Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIF SJÖSTAN
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF SJÖSTAN »

Momentumet skrev: 2021-12-09 16:43:33 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ns-avsked/

Enligt Expressen går K-G Stoppel in som sportchef.

Tankar om det?
KG är ytterst kompetent, och har gott rykte.
Bra tillfällig lösning.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

K-G har jag också förtroende för. Men det vore ju bra om vi kunde få in en permanent ersättare så fort som möjligt som ska bygga nästa års lag. Det jobbiga är att vi inte vet för vilken liga vi bygger ett lag för.
Avskaffa tre mot tre.
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Knickedick »

DIF SJÖSTAN skrev: 2021-12-09 16:45:03
Momentumet skrev: 2021-12-09 16:43:33 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ns-avsked/

Enligt Expressen går K-G Stoppel in som sportchef.

Tankar om det?
KG är ytterst kompetent, och har gott rykte.
Bra tillfällig lösning.
Det är ju den naturligaste kortsiktiga lösningen. Personligen hade jag nog hoppats på lite mer nytt blod, men det kommer kanske
Frankie

Säsongen 21/22

Inlägg av Frankie »

förevigtdjurgården skrev: 2021-12-09 16:32:04
DIF SJÖSTAN skrev: 2021-12-09 16:24:50 Någon som har expressen premium som kan berätta vad artikeln om DIF och Jocke handlar om idag?
Madhawk misstänker att Joakim inte gått självmant mot bakgrund av att han ska varit ute och letat efter spelare så sent som i veckan, samt att Kaarel ska ha uttalat sig med att "det kommer inte dröja allt för länge" innan man har en ersättare på plats och att det är ovanligt att man ska ligga så långt fram i rekryteringsprocessen om en individ självmant säger upp sig på dagen.

Spelarna han ska ha sökt efter är Kalle Östman samt en annan onämnd spelare men med förflutet i DIF, och Madhawks hypotes gör gällande att man inte jobbar så aktivt med att försöka få in spelare om man säger upp sig. Således menar Madhawk att DIF och JE har löst det snyggt tillsammans mot bakgrund av det som Jocke ändå gjort för DIF genom åren.

Vidare menas det att man letar efter något kortsiktigt för att lösa säsongen, och därefter ta ett omtag om organisationen i stort.
Styrelsen har nog haft splittrade åsikter:

"– Jag väljer att säga upp mig för att jag är ytterst ansvarig för herrlagets resultat och de är trots tuffa omständigheter alldeles för dåliga denna säsong. Jag känner heller inte att jag har hela styrelsens förtroende, säger Joakim Eriksson till SVT."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -pa-videll
DIF SJÖSTAN

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF SJÖSTAN »

Vill bara tillägga att när/om man säger upp sig från ett arbete IRL utanför hockeyn, så finns det uppsägningstid framförallt om man varit anställd i 7 år.
Antingen har Djurgården arbetsbefriat Joakim Eriksson eller så har Joskim Eriksson fått sparken.
Även om man får sparken är det ytterst sällsynt att ingen uppsägningstid är gällande.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

DIF SJÖSTAN skrev: 2021-12-09 17:39:55 Vill bara tillägga att när/om man säger upp sig från ett arbete IRL utanför hockeyn, så finns det uppsägningstid framförallt om man varit anställd i 7 år.
Antingen har Djurgården arbetsbefriat Joakim Eriksson eller så har Joskim Eriksson fått sparken.
Även om man får sparken är det ytterst sällsynt att ingen uppsägningstid är gällande.
Visst har man uppsägningstid om man säger upp sig, men man kan ju få gå direkt om arbetsgivaren tillåter det. På mitt gamla jobb hade jag tre månaders uppsägningstid men dom accepterade att jag gick efter en månad.
Avskaffa tre mot tre.
DIF SJÖSTAN

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF SJÖSTAN »

Mattias_87 skrev: 2021-12-09 17:41:25
DIF SJÖSTAN skrev: 2021-12-09 17:39:55 Vill bara tillägga att när/om man säger upp sig från ett arbete IRL utanför hockeyn, så finns det uppsägningstid framförallt om man varit anställd i 7 år.
Visst har man uppsägningstid om man säger upp sig, men man kan ju få gå direkt om arbetsgivaren tillåter det. På mitt gamla jobb hade jag tre månaders uppsägningstid men dom accepterade att jag gick efter en månad.
Jo efter en månad ja. Inte på dagen…det händer typ aldrig, står t.om i LAS
GULD

Säsongen 21/22

Inlägg av GULD »

Det är lika viktigt att Persson avgår OMGÅENDE
The DIF ONE
LasseTM

Säsongen 21/22

Inlägg av LasseTM »

DIF SJÖSTAN skrev: 2021-12-09 17:43:03
Mattias_87 skrev: 2021-12-09 17:41:25
Jo efter en månad ja. Inte på dagen…det händer typ aldrig, står t.om i LAS
Han finns säkert kvar på lönelistan säsongen ut om han inte själv avsäger sig lön.
Blårand

Säsongen 21/22

Inlägg av Blårand »

De som ska ta över kan få några tips på saker som inte funkat:
• För oss är idrott något som får människor att växa
• Vi ger en gemenskap och en utvecklande väg för att hantera utmaningar
• Vi agerar nytänkande för att utveckla våra idrotter, vårt sociala ansvar, vår attraktionskraft och gemenskap.

• Tydligt ledarskap - Vi visar vägen med höga ambitioner, lyhördhet och civilkurage.
• Professionell inställning - Vi strävar efter hög kompetens, kvalitet och att lära oss i allt vi gör.
• Varm gemenskap - Vi är välkomnande, omtänksamma och lyfter varandra
• Alltid visa vilja - Vi slutar aldrig kämpa och ser vilja som talang.
• Uppmuntra mod - Vi utmanar det invanda, vågar testa nytt och är innovativa.

Plockat ur Djurgårdens värdegrund
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Säsongen 21/22

Inlägg av Hepsnastian »

Jag är nyfiken.
Josefson och Enqvist, två personer som besitter så mycket erfarenhet, smartness och kaptensanda, hur mycket tror/vet ni att dom är inne å snackar med boysen? Alltså pepp talk osv.
Visst, Enqvist är ju inte anställd men ändå.

Det finns säkert en drös med ex djurgårdare där ute som också skulle kunna vara till hjälp.
Jag önskar verkligen om det nu inte är så, att Djurgården involverar mer av det. Tror att det skulle kunna ge nån effekt.
Delägare
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Nu matade Wille Renen med två kassar. Kan vi lira honom med Holland härnäst och sedan Berget och sedan Basse? Får vi igång ovanstående 3 herrar så kommer vi inte behöva förlita oss på domarinsatsen frsmöver.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Kontakt:

Säsongen 21/22

Inlägg av sensei »

Praetori skrev: 2021-12-09 22:46:50 Nu matade Wille Renen med två kassar. Kan vi lira honom med Holland härnäst och sedan Berget och sedan Basse? Får vi igång ovanstående 3 herrar så kommer vi inte behöva förlita oss på domarinsatsen frsmöver.
Trampar vi på som i 1:a så behövs det inte bekymmras över huvudtaget. En fröjd att se härligt fullföljda tacklingar och lite tryck i offensiv zon.

Iaf, relativt sett. Vi pratar ju inte direkt Ölvestad-Holmqvist-Kalus men ni fattar.

Vad domarna sen anser om ett rejält fysiskt spel tycker jag inte ska vara en del av ekvationen, de kan dra åt helvete med sina visselpipor. Däremot har jag inget till övers för lathets-utvisningar, men det är sedan gammalt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

sensei skrev: 2021-12-10 00:06:43 Trampar vi på som i 1:a så behövs det inte bekymmras över huvudtaget.
Nej precis. Kan vi spela resten av säsongen som förstaperioden så tror inte jag heller att det skulle behöva bekymras mer. Men det skadar inte med hängslen om man väl fått på sig en livrem.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
dr111DIF

Säsongen 21/22

Inlägg av dr111DIF »

Praetori skrev: 2021-12-09 22:46:50 Nu matade Wille Renen med två kassar. Kan vi lira honom med Holland härnäst och sedan Berget och sedan Basse? Får vi igång ovanstående 3 herrar så kommer vi inte behöva förlita oss på domarinsatsen frsmöver.
Wille och Renen kan fortsätta försöka få igång Rhett, han är dunderviktig att få fart på också. Kanske den andra duon som uppvisat kemi i ceder/sören (fattar inte att man delade på dom) kan få igång Holland efter uppehållet?
Skriv svar