Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Vore kul att få in Emil Berglund i DIF fr.o.m nu av två skäl. Han kan

1. Sänka Åberg
2. Sänka Timrå (med tanke på historiken)

Det hade varit karma det
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Hepsnastian skrev: 2021-12-09 22:26:58 Jag är nyfiken.
Josefson och Enqvist, två personer som besitter så mycket erfarenhet, smartness och kaptensanda, hur mycket tror/vet ni att dom är inne å snackar med boysen? Alltså pepp talk osv.
Visst, Enqvist är ju inte anställd men ändå.

Det finns säkert en drös med ex djurgårdare där ute som också skulle kunna vara till hjälp.
Jag önskar verkligen om det nu inte är så, att Djurgården involverar mer av det. Tror att det skulle kunna ge nån effekt.
Jag har tänkt mycket på detta faktiskt men framförallt vinkeln "vad gör Josef nu?". Jag tänker att han verkar ju fungera hyfsat i vardagen och där har jag undrat varför han inte (om han inte har) varit en större personlighet i omklädningsrummet nu när det varit så mycket issues med Videll?
Jag tänker att han typ skulle sagt "lägg ner sandlådan, jag är kaptenen här, ni lånar bara min bokstav, ut och gör ert jobb"...typ...

Han kanske dock har varit inblandad och då faller denna spekulation platt.
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 21/22

Inlägg av supreme »

Så, Videll har tackat nej till en annan klubb, och Djurgården vägrar lösa ut honom.
https://hockeynews.se/articles/22280/
– Det är en klubb som har insikt i vad Linus har för lönenivå och har inte kommit med något lågvattenerbjudande utan har rest kapital och vill ha in honom i en stabilisering och i en ansats de vill göra, säger Kraft.

Klubben ska enligt uppgift ligga på pendlingsavstånd från Stockholm.

– Men det har Linus tackat bestämt nej till. Det gör också att situationen är väldigt speciell, säger Djurgårdens vd.
DIFLuWi

Säsongen 21/22

Inlägg av DIFLuWi »

supreme skrev: 2021-12-10 13:19:32 Så, Videll har tackat nej till en annan klubb, och Djurgården vägrar lösa ut honom.
https://hockeynews.se/articles/22280/
– Det är en klubb som har insikt i vad Linus har för lönenivå och har inte kommit med något lågvattenerbjudande utan har rest kapital och vill ha in honom i en stabilisering och i en ansats de vill göra, säger Kraft.

Klubben ska enligt uppgift ligga på pendlingsavstånd från Stockholm.

– Men det har Linus tackat bestämt nej till. Det gör också att situationen är väldigt speciell, säger Djurgårdens vd.
Örebro, Linköping eller Brynäs.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Videll vill alltså behålla sin lön men samtidigt slippa spela.
Avskaffa tre mot tre.
Knickedick

Säsongen 21/22

Inlägg av Knickedick »

Mattias_87 skrev: 2021-12-10 13:31:55 Videll vill alltså behålla sin lön men samtidigt slippa spela.
Så tolkar inte jag det. Jag tolkar det som att Djurgården vill frysa ut Videll så att han drar självmant utan att de behöver betala eller fullfölja hans skriftliga avtal.
Ingenstans har jag läst att Linus inte vill spela för Djurgårdens A-lag. Men jag har full respekt för att han inte vill spela i J20 resten av sitt kontrakt.

Egentligen så tror jag inte att vi vet någonting om vad som egentligen hänt
Frankie

Säsongen 21/22

Inlägg av Frankie »

Knickedick skrev: 2021-12-10 14:29:01
Mattias_87 skrev: 2021-12-10 13:31:55 Videll vill alltså behålla sin lön men samtidigt slippa spela.
Så tolkar inte jag det. Jag tolkar det som att Djurgården vill frysa ut Videll så att han drar självmant utan att de behöver betala eller fullfölja hans skriftliga avtal.
Ingenstans har jag läst att Linus inte vill spela för Djurgårdens A-lag. Men jag har full respekt för att han inte vill spela i J20 resten av sitt kontrakt.

Egentligen så tror jag inte att vi vet någonting om vad som egentligen hänt
Ja det är frågan vad som hänt/sagts. Tror inte jag litar alls på något som inblandade ifrån DIF-lednings håll säger i frågan. Enbart grundat på att man vet hur dom formulerat saker tidigare som är ren jävla vriden lögn. Kicken av Hank är det senaste solklara exemplet jag tänker på.

Sen tror jag säkert Videll kan ha överreagerat med. Men som det citerades i någon tidning vad han hade sagt enligt honom själv så tror jag nästan det kan ha låtit liknande (om han inte blåljuger):

DIF: Ja, Linus detta med anmälan och utredning har ju inte blivit så bra, skall vi kolla på en lösning där vi går skilda vägar?
Videll: Nej, jag vill fullfölja kontraktet och spela.

Videll: Enda sättet jag lämnar är endast om ni köper ut mig.
DIF: (offerkoftan åker på) Men så du kräver att vilja bli utköpt? Jaha, näe vi får fortsätta detta samtal senare.

Sen ringer tidningarna och pressar bägge parter och frågar läget och alla vet vad som skrivits där.

En dum fundering bara ifrån mitt håll. Men skulle detta utspelat sig på detta sätt så stämmer det med Vidells uttalande att han ej "krävt/sagt" att han vill bli utköpt och DIF har vridit till det och håller sig till samma M.O. som i uttalandet att "Hank ej fick kicken" utan tackade nej till ett kontrakt.

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Slippa? Han får inte spela, och det ska bestämmas av spelare och tränare enligt mig, vill spelarna och tränarna ha med honom ska han spela, om inte så är han ej välkommen, vd/styrelse/sportchef ska ej bestämma om videll ska spela
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

#10 skrev: 2021-12-10 16:04:49Slippa? Han får inte spela, och det ska bestämmas av spelare och tränare enligt mig, vill spelarna och tränarna ha med honom ska han spela, om inte så är han ej välkommen, vd/styrelse/sportchef ska ej bestämma om videll ska spela
Vill Videll gå in i laget och spela? På riktigt? Då tycker jag det är dumt om tränarna inte tillåter honom. Videll är spets och är han motiverad bör han spela enligt mig. Han kan vara skillnaden mellan att åka ur och inte göra det.

Han har en hög lönepost och om den finns kvar måste vi använda honom. Annars bli av med den och hitta en annan spetsspelare.
Avskaffa tre mot tre.

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2021-12-10 16:09:17
#10 skrev: 2021-12-10 16:04:49Slippa? Han får inte spela, och det ska bestämmas av spelare och tränare enligt mig, vill spelarna och tränarna ha med honom ska han spela, om inte så är han ej välkommen, vd/styrelse/sportchef ska ej bestämma om videll ska spela
Vill Videll gå in i laget och spela? På riktigt? Då tycker jag det är dumt om tränarna inte tillåter honom. Videll är spets och är han motiverad bör han spela enligt mig. Han kan vara skillnaden mellan att åka ur och inte göra det.

Han har en hög lönepost och om den finns kvar måste vi använda honom. Annars bli av med den och hitta en annan spetsspelare.
Jo, OM gruppen vill ska han det, men inte om gruppen inte vill, det vi behöver nu är en grupp som går samman, inte grupperingar inom gruppen.
Användarvisningsbild
Ohddan

Säsongen 21/22

Inlägg av Ohddan »

Är DIF i en sits där man vågar går ut o snacka skit nu ens?
Knickedick

Säsongen 21/22

Inlägg av Knickedick »

Jag tror att man insett att man har lite för höga löner Och är övertaliga på Vingar och därför egentligen inte har råda att spetsa truppen mer.

Egentligen handlar det om att Jocke lagt för mycket pengar på Medelmåttor. Videll Sitter på en Hög lön men när Sören och Eklund blev tillgängliga och kom in i laget så blev det Videll som kom i kläm. Jag tror att man känner att hans lön för en vinge i tredje line är helt åt helvete.

Sen tar man chansen att frysa honom och bli av med löneposten när det blivit som det blivit.

Laget: Linus ska vara kapten.

Jocke till Sören: Kom du får bli kapten du får hög lön
Jocke till Holland: jag är desperat efter en center som kan producera........OK OK OK du får en jävligt hög lön om det krävs för att du ska komma

Jocke till laget: Sören ska vara kapten
Laget till Jocke: Fast vi har valt Videll.

Holland kommer in och blir avstängd för att han inte vet hur det funkar.
Jocke till Videll- Vafan Linus, det där var ditt ansvar som kapten att förklara.
Videll till Jocke: Va? Det har ingen sagt. Hur kan det vara mitt ansvar?
Jocke rycker lagets C från Videll och ger till Sören och ser sin chans att få bort Vidells lön

Videll och assisterande kapten Högström reagerar och sjukar sig.

och Soppan är nu igång och det verkar nu bara handla om att ingen vill begå kontraktsbrott och bli skadeståndsskylldig.
Linus gör det om han inte fortsätter att följa DIFS arbetsbeskrivning. (träna när han ska, och verksamhetens aktiviteter och spela matcher ; med A-lag om han blir uttagen där, J-20 om han blir uttagen där) D.v.S. komma till jobbet varje dag och så länge Linus gör det så måste DIF fullfölja hans kontrakt. D.V.S betala lön och ge honom tillgång till verksamhetens faciliteter o.s.v. ELLER köpa ut honom för kontraktsvärdet. De totala värdet av sammanlagda löner för antalet månader som är kvar på kontraktet och eventuella bonusar. Eller annan överenskommen summa. Om ingen annan klubb tar över kontraktet.

Tror inte SSK erbjuder samma lön som Linus har i DIF.

O.B.S. Ovan är ren spekulation från min Sida
Användarvisningsbild
Philly Flu

Säsongen 21/22

Inlägg av Philly Flu »

Knickedick skrev: 2021-12-10 18:16:05 Jag tror att man insett att man har lite för höga löner Och är övertaliga på Vingar och därför egentligen inte har råda att spetsa truppen mer.

Egentligen handlar det om att Jocke lagt för mycket pengar på Medelmåttor. Videll Sitter på en Hög lön men när Sören och Eklund blev tillgängliga och kom in i laget så blev det Videll som kom i kläm. Jag tror att man känner att hans lön för en vinge i tredje line är helt åt helvete.

Sen tar man chansen att frysa honom och bli av med löneposten när det blivit som det blivit.

Jocke till Holland: jag är desperat efter en center som kan producera........OK OK OK du får en jävligt hög lön om det krävs för att du ska komma

Jocke till Videll- Vafan Linus, det där var ditt ansvar som kapten att förklara.
Jocke rycker lagets C från Videll och ger till Sören och ser sin chans att få bort Vidells lön

och Soppan är nu igång och det verkar nu bara handla om att ingen vill begå kontraktsbrott och bli skadeståndsskylldig.
Linus gör det om han inte fortsätter att följa DIFS arbetsbeskrivning. (träna när han ska, och verksamhetens aktiviteter och spela matcher ; med A-lag om han blir uttagen där, J-20 om han blir uttagen där) D.v.S. komma till jobbet varje dag och så länge Linus gör det så måste DIF fullfölja hans kontrakt. D.V.S betala lön och ge honom tillgång till verksamhetens faciliteter o.s.v. ELLER köpa ut honom för kontraktsvärdet. De totala värdet av sammanlagda löner för antalet månader som är kvar på kontraktet och eventuella bonusar. Eller annan överenskommen summa. Om ingen annan klubb tar över kontraktet.

Jag är tveksam till att Högström sjukskrivit sig av den anledningen. Han var ju inne och provade en match men klev av. Det måste vara giltigt skäl och av säkerhet.
Knickedick

Säsongen 21/22

Inlägg av Knickedick »

Philly Flu skrev: 2021-12-10 18:27:32
Knickedick skrev: 2021-12-10 18:16:05 Jag tror att man insett att man har lite för höga löner Och är övertaliga på Vingar och därför egentligen inte har råda att spetsa truppen mer.

Jag är tveksam till att Högström sjukskrivit sig av den anledningen. Han var ju inne och provade en match men klev av. Det måste vara giltigt skäl och av säkerhet.
Hmm, säg bara att du har huvudvärk, svårt att motbevisa och ingen skulle släppa på dig på isen.....av just säkerhetsskäl.
Om det nu är så att han har hjärnskakning, varför kommuniceras inte detta?
LasseTM

Säsongen 21/22

Inlägg av LasseTM »

I vårat läge vore det ju bra om SSK betalade halva hans lön och vi stod för resterande om han nu inte tillåts spela för skölden.
Att betala för han i junis verksamhet är ju ingen höjdare direkt.
Men det bästa vore ju om han spelade för oss och producerade, men jag kan tänka mig att det finns två olika åsikter i omklädningsrummet just nu i vårat lag.
Vissa som inte tycker att Jocke gjort fel och de som gör det, men Videll kan bidra och bör spela.
Jag skiter i allt nu bara vi tar poäng och spelar upp oss så vi kommer in med lite självförtroende i ett kval.
Skriv svar