Känner likadant, men samtidigt sumpade han det lite själv. Så bra tränad han var inledningsvis. Hade han hållit i det hela säsongen så kanske ett nytt kontrakt hade legat på bordet.
Nu kan det ju vara självvalt likväl..
Känner likadant, men samtidigt sumpade han det lite själv. Så bra tränad han var inledningsvis. Hade han hållit i det hela säsongen så kanske ett nytt kontrakt hade legat på bordet.
De skulle väl va om du ställer frågan då. Känner ingen som inte vill ha Lindström i laget iaf och du verkar ganska ensam på forumet också om jag ska vara ärligDIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 10:29:33Det lär vi väl bli varse. Det jag vet att Wikegård värdesätter är attityd och uppförande, varpå en värvning av Lindström går stick i stäv med den Wikegård jag tänker mig. Det Gustav gjorde är ruttet och det ska till ett par hundra tävlingsmatcher och täckta skott i DIF innan jag tycker något annat om han nu måste hit.Jim Morrison skrev: ↑2025-05-07 10:12:06Har du fått intrycket att Wikegård skulle ha en landet-lagom inställning?DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 09:32:51Du kan ha din håglösa landet lagom-inställning, så kan andra ha sina. Den som skulle skärpt sig är GL. Visar på hans karaktär som människa och inget jag vill ha i DIF. Sen kan han vara John G:s sonsonsonson eller tatuerat skölden i pannan for all I care.Remy Lebeau skrev: ↑2025-05-07 08:45:42 Vad är det för drev mot Lindström?
Han var ung och dum och full.
Kolla på hans sociala medier så märker man att han är DIF.
Vart var ni när Rikard Franzén värvades till oss?
DET var 1000 gånger värre än en ramsa från en full ung spelare.
Skärpning.
Handlingar skall ha konsekvenser.
Samtidigt lever Wikegård i en ekonomisk verklighet och tänder på att ta obekväma beslut (värva Weigel t. ex). Jag tror att Lindström kommer att värvas och att han kommer att få förklara sig i någon Chandla-sändning i sommar när det nämns i någon tittarfråga.
Om Wikegård anser att det där är överspelat och trams så kommer Lindström spela här. Förmodligen kommer han vara en av dom största Djurgårdarna i laget dessutom tillsammans med ett få antal andra.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 10:29:33 Det lär vi väl bli varse. Det jag vet att Wikegård värdesätter är attityd och uppförande, varpå en värvning av Lindström går stick i stäv med den Wikegård jag tänker mig. Det Gustav gjorde är ruttet och det ska till ett par hundra tävlingsmatcher och täckta skott i DIF innan jag tycker något annat om han nu måste hit.
Samtidigt lever Wikegård i en ekonomisk verklighet och tänder på att ta obekväma beslut (värva Weigel t. ex). Jag tror att Lindström kommer att värvas och att han kommer att få förklara sig i någon Chandla-sändning i sommar när det nämns i någon tittarfråga.
Helt enig. Är övertygad om att GL är ett av våra absoluta drömnamn på backsidan, om man nu inte ska vara orimlig med namnJim Morrison skrev: ↑2025-05-07 10:35:32Om Wikegård anser att det där är överspelat och trams så kommer Lindström spela här. Förmodligen kommer han vara en av dom största Djurgårdarna i laget dessutom tillsammans med ett få antal andra.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 10:29:33 Det lär vi väl bli varse. Det jag vet att Wikegård värdesätter är attityd och uppförande, varpå en värvning av Lindström går stick i stäv med den Wikegård jag tänker mig. Det Gustav gjorde är ruttet och det ska till ett par hundra tävlingsmatcher och täckta skott i DIF innan jag tycker något annat om han nu måste hit.
Det faktum han till och med gått ut och bett om ursäkt och visat ånger, något exempelvis inte Dick har gjort, borde bara addera till hans karaktär.
Jag tycker det blir alldeles för svart eller vitt när man ska hålla på att göra listor med vilka som är välkomna eller inte - det beslutet ska vi nog lämna över till Wikegård med ledning som visat på att han inte är rädd att göra sig av med spelare som han inte anser är med på tåget.
Vad är det för halmdockor du drar med.Remy Lebeau skrev: ↑2025-05-07 10:32:45Nej det är inte alls en konstig jämförelse, det var en värvning som man förstod reaktionerna ifrån.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 10:17:00Jag drar gränsen när man hånar Djurgården. Vad är det som inte går in?Remy Lebeau skrev: ↑2025-05-07 09:51:38Du låter som en naiv tonåring.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 09:32:51Du kan ha din håglösa landet lagom-inställning, så kan andra ha sina. Den som skulle skärpt sig är GL. Visar på hans karaktär som människa och inget jag vill ha i DIF. Sen kan han vara John G:s sonsonsonson eller tatuerat skölden i pannan for all I care.Remy Lebeau skrev: ↑2025-05-07 08:45:42 Vad är det för drev mot Lindström?
Skärpning.
Bryr mig inte om hur gammal du är, det är vad du framstår som.
Vart var du när Franzén värvades?
Vad tycker du om Dick Axelssons aik-jacka?
Han gick dessutom runt med en aik-tårta nu när han fyllde år.
Vart drar du gränsen?
Antingen är du konsekvent mot allt, inte bara mot det som skapar mest liv för stunden.
Eller du kanske tror att bröderna Hävelid är diehard Djurgårdare?
Listan kan göras ändlig om man ska gå med ditt pubertala tankesätt.
Väx upp och inse att människor inte är perfekta.
Franzén gick från aik till DIF, det är väl snarare syndaren som vaknar i sista sekund. Konstig jämförelse.
Dick trollar runt på twitter men har ändå valt DIF när det kom till kritan. Har inte sagt att jag gillar varken hans agerande eller förespråkat en värvning av honom på förhand. Nu har han dock vägt upp sina dumheter sportsligt med råge.
Jag vet ingenting om Hävelids, det jag vet är att de just sänkte aik i en final. Att deras farsa är gnagare betyder väl inte att de är det.
Det är ett ruttet beteende att håna en förlorande klubb. Dessutom sin egen? Är han masochist eller bara dum i huvudet?
Rikard Franzén var lagkapten i aik i och spelade där i många många år och hånade DIF efter vinster mot oss.
Den typen av värvningar förstår man att det vart en reaktion ifrån och det är därför dom ej sker längre.
Ditt drev mot Gustav Lindström är bara pubertalt och ytterst märkligt i jämförelse med mycket annat.
Du tror alltså inte att Dick någonsin hånat Djurgården när hela hans familj är gnagare, och han har en gammal aik-jacka?
Oerhört naivt om du inte ens tänkt tanken.
Drar du gränsen från vad som syns enbart i media?
Gustav Lindström ska förevigt brännmärkas för att han var 19-20 år och sjöng en ramsa på fyllan under en guldfest?
Är väldigt glad att Wikegård styr Djurgården och vet vad som verkligen betyder nått.
Och det är inte vad en berusad 19-20 åring gör på fyllan under en guldfest inför 10 000 människor.
Det var ett jävla tjat om Dick Axelsson. Som att jag skulle vara hans största jävla förespråkare genom alla tider. Jag har aldrig och kommer aldrig gilla hans jävla aik-daltande eller hans hoppande mellan klubbar, sluta få det att låta som att jag tycker det. Jag gillar fortfarande inte att han sa att FBK hade "bättre lag, bättre organisation" när han lämnade DIF. Men nu när hans karriär summeras har han gjort extremt mycket för föreningen och kommer att vara tacksam. Men jag gillar inte det andra för det.Jim Morrison skrev: ↑2025-05-07 10:35:32Om Wikegård anser att det där är överspelat och trams så kommer Lindström spela här. Förmodligen kommer han vara en av dom största Djurgårdarna i laget dessutom tillsammans med ett få antal andra.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 10:29:33 Det lär vi väl bli varse. Det jag vet att Wikegård värdesätter är attityd och uppförande, varpå en värvning av Lindström går stick i stäv med den Wikegård jag tänker mig. Det Gustav gjorde är ruttet och det ska till ett par hundra tävlingsmatcher och täckta skott i DIF innan jag tycker något annat om han nu måste hit.
Det faktum han till och med gått ut och bett om ursäkt och visat ånger, något exempelvis inte Dick har gjort, borde bara addera till hans karaktär.
Jag tycker det blir alldeles för svart eller vitt när man ska hålla på att göra listor med vilka som är välkomna eller inte - det beslutet ska vi nog lämna över till Wikegård med ledning som visat på att han inte är rädd att göra sig av med spelare som han anser inte är med på tåget.
Vaa? Han var skadad i slutspelet? I handen? Kan man knappast träna bort. Han körde hårt som satan, både framåt och bakåt, hela slutspelet och han var en enorm(kanske en av de största) anledningarna till att vi vann serien.
Jaja, vi får nog dra ett streck här för vi kommer aldrig komma överens. Vi har olika värderingar helt enkelt i just det här fallet.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 10:44:43 Det var ett jävla tjat om Dick Axelsson. Som att jag skulle vara hans största jävla förespråkare genom alla tider. Jag har aldrig och kommer aldrig gilla hans jävla aik-daltande eller hans hoppande mellan klubbar, sluta få det att låta som att jag tycker det.
DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 10:44:43Vad är det för halmdockor du drar med.Remy Lebeau skrev: ↑2025-05-07 10:32:45Nej det är inte alls en konstig jämförelse, det var en värvning som man förstod reaktionerna ifrån.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 10:17:00Jag drar gränsen när man hånar Djurgården. Vad är det som inte går in?Remy Lebeau skrev: ↑2025-05-07 09:51:38Du låter som en naiv tonåring.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 09:32:51
Du kan ha din håglösa landet lagom-inställning, så kan andra ha sina. Den som skulle skärpt sig är GL. Visar på hans karaktär som människa och inget jag vill ha i DIF. Sen kan han vara John G:s sonsonsonson eller tatuerat skölden i pannan for all I care.
Bryr mig inte om hur gammal du är, det är vad du framstår som.
Vart var du när Franzén värvades?
Vad tycker du om Dick Axelssons aik-jacka?
Han gick dessutom runt med en aik-tårta nu när han fyllde år.
Vart drar du gränsen?
Antingen är du konsekvent mot allt, inte bara mot det som skapar mest liv för stunden.
Eller du kanske tror att bröderna Hävelid är diehard Djurgårdare?
Listan kan göras ändlig om man ska gå med ditt pubertala tankesätt.
Väx upp och inse att människor inte är perfekta.
Franzén gick från aik till DIF, det är väl snarare syndaren som vaknar i sista sekund. Konstig jämförelse.
Dick trollar runt på twitter men har ändå valt DIF när det kom till kritan. Har inte sagt att jag gillar varken hans agerande eller förespråkat en värvning av honom på förhand. Nu har han dock vägt upp sina dumheter sportsligt med råge.
Jag vet ingenting om Hävelids, det jag vet är att de just sänkte aik i en final. Att deras farsa är gnagare betyder väl inte att de är det.
Det är ett ruttet beteende att håna en förlorande klubb. Dessutom sin egen? Är han masochist eller bara dum i huvudet?
Rikard Franzén var lagkapten i aik i och spelade där i många många år och hånade DIF efter vinster mot oss.
Den typen av värvningar förstår man att det vart en reaktion ifrån och det är därför dom ej sker längre.
Ditt drev mot Gustav Lindström är bara pubertalt och ytterst märkligt i jämförelse med mycket annat.
Du tror alltså inte att Dick någonsin hånat Djurgården när hela hans familj är gnagare, och han har en gammal aik-jacka?
Oerhört naivt om du inte ens tänkt tanken.
Drar du gränsen från vad som syns enbart i media?
Gustav Lindström ska förevigt brännmärkas för att han var 19-20 år och sjöng en ramsa på fyllan under en guldfest?
Är väldigt glad att Wikegård styr Djurgården och vet vad som verkligen betyder nått.
Och det är inte vad en berusad 19-20 åring gör på fyllan under en guldfest inför 10 000 människor.
Jag har aldrig sagt att jag trott att Dick är DIF, men det jag vet är att han aldrig representerat aik på isen, och nu har han dessutom sänkt dem i en final. Då har man gjort bot tillräckligt.
Jag har heller aldrig sagt att Lindström för evigt ska brännmärkas. Det jag säger är att om han nu verkligen är så ledsen och vill göra bot bör han isåfall ta ett riktigt ekonomiskt skambud för att hjälpa DIF på riktigt. Återigen, en ursäkt som tar 9 sek att skriva har jag inget för.
Det är ingen karaktär jag är särskilt sugen på att ha hit. Då tar jag hellre någon som kan uppföra sig.
Det var ett jävla tjat om Dick Axelsson. Som att jag skulle vara hans största jävla förespråkare genom alla tider. Jag har aldrig och kommer aldrig gilla hans jävla aik-daltande eller hans hoppande mellan klubbar, sluta få det att låta som att jag tycker det. Jag gillar fortfarande inte att han sa att FBK hade "bättre lag, bättre organisation" när han lämnade DIF. Men nu när hans karriär summeras har han gjort extremt mycket för föreningen och kommer att vara tacksam. Men jag gillar inte det andra för det.Jim Morrison skrev: ↑2025-05-07 10:35:32Om Wikegård anser att det där är överspelat och trams så kommer Lindström spela här. Förmodligen kommer han vara en av dom största Djurgårdarna i laget dessutom tillsammans med ett få antal andra.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 10:29:33 Det lär vi väl bli varse. Det jag vet att Wikegård värdesätter är attityd och uppförande, varpå en värvning av Lindström går stick i stäv med den Wikegård jag tänker mig. Det Gustav gjorde är ruttet och det ska till ett par hundra tävlingsmatcher och täckta skott i DIF innan jag tycker något annat om han nu måste hit.
Jag tycker det blir alldeles för svart eller vitt när man ska hålla på att göra listor med vilka som är välkomna eller inte - det beslutet ska vi nog lämna över till Wikegård med ledning som visat på att han inte är rädd att göra sig av med spelare som han anser inte är med på tåget.
Kan bara hålla med, en spelare som gör hockey sevärt. Risken när sådana spelare förvinner och få eller inga nya liknade tillkommer är att intresset för sporten dör ut på sikt. Mycket tråkigt besked...Manijock skrev: ↑2025-05-07 10:49:40Vaa? Han var skadad i slutspelet? I handen? Kan man knappast träna bort. Han körde hårt som satan, både framåt och bakåt, hela slutspelet och han var en enorm(kanske en av de största) anledningarna till att vi vann serien.
Han är och förblir en DIF-hjälte som motbevisat en helvetes massa horungar därute.
Hoppas Wiken törs ringa dig när vi är i bottenstrid i Januari och att du även då är tungan på vågen.
Världens bästa kuk!
Jag litar också på Wikegård och är rätt säker på att han lär avkräva en ursäkt av Lindström om han presenteras Live. Jag kommer som sagt omvärdera min åsikt om han tar en team friendly lön och spelar fläckfritt i ett par hundra matcher och avslutar karriären här. Spelare som säger att de är så jävla DIF och gör nåt helt annat står mig upp i halsen.Jim Morrison skrev: ↑2025-05-07 10:52:19Jaja, vi får nog dra ett streck här för vi kommer aldrig komma överens. Vi har olika värderingar helt enkelt i just det här fallet.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 10:44:43 Det var ett jävla tjat om Dick Axelsson. Som att jag skulle vara hans största jävla förespråkare genom alla tider. Jag har aldrig och kommer aldrig gilla hans jävla aik-daltande eller hans hoppande mellan klubbar, sluta få det att låta som att jag tycker det.
Wikegård har visat sig vara väldigt kompetent så jag väljer att lägga min tilltro till honom i vad som är bäst för laget fram tills att motsatsen bevisats.
Återigen har jag inte sagt något av det du säger nu. Du tycker inte det är ett problem. Jag tycker att det är ett problem.Remy Lebeau skrev: ↑2025-05-07 10:58:20
"Halmdockan" är att du är så inkonsekvent och pubertal och skapar problem och drev av saker som inte är ett problem i det stora hela.
Ett extremt naivt och konstigt tankesätt.
Vi kommer inte ha ett lag fullt med urdjurgårdare som aldrig gjort bort sig vid något tillfälle.
"Halmdockan" är att Lindströms uttalande är så ytterst milt i jämförelse med vad många andra spelare som funnits i och runt laget gjort.
Men det enda du tjatar om är att en tonåring sjunger nått dumt på fyllan.
Perspektiv och förståelse skulle göra dig gott.
Förhoppningsvis håller han sig i form. Kan mycket väl finnas plats för honom längre fram omkring JVM där.BigJ skrev: ↑2025-05-07 10:59:38Kan bara hålla med, en spelare som gör hockey sevärt. Risken när sådana spelare förvinner och få eller inga nya liknade tillkommer är att intresset för sporten dör ut på sikt. Mycket tråkigt besked...Manijock skrev: ↑2025-05-07 10:49:40Vaa? Han var skadad i slutspelet? I handen? Kan man knappast träna bort. Han körde hårt som satan, både framåt och bakåt, hela slutspelet och han var en enorm(kanske en av de största) anledningarna till att vi vann serien.
Han är och förblir en DIF-hjälte som motbevisat en helvetes massa horungar därute.
Hoppas Wiken törs ringa dig när vi är i bottenstrid i Januari och att du även då är tungan på vågen.
Världens bästa kuk!
Men lägg ner din töntDIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 08:44:50"Alltid osavsett (förutom när jag krossat DIFs guldchanser och dessutom hånar dem offentligt")Andspe skrev: ↑2025-05-07 07:40:04Sen har han difgadd & hans morbror är Ragge (den äldre)#87 skrev: ↑2025-05-07 06:39:13Det här har han gått ut och bett om ursäkt om i tidningarna en 3-4 gånger. Superdjurgårdare, inget snack om saken.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 04:55:27 Har vi budat på den här tönten? Say it aint so. Ska vara djurgårdareFinns ingen som är djurgårdare som uttrycker sig så. Alla med hjärta för en klubb har en spärr när det kommer till sånt här. Det är en närmast biologisk instinkt, som att inte äta möglig mat eller inte kliva ut för stup. Men inte för den här tönten.
Han kan få spela gratis (max för en lavett från Wikegård och en ask Svarta katten) en säsong för att göra avbön för sin idioti, inte annars. Låt lönen gå till JK Tifo
![]()
Han verkar ju inte ha förstått innebörden av tatueringen iallafall, den saken är säker.
Jag är av uppfattningen att handlingar skall ha konsekvenser.
Håller helt med dig. Ok, Man gör man dumma grejer på fylllan men då brukar också sanningen komma fram..DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-07 09:32:51Du kan ha din håglösa landet lagom-inställning, så kan andra ha sina. Den som skulle skärpt sig är GL. Visar på hans karaktär som människa och inget jag vill ha i DIF. Sen kan han vara John G:s sonsonsonson eller tatuerat skölden i pannan for all I care.Remy Lebeau skrev: ↑2025-05-07 08:45:42 Vad är det för drev mot Lindström?
Skärpning.