/bomben-ka ... back-i-dif
Händer det så får vi verkligen hoppas att man genomfört en ordentlig undersökning av en läkare.
Senast redigerad av Tobbis den 2025-05-07 09:52:18, redigerad totalt 1 gånger.
Knirre

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knirre »

DIF_Soldier skrev: 2025-05-07 08:57:24
Knirre skrev: 2025-05-07 07:41:43 Herregud. Dra inte igång något jävla drev kring Lindström. Han var dyngpackad och har, som någon påpekade, bett om ursäkt flera gånger. Har "Alltid Oavsett" tatuerat på armen.

https://www.expressen.se/gt/sport/hocke ... et-ogjort/
Nån slö tweet med bakfylleångest tar jag inte ett ruttet lingon för. Så jävla lågt att håna ett förlorande lag dessutom, oavsett lagtillhörighet. Ska han kampera med Marcus Krüger? Det är ett hån. Ett småaktigt beteende som är allt som jag hoppas Wikegård inte vill att DIF stå för.

Tänk om Krüger hade gastat "Inget SHL för aik"... Det hade aldrig hänt, oavsett om han var 20 eller 34.
Om du ska matcha Krügers sportsmanship och klubbhjärta för att få spela i DIF så tror jag att det blir knepigt att få ihop ett lag att ställa på benen till hösten. Det blir Krüger och 20 supportrar i sådana fall.

Om jag måste välja bort spelare baserat på sådant så tar jag fortfarande hellre Djurgårdare som sagt något dumt i fyllan än spelare som har andra klubbar närmast hjärtat - ingen nämnd, ingen glömd.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Silly Season 2025/26

Inlägg av Remy Lebeau »

DIF_Soldier skrev: 2025-05-07 09:32:51
Remy Lebeau skrev: 2025-05-07 08:45:42 Vad är det för drev mot Lindström?
Han var ung och dum och full.
Kolla på hans sociala medier så märker man att han är DIF.

Vart var ni när Rikard Franzén värvades till oss?
DET var 1000 gånger värre än en ramsa från en full ung spelare.

Skärpning.
Du kan ha din håglösa landet lagom-inställning, så kan andra ha sina. Den som skulle skärpt sig är GL. Visar på hans karaktär som människa och inget jag vill ha i DIF. Sen kan han vara John G:s sonsonsonson eller tatuerat skölden i pannan for all I care.

Handlingar skall ha konsekvenser.
Du låter som en naiv tonåring.
Bryr mig inte om hur gammal du är, det är vad du framstår som.

Vart var du när Franzén värvades?
Vad tycker du om Dick Axelssons aik-jacka?
Han gick dessutom runt med en aik-tårta nu när han fyllde år.
Vart drar du gränsen?
Antingen är du konsekvent mot allt, inte bara mot det som skapar mest liv för stunden.

Eller du kanske tror att bröderna Hävelid är diehard Djurgårdare?
Listan kan göras ändlig om man ska gå med ditt pubertala tankesätt.

Väx upp och inse att människor inte är perfekta.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Grimster

Silly Season 2025/26

Inlägg av Grimster »

Skärpning.
Du kan ha din håglösa landet lagom-inställning, så kan andra ha sina. Den som skulle skärpt sig är GL. Visar på hans karaktär som människa och inget jag vill ha i DIF. Sen kan han vara John G:s sonsonsonson eller tatuerat skölden i pannan for all I care.

Med den inställningen skulle det i princip vara omöjligt att ens ställa ett lag på isen.
EspenK

Silly Season 2025/26

Inlägg av EspenK »

Tack för allt Dick!
Du gjorde det du lovade.

Lycka till i framtiden. Om det går dåligt för oss nästa år så kan du väl hålla dig i trim fram till november när Wiken ringer.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Skärpning.

Har du fått intrycket att Wikegård skulle ha en landet-lagom inställning?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

Diiiickkk!! Vafan!!?? Ska du dra nu??!!
A, ja! Bra kört, tack för att du visade pondus och stod upp för skölden och tack för att jag fick jävlas med dig!
Respekt
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_Soldier »

Remy Lebeau skrev: 2025-05-07 09:51:38

Skärpning.

Vart drar du gränsen?
Antingen är du konsekvent mot allt, inte bara mot det som skapar mest liv för stunden.

Jag drar gränsen när man hånar Djurgården. Vad är det som inte går in?

Franzén gick från aik till DIF, det är väl snarare syndaren som vaknar i sista sekund. Konstig jämförelse.
Dick trollar runt på twitter men har ändå valt DIF när det kom till kritan. Har inte sagt att jag gillar varken hans agerande eller förespråkat en värvning av honom på förhand. Nu har han dock vägt upp sina dumheter sportsligt med råge.
Jag vet ingenting om Hävelids, det jag vet är att de just sänkte aik i en final. Att deras farsa är gnagare betyder väl inte att de är det.

Det är ett ruttet beteende att håna en förlorande klubb. Dessutom sin egen? Är han masochist eller bara dum i huvudet? Eller både och?

Det är inte en karaktär jag vill ge en ledande roll till. Jag kan som sagt supporta värvningen om han tar en lön på 30 papp eller nåt, om han nu är så ledsen som han påstår. Då har han min fulla respekt. Tills dess "Inget Djurgården för Gustav L"
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-05-07 10:22:00, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av #10 »

Vemodigt med Dicken, men tack för allt.
Zioun

Silly Season 2025/26

Inlägg av Zioun »

fryppe skrev: 2025-05-06 19:03:42
thelinho skrev: 2025-05-06 18:56:41 Jacob Josefson, 34, funderar på en comeback, enligt uppgifter till Sportbladet.

Om kropp och knopp håller.

– Det är mer än vad jag vet i sådana fall. Men man ska väl aldrig stänga en dörr helt, säger huvudpersonen själv.
hoppas jag verkligen inte han gör, en hjärnskakning till och han kan vara en grönsak resten av livet, jag skulle älska att få honom tillbaka men nej det är inte värt det.
Håller med. Enligt en vän som känner Andreas Engqvist har han väldigt stora problem tillföljd av hjärnskakningarna. Han ska till exempel knappt ha orka ta hand om sina barn.
Man lever bara en gång...
Olon

Silly Season 2025/26

Inlägg av Olon »

DIF_Soldier skrev: 2025-05-07 08:57:24
Knirre skrev: 2025-05-07 07:41:43 Herregud. Dra inte igång något jävla drev kring Lindström. Han var dyngpackad och har, som någon påpekade, bett om ursäkt flera gånger. Har "Alltid Oavsett" tatuerat på armen.

https://www.expressen.se/gt/sport/hocke ... et-ogjort/
Då kan han spela för kaffepengar om han verkligen är ledsen, verkligen är DIF och vill hjälpa DIF. På så sätt blir vi också mer slagkraftiga som förening.

Nån slö tweet med bakfylleångest tar jag inte ett ruttet lingon för. Så jävla lågt att håna ett förlorande lag dessutom, oavsett lagtillhörighet. Ska han kampera med Marcus Krüger? Det är ett hån. Ett småaktigt beteende som är allt som jag hoppas Wikegård inte vill att DIF stå för.

Tänk om Krüger hade gastat "Inget SHL för aik"... Det hade aldrig hänt, oavsett om han var 20 eller 34.
Klart du jämför med Krüger, den enda spelaren som åkte och tackade motståndarna direkt efter slutsignal. Vill minnas att säkert halva vårt lag gastade "den som inte hoppar är gnagarsvin" samtidigt som AIK-spelarna lämnade isen. Det kan nog uppfattas betydligt mer hånfullt av motståndarna än det GL gjorde.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av -daniel- »

Vi har inte råd att vara så kategoriska som Soldaten ovan är här. Vi måste se till det sportsliga, och dessutom har ju karln uttryckligen visat ånger. Jag kan tycka det kändes mer tveksamt att ha dubbla söner till en väldigt känd Aik-profil i laget när vi spelade en direkt avgörande finalserie som mer eller mindre var på liv & död.

Gäller ju att någonstans släppa samt gå vidare, långsinthet vinner man inga medaljer med.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2025-05-07 10:12:06

Skärpning.

Har du fått intrycket att Wikegård skulle ha en landet-lagom inställning?
Det lär vi väl bli varse. Det jag vet att Wikegård värdesätter är attityd och uppförande, varpå en värvning av Lindström går stick i stäv med den Wikegård jag tänker mig. Det Gustav gjorde är ruttet och det ska till ett par hundra tävlingsmatcher och täckta skott i DIF innan jag tycker något annat om han nu måste hit. Han har både sänkt laget i en final och hånat oss därefter. Uppförsbacken är monumental för mig.

Samtidigt lever Wikegård i en ekonomisk verklighet och tänder på att ta obekväma beslut (värva Weigel t. ex). Jag tror att Lindström kommer att värvas och att han kommer att få förklara sig i någon Chandla-sändning i sommar när det nämns i någon tittarfråga.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-05-07 10:33:22, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Silly Season 2025/26

Inlägg av Remy Lebeau »

DIF_Soldier skrev: 2025-05-07 10:17:00
Remy Lebeau skrev: 2025-05-07 09:51:38

Skärpning.

Vart drar du gränsen?

Jag drar gränsen när man hånar Djurgården. Vad är det som inte går in?

Franzén gick från aik till DIF, det är väl snarare syndaren som vaknar i sista sekund. Konstig jämförelse.
Dick trollar runt på twitter men har ändå valt DIF när det kom till kritan. Har inte sagt att jag gillar varken hans agerande eller förespråkat en värvning av honom på förhand. Nu har han dock vägt upp sina dumheter sportsligt med råge.
Jag vet ingenting om Hävelids, det jag vet är att de just sänkte aik i en final. Att deras farsa är gnagare betyder väl inte att de är det.

Det är ett ruttet beteende att håna en förlorande klubb. Dessutom sin egen? Är han masochist eller bara dum i huvudet?
Nej det är inte alls en konstig jämförelse, det var en värvning som man förstod reaktionerna ifrån.
Rikard Franzén var lagkapten i aik i och spelade där i många många år och hånade DIF efter vinster mot oss.
Den typen av värvningar förstår man att det vart en reaktion ifrån och det är därför dom ej sker längre.
Ditt drev mot Gustav Lindström är bara pubertalt och ytterst märkligt i jämförelse med mycket annat.

Du tror alltså inte att Dick någonsin hånat Djurgården när hela hans familj är gnagare, och han har en gammal aik-jacka?
Oerhört naivt om du inte ens tänkt tanken.
Drar du gränsen från vad som syns enbart i media?

Gustav Lindström ska förevigt brännmärkas för att han var 19-20 år och sjöng en ramsa på fyllan under en guldfest?
Är väldigt glad att Wikegård styr Djurgården och vet vad som verkligen betyder nått.
Och det är inte vad en berusad 19-20 åring gör på fyllan under en guldfest inför 10 000 människor.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Skriv svar