Lockout 2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
dutti
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Lockout 2012

Inlägg av dutti »

Då hade jag fattat det fel alltså.. Tänkte något i stil med att de hade en försäkring vilande hos sin NHL-klubb. Vid spel här skulle den isåfall bli aktiv, och den svenska klubben betalningsansvarig.

Är ni med på min tanke?
Du är med oss överallt, Stefan.
mb81

Inlägg av mb81 »

dutti skrev:Då hade jag fattat det fel alltså.. Tänkte något i stil med att de hade en försäkring vilande hos sin NHL-klubb. Vid spel här skulle den isåfall bli aktiv, och den svenska klubben betalningsansvarig.

Är ni med på min tanke?
Förstår din tanke men så är det väl inte. Snarare att våra försäkringa blir extra dyra. Kan tänka mig att nhlklubbarna får nån sorts "mängdrabatt". Annars skulle de ha försäkringskostnader mellan 100-150 mille/år. Iofs är det helt andra pengar där men det känns lite väl saftigt!
Staten

Inlägg av Staten »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:Iain MacIntyre ?@imacVanSun
Sportsnet's Nick Kypreos says some coaches are calling players to tell them to be ready for imminent return. #CBA
Om detta detta slår igenom så kan vi Djurgårdare knappast ha önskat bättre timing. Även om jag kommer sakna den där lilla nerven och härliga känslan som det ändå innebär att se Murray & Co live, så är det väl kanske lika bra om NHL kommer igång med tanke på vår sits.
Det är väl inte så optimalt. I så fall spelar ju inte Hörnqvist på lördag och vi får inte möjlighet att tacka av honom på isen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:
sensei skrev:
SirDIFalot skrev:Iain MacIntyre ?@imacVanSun
Sportsnet's Nick Kypreos says some coaches are calling players to tell them to be ready for imminent return. #CBA
Om detta detta slår igenom så kan vi Djurgårdare knappast ha önskat bättre timing. Även om jag kommer sakna den där lilla nerven och härliga känslan som det ändå innebär att se Murray & Co live, så är det väl kanske lika bra om NHL kommer igång med tanke på vår sits.
Det är väl inte så optimalt. I så fall spelar ju inte Hörnqvist på lördag och vi får inte möjlighet att tacka av honom på isen.
Men lockouten tar slut precis när alla våra spelare har spelat klart medan Bobby Ryan, Anze Kopitar, Patrik Berglund, Carl Gunnarsson, Matt Read, Cam Fowler är kvar hos konkurrenterna.

Ok vi får en match före med Bengan. Men det vore ett jääävligt lågt pris att betala.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

TSN Radio ?@TSN1050Radio
McKenzie: there are more people on both sides saying they NEED to get a deal done.

Tom Gulitti ?@TGfireandice
Sense a feeling of uneasiness among the media right now as we wait for word on what's going on in meeting room.

Hockeyvärlden håller andan.
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Skulle faan inte vara dumt att slippa Ryan och Kopitar mot Mora borta! Hoppas det drar i gång början av nästa vecka sedan tar vi in Hannula och kanske chansa med nån div.1 spelare?
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Vad skulle hända om lockouten blåses av 18.59 imorn? Skulle Hörnqvist då tillhöra Preds igen och därmed inte fått spela matchen?
Användarvisningsbild
Jepe

Lockout 2012

Inlägg av Jepe »

@Real_ESPNLeBrun: Warm and fuzzy feelings from last night are gone. Things are tense heading into tonight's meeting. Pivotal session that will tell the tale
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Sjöwall

Sv: Re: Lockout 2012

Inlägg av Sjöwall »

#87 skrev:Vad skulle hända om lockouten blåses av 18.59 imorn? Skulle Hörnqvist då tillhöra Preds igen och därmed inte fått spela matchen?
När avtalet är signat tror jag alla lockoutkontrakt blir ogiltiga.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Stentuff

Re: Sv: Re: Lockout 2012

Inlägg av Stentuff »

Sjöwall skrev:
#87 skrev:Vad skulle hända om lockouten blåses av 18.59 imorn? Skulle Hörnqvist då tillhöra Preds igen och därmed inte fått spela matchen?

Samtidigt tror jag inte att någon dör om han åker några timmar senare... :roll:
Användarvisningsbild
Enbom

Re: Sv: Re: Lockout 2012

Inlägg av Enbom »

Stentuff skrev:
Sjöwall skrev:

Samtidigt tror jag inte att någon dör om han åker några timmar senare... :roll:
Nej, däremot skulle dom bli jävligt förbannade om han spelar match för oss när hans kontrakt med dom gäller.

När det hade blivit klart hade någon meddelat Hörnqvist som inte hade spelat en sekund mer i matchen.
Användarvisningsbild
Jepe

Lockout 2012

Inlägg av Jepe »

@TSNBobMcKenzie: PA doesn't like 5 yr term limits on contracts or 10 yr term of CBA or fact that Make Whole bump to $300M is tied to accepting 10 yr CBA.
2014-04-07, vad hände?
Flowerbranch

Sv: Lockout 2012

Inlägg av Flowerbranch »

@BjurmanPer: Förhandlingarna återupptas om en dryg timme. Bettman och Fehr tillbaka i rummet. Bådar inte gott, jag tror det blir tungt idag.
Staten

Inlägg av Staten »

Eller så är det ytterligare ett tecken på att en lösning är nära. Det skulle ju inte se så bra ut för deras del om det hela löstes när de var frånvarande från förhandlingarna. Inte ens säker på att det kan lösas utan dem vid förhandlingsbordet.
Användarvisningsbild
Jepe

Lockout 2012

Inlägg av Jepe »

@Real_ESPNLeBrun: Despite league movement last night, one player tells me, ``still a lot of ground to cover...''

@Real_ESPNLeBrun: On one hand, don't think they're far from agreement on principle issues. But on flip side, clearly a sense this thing is hanging by a thread

@Real_ESPNLeBrun: And if I had to weigh Mr. Optimism vs. Captain Negative this morning, I'd favor the odds on Captain Negative

@TSNBobMcKenzie: Talk to some owners/NHL people, sense is this blows up today. Talk to other owners who say no way we lose season over these differences.

@TSNBobMcKenzie: Many players here don't like what's on table - "what's in it for us" mantra - but many others not here say this could be a workable deal.
Senast redigerad av Jepe den 2012-12-06 17:36:38, redigerad totalt 3 gång.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar