Välkomna till HA då! Här är våra spelare våra hjältar oavsett hur de spelar i godtycklig bortamatch i någon bonnhåla.seppuko skrev:Boskap. Haha.
Lockout 2012
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Lockout 2012
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Lockout 2012
Jag saknar NHL jättemycket och hoppas innerligt att det drar igång snart. Att sitta en natt kl 01:00 och vänta på första perioden mellan Penguins och Flyers är magiskt. Att sedan höra dessa kommentatorer som har en inlevelse utan dess like gör inte saken sämre. Sen går det kanske till överdrift när man säger "THIS POWERPLAY IS BROUGHT TO YOU BY MCDONALDS - I'm lovin' it" och alla reklamavbrott.1962FenderStrat skrev:NHL är en jäkla dynga. Finns ingen klubbkänsla alls, folk i USA är inte ens intresserade av hockey. Är i Miami nu på semester, har inte sett något om hockey i huvudtaget här, inte en Florida Panthers-logga i en enda affär. Man flyttar lag till höger o vänster. Dessa lag är inga klubbar utan företag. Ingen skulle sakna NHL om man la ner det. Dags att skapa ett EHL i Europa nu!
Utöver detta får man se på världens bästa hockey. Jag älskar NHL - och NHL älskar mig.
- zetterberg_88
Sjöwall skrev:Jag saknar NHL jättemycket och hoppas innerligt att det drar igång snart. Att sitta en natt kl 01:00 och vänta på första perioden mellan Penguins och Flyers är magiskt. Att sedan höra dessa kommentatorer som har en inlevelse utan dess like gör inte saken sämre. Sen går det kanske till överdrift när man säger "THIS POWERPLAY IS BROUGHT TO YOU BY MCDONALDS - I'm lovin' it" och alla reklamavbrott.1962FenderStrat skrev:NHL är en jäkla dynga. Finns ingen klubbkänsla alls, folk i USA är inte ens intresserade av hockey. Är i Miami nu på semester, har inte sett något om hockey i huvudtaget här, inte en Florida Panthers-logga i en enda affär. Man flyttar lag till höger o vänster. Dessa lag är inga klubbar utan företag. Ingen skulle sakna NHL om man la ner det. Dags att skapa ett EHL i Europa nu!
Utöver detta får man se på världens bästa hockey. Jag älskar NHL - och NHL älskar mig.
Håller med det är sådan världsklass på spelet och sändning i NHL.
Sen om det nu kommer igång tjänar även vi på det.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Som sagt, är väl inte jätteförvånad att förhandlingarna har brutit samman igen. Tråkigt, framförallt för Djurgården som minskar sina chanser avsevärt att knipa en top7 placering när andra lag har NHL-spelare i sina lag.
But it's a part of the game, liksom. Inte mycket att göra åt. Vi har haft våra NHL-spelare här, och inte ens de har lyckats få laget att lyfta sådär fantastiskt som andra lag lyckats med. Fascinerande egentligen.
Djurgården Hockey - Turns gold to shit.
But it's a part of the game, liksom. Inte mycket att göra åt. Vi har haft våra NHL-spelare här, och inte ens de har lyckats få laget att lyfta sådär fantastiskt som andra lag lyckats med. Fascinerande egentligen.
Djurgården Hockey - Turns gold to shit.
Varför är det bara DIFs spelare som måste "dra" pga skatteregler?? Kan ju inte vara en slump att den slår mot 3 DIF-spelare, medans de andra klarar sig undan.
Utgår från att exempelvis Västerås betalar den eventuella skatt som kan påföras. DIF har väl inte råd...Rolv skrev:Varför är det bara DIFs spelare som måste "dra" pga skatteregler?? Kan ju inte vara en slump att den slår mot 3 DIF-spelare, medans de andra klarar sig undan.
Åh nej, nu ska vi inte vara så naiva.Malto skrev:Utgår från att exempelvis Västerås betalar den eventuella skatt som kan påföras. DIF har väl inte råd...Rolv skrev:Varför är det bara DIFs spelare som måste "dra" pga skatteregler?? Kan ju inte vara en slump att den slår mot 3 DIF-spelare, medans de andra klarar sig undan.
Denna skatt påverkar inte bara spelaren i fråga under detta år utan är någonting som kommer följa med spelaren under en period på flera år.
Det är väl helt enkelt så att Berglund inte varit i Sverige lika länge som Bengan Murray och Gabbe?
- SkönaDjurgårn
Hela den här soppan är patetisk och då räknar jag in allt och alla, inte minst den här patetiska skittråden.
Även dig själv då, antar jagSkönaDjurgårn skrev:Hela den här soppan är patetisk och då räknar jag in allt och alla, inte minst den här patetiska skittråden.

Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
- SkönaDjurgårn
Jag avgår för att jag är så galet bitter idag, inte för att jag har låtsats sitta i innersta rummet av NHL-förhandlingarna. En viss skillnad.Eriksson skrev:Även dig själv då, antar jagSkönaDjurgårn skrev:Hela den här soppan är patetisk och då räknar jag in allt och alla, inte minst den här patetiska skittråden.

Låter märkligt alltihop. Någon som vetexakt vad som gäller? Bengan var ju i en annan klubb i Europa innan han krita på för DIF pga av skatteskäl, ändå blir han tvungen att dra nu. Är vad jag vet ingen annan i någon annan klubb det har drabbat.Sjöwall skrev:Åh nej, nu ska vi inte vara så naiva.Malto skrev:Utgår från att exempelvis Västerås betalar den eventuella skatt som kan påföras. DIF har väl inte råd...Rolv skrev:Varför är det bara DIFs spelare som måste "dra" pga skatteregler?? Kan ju inte vara en slump att den slår mot 3 DIF-spelare, medans de andra klarar sig undan.
Denna skatt påverkar inte bara spelaren i fråga under detta år utan är någonting som kommer följa med spelaren under en period på flera år.
Det är väl helt enkelt så att Berglund inte varit i Sverige lika länge som Bengan Murray och Gabbe?
Är det någon skillnad för spelare utan Svenskt pass?
Rolv skrev:Låter märkligt alltihop. Någon som vetexakt vad som gäller? Bengan var ju i en annan klubb i Europa innan han krita på för DIF pga av skatteskäl, ändå blir han tvungen att dra nu. Är vad jag vet ingen annan i någon annan klubb det har drabbat.Sjöwall skrev:Åh nej, nu ska vi inte vara så naiva.Malto skrev:Utgår från att exempelvis Västerås betalar den eventuella skatt som kan påföras. DIF har väl inte råd...Rolv skrev:Varför är det bara DIFs spelare som måste "dra" pga skatteregler?? Kan ju inte vara en slump att den slår mot 3 DIF-spelare, medans de andra klarar sig undan.
Är det någon skillnad för spelare utan Svenskt pass?
183 dagar. Sen betalar du svensk skatt i (några år?) framöver..
Bengan spelade VM, var hemma och sommartränade, avvaktade lockouten i Sverige osv.
Hans dagar är räknade.
Berglund spelade inte VM och har säkert inga vänner i Sverige och stannade kvar och ruttnade i St.Louis där han bet sig i läppen tills han skrev på för Västerås.
- Jim Morrison
Oväntat att förhandlingarna skulle gå åt helvete. 

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Finns det nån som vet om Gabbe, Dogge och Hörna har möjlighet att komma tillbaka innan transfer deadline om hela NHL-säsongen nu ställs in. Verkar ju helt omöjligt att räkna ut. De får i alla fall ge fan i att komma hem och fira jul.
GE MIG ANTON STRÅLMAN!
GE MIG ANTON STRÅLMAN!
Gabbe kommer inte spela med DIF igen. Hörnqvist kommer inte heller spela med DIF denna säsong.kaminor skrev:Finns det nån som vet om Gabbe, Dogge och Hörna har möjlighet att komma tillbaka innan transfer deadline om hela NHL-säsongen nu ställs in. Verkar ju helt omöjligt att räkna ut. De får i alla fall ge fan i att komma hem och fira jul.
GE MIG ANTON STRÅLMAN!
Murray, kanske.