Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Järlan - när kvällen kommer får den late brått...
När händer det något av intresse? Smäller DIF upp en nyhet om 3 nyförvärv kl 00:00 i kväll eller får vi nöja oss med målvaktsrockaden? När kommer klasscentern det letats efter? När kommer Bomboms ersättare?
När händer det något av intresse? Smäller DIF upp en nyhet om 3 nyförvärv kl 00:00 i kväll eller får vi nöja oss med målvaktsrockaden? När kommer klasscentern det letats efter? När kommer Bomboms ersättare?
- BaronVonDif
Gneblon skrev:Bremberg nobbades för en vecka sedan. Mycket kan ha hänt sen dess och eftersom det verkar som att det är svårt att hitta en center kanske Linkan är aktuell igen.Morwin skrev:Seriöst hur fan kan dem nobba Bremberg ? Även om han är såsspelare som bara glider runt så producerar han alltid poäng :/ Helt jävla sjukt
Förmodligen ett ekonomiskt beslut, det står ju att DIF måste betala full lön till Linkan vilket Timrå inte gör för att han ska kunna bryta kontraktet med Timrå, full lön grundas nog på den summan han hade i HV som var skyhög.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- SirDIFalot
Lönen han har i Timrå är garanterat inte lika hög som den han hade i HV. Hade väl 300-350k i HV och kanske 200 i Timrå.BaronVonDif skrev:Gneblon skrev:Bremberg nobbades för en vecka sedan. Mycket kan ha hänt sen dess och eftersom det verkar som att det är svårt att hitta en center kanske Linkan är aktuell igen.Morwin skrev:Seriöst hur fan kan dem nobba Bremberg ? Även om han är såsspelare som bara glider runt så producerar han alltid poäng :/ Helt jävla sjukt
Förmodligen ett ekonomiskt beslut, det står ju att DIF måste betala full lön till Linkan vilket Timrå inte gör för att han ska kunna bryta kontraktet med Timrå, full lön grundas nog på den summan han hade i HV som var skyhög.
Expert.
- Jim Morrison
Frasse sa att han var klar för LHC, och då är han klar för dom.Gneblon skrev: Jag e lite intresserad av spåret Elias Fälth? Någon som hört nåt mer?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Äääh fan vad ni överskattar FrasseJim Morrison skrev:Frasse sa att han var klar för LHC, och då är han klar för dom.Gneblon skrev: Jag e lite intresserad av spåret Elias Fälth? Någon som hört nåt mer?

Han har väl haft en träffsäkerhet på 50% genom åren kanske. Knappast 100%, eller?
Expert.
- Jim Morrison
Nja, men han är väldigt noga med att säga "det ryktas att.." eller "han är klar för". Och med Fälth sa han ju att han var 'klar'.SirDIFalot skrev:Äääh fan vad ni överskattar FrasseJim Morrison skrev:Frasse sa att han var klar för LHC, och då är han klar för dom.Gneblon skrev: Jag e lite intresserad av spåret Elias Fälth? Någon som hört nåt mer?![]()
Han har väl haft en träffsäkerhet på 50% genom åren kanske. Knappast 100%, eller?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Får lite vibbar av att någonting kan vara på gång gällande Linkan...
Tony och Linkan är polare och de har hjälpt varandra förut. Samtidigt som # 23 inte spelar i kvällens match på grund av ''sjukdom''. Något är i görningen, med någon.
Har dock svårt att se att Järlan skulle få tummen ur.
Tony och Linkan är polare och de har hjälpt varandra förut. Samtidigt som # 23 inte spelar i kvällens match på grund av ''sjukdom''. Något är i görningen, med någon.
Har dock svårt att se att Järlan skulle få tummen ur.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-01-31 09:32:16, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
Jag håller med radhusförsäljaren...Mäklaren skrev:Får lite vibbar av att någonting kan vara på gång gällande Linkan...
Vet inte varför dock.
Kanske bara för att man hoppas in i det sista? Vad vet jag..
Expert.
- -daniel-
KÄMPA FÖR HELVETE.
In med Linkan och in med Dan Spang så är jag nöjd. Tack för kaffet.
In med Linkan och in med Dan Spang så är jag nöjd. Tack för kaffet.
- DIF_Soldier
-daniel- måste sluta ordbajsa. Man läser ju inte ens dina inlägg längre.
25 sidor olästa sidor i Silly-tråden och vad får man?
- Ett Klasen-rykte och efterföljande skämt. Forumet jumps the bandwagon med ordbajs och bilder. "Jag vill oxå va määä!"
- Tyler Plante blir backup-keeper. Hejdå Tim - tack för allt. Ytterligare transatlanter dock uteslutna, tydligen.
- Linkan nobbas för en center, fast ändå inte, för att Zabel och han är polare och Linkan själv är "sjuk"
- Ett Klasen-rykte och efterföljande skämt. Forumet jumps the bandwagon med ordbajs och bilder. "Jag vill oxå va määä!"
- Tyler Plante blir backup-keeper. Hejdå Tim - tack för allt. Ytterligare transatlanter dock uteslutna, tydligen.
- Linkan nobbas för en center, fast ändå inte, för att Zabel och han är polare och Linkan själv är "sjuk"
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2012-01-31 09:46:51, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
- Fiskmaesen
Vet inte om det redan har uppdagats då jag inte dragit igenom tidigare sidor så intensitvt, men en del nämnde Alexis Ahlqvist som eventuellt skulle varit på väg in.
Han är klar för Timrå för resten av säsongen.
Han är klar för Timrå för resten av säsongen.
- -daniel-
Du är bara bitter för att du missade den roligaste natten någonsin på det här forumet... Gräv ner dig, SOPA!DIF_Soldier skrev:-daniel- måste sluta ordbajsa. Man läser ju inte ens dina inlägg längre.

Sluta med personangreppen!-daniel- skrev:Du är bara bitter för att du missade den roligaste natten någonsin på det här forumet... Gräv ner dig, SOPA!DIF_Soldier skrev:-daniel- måste sluta ordbajsa. Man läser ju inte ens dina inlägg längre.
Men natten med Klasen var och förblir den här sillyseasonens höjdpunkt!
Jag vet inte men jag tror Linkan kan vara påväg in... Men jag ställer mig frågande till vem skall han slå passarna till? vi har ju inte haft någon framför mål eller på vettiga platser hittils. Linkan e grym på passar men han kan fan inte passa genom spelare, bara nästan

Samtidigt vore det ju för episkt för att vara sant. Linkan kommer in med 13 matcher kvar och räddar återigen DIF från kvalserie

-
Hoppas Verkligen att Linkan är på väg in.
Hade satt ihop honom med Kempe och Zibanejad. Då man har fått fart och fläkt i den kedjan och även två skottvilliga killar.
Är det någon som har sett Spang lira eller bara kollat på statistik?
Hade satt ihop honom med Kempe och Zibanejad. Då man har fått fart och fläkt i den kedjan och även två skottvilliga killar.
Fast att splittra Kempe, Fimpen, Tim tycker jag verkar korkat då dom faktiskt har presterat bra ihop!Stavhoppet skrev:Hoppas Verkligen att Linkan är på väg in.