Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Järlan - när kvällen kommer får den late brått...

När händer det något av intresse? Smäller DIF upp en nyhet om 3 nyförvärv kl 00:00 i kväll eller får vi nöja oss med målvaktsrockaden? När kommer klasscentern det letats efter? När kommer Bomboms ersättare?
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Gneblon skrev:
Morwin skrev:Seriöst hur fan kan dem nobba Bremberg ? Även om han är såsspelare som bara glider runt så producerar han alltid poäng :/ Helt jävla sjukt :(
Bremberg nobbades för en vecka sedan. Mycket kan ha hänt sen dess och eftersom det verkar som att det är svårt att hitta en center kanske Linkan är aktuell igen.

Förmodligen ett ekonomiskt beslut, det står ju att DIF måste betala full lön till Linkan vilket Timrå inte gör för att han ska kunna bryta kontraktet med Timrå, full lön grundas nog på den summan han hade i HV som var skyhög.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BaronVonDif skrev:
Gneblon skrev:
Morwin skrev:Seriöst hur fan kan dem nobba Bremberg ? Även om han är såsspelare som bara glider runt så producerar han alltid poäng :/ Helt jävla sjukt :(
Bremberg nobbades för en vecka sedan. Mycket kan ha hänt sen dess och eftersom det verkar som att det är svårt att hitta en center kanske Linkan är aktuell igen.

Förmodligen ett ekonomiskt beslut, det står ju att DIF måste betala full lön till Linkan vilket Timrå inte gör för att han ska kunna bryta kontraktet med Timrå, full lön grundas nog på den summan han hade i HV som var skyhög.
Lönen han har i Timrå är garanterat inte lika hög som den han hade i HV. Hade väl 300-350k i HV och kanske 200 i Timrå.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Gneblon skrev: Jag e lite intresserad av spåret Elias Fälth? Någon som hört nåt mer?
Frasse sa att han var klar för LHC, och då är han klar för dom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
Gneblon skrev: Jag e lite intresserad av spåret Elias Fälth? Någon som hört nåt mer?
Äääh fan vad ni överskattar Frasse :D

Han har väl haft en träffsäkerhet på 50% genom åren kanske. Knappast 100%, eller?
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
Äääh fan vad ni överskattar Frasse :D

Han har väl haft en träffsäkerhet på 50% genom åren kanske. Knappast 100%, eller?
Nja, men han är väldigt noga med att säga "det ryktas att.." eller "han är klar för". Och med Fälth sa han ju att han var 'klar'.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Får lite vibbar av att någonting kan vara på gång gällande Linkan...

Tony och Linkan är polare och de har hjälpt varandra förut. Samtidigt som # 23 inte spelar i kvällens match på grund av ''sjukdom''. Något är i görningen, med någon.

Har dock svårt att se att Järlan skulle få tummen ur.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-01-31 09:32:16, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Får lite vibbar av att någonting kan vara på gång gällande Linkan...

Vet inte varför dock.
Jag håller med radhusförsäljaren...

Kanske bara för att man hoppas in i det sista? Vad vet jag..
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

KÄMPA FÖR HELVETE.

In med Linkan och in med Dan Spang så är jag nöjd. Tack för kaffet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- måste sluta ordbajsa. Man läser ju inte ens dina inlägg längre.

25 sidor olästa sidor i Silly-tråden och vad får man?

- Ett Klasen-rykte och efterföljande skämt. Forumet jumps the bandwagon med ordbajs och bilder. "Jag vill oxå va määä!"
- Tyler Plante blir backup-keeper. Hejdå Tim - tack för allt. Ytterligare transatlanter dock uteslutna, tydligen.
- Linkan nobbas för en center, fast ändå inte, för att Zabel och han är polare och Linkan själv är "sjuk"
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2012-01-31 09:46:51, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Vet inte om det redan har uppdagats då jag inte dragit igenom tidigare sidor så intensitvt, men en del nämnde Alexis Ahlqvist som eventuellt skulle varit på väg in.

Han är klar för Timrå för resten av säsongen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:-daniel- måste sluta ordbajsa. Man läser ju inte ens dina inlägg längre.

- Ett Klasen-rykte och efterföljande skämt. Forumet jumps the bandwagon med ordbajs och bilder. "Jag vill oxå va määä!"
- Tyler Plante blir backup-keeper. Hejdå Tim - tack för allt. Ytterligare transatlanter dock uteslutna, tydligen.
- Linkan nobbas för en center, fast ändå inte, för att Zabel och han är polare och Linkan själv är "sjuk"
Du är bara bitter för att du missade den roligaste natten någonsin på det här forumet... Gräv ner dig, SOPA! :mrgreen:
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:-daniel- måste sluta ordbajsa. Man läser ju inte ens dina inlägg längre.

Du är bara bitter för att du missade den roligaste natten någonsin på det här forumet... Gräv ner dig, SOPA! :mrgreen:
Sluta med personangreppen!
Men natten med Klasen var och förblir den här sillyseasonens höjdpunkt!

Jag vet inte men jag tror Linkan kan vara påväg in... Men jag ställer mig frågande till vem skall han slå passarna till? vi har ju inte haft någon framför mål eller på vettiga platser hittils. Linkan e grym på passar men han kan fan inte passa genom spelare, bara nästan :)
Samtidigt vore det ju för episkt för att vara sant. Linkan kommer in med 13 matcher kvar och räddar återigen DIF från kvalserie :D
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Hoppas Verkligen att Linkan är på väg in.

Hade satt ihop honom med Kempe och Zibanejad. Då man har fått fart och fläkt i den kedjan och även två skottvilliga killar.

Är det någon som har sett Spang lira eller bara kollat på statistik?
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

Stavhoppet skrev:Hoppas Verkligen att Linkan är på väg in.

Hade satt ihop honom med Kempe och Zibanejad. Då man har fått fart och fläkt i den kedjan och även två skottvilliga killar.

Är det någon som har sett Spang lira eller bara kollat på statistik?
Fast att splittra Kempe, Fimpen, Tim tycker jag verkar korkat då dom faktiskt har presterat bra ihop!
Låst