Ska vi kunna hota Real Frölunda är det ett måste. Antingen det, eller så nöjer vi oss med max sorti i final igen.minalman skrev:Med både Svedberg och Rämö, kryddat med #31 och bra form på resten (inkl. JJ) kan det bära hela vägen. Plus backförstärkning i november!SirDIFalot skrev:Bra match. Två bra hockeylag. Hade kunnat sluta hur som helst.
Hoppas vi kan behålla Rämö året ut, även om det blir på bekostnad av en "spetsforward". Skulle välja förstnämnda om jag tvingas välja i dagsläget.
SHL 19/20 : Rögle - Djurgårdens IF 10/10-2019
Re: SHL 19/20 : Rögle - Djurgårdens IF 10/10-2019
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Men det är ju det som är grejen! Många år har vi varit väldigt bra, men inte kommit hela vägen pga bara en bra målvakt räcker inte. Nu verkar vi ha två. Plus potential när alla är tillbaka. Klart vi är nöjda!BigJ skrev:Många verkar nöjda men rögle hade ju klart vassare chanser, vi räddades tack vare en utmärkt målvakt även om spelet i övrigt var ganska jämnt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
30 chanser per match ger 270 chanser hittils.... Vi har några att beta av innan vi kan börja ta dem på allvar. Gissar på ett mål innan match 20 iallafall så innan 600e målchansen, då har han borrat en den gode "målskytten".Vikas skrev:
Väntar fortfarande på att Guter sätter något av de 30 lägen han får varje match.
Jadå, om vi får behålla Rämö och 31 kommer tillbaka samt Garrison blir stabiliteten som behövs för att vi inte ska släppa till så många lägen som som vi gjorde idag så absolut...minalman skrev:Men det är ju det som är grejen! Många år har vi varit väldigt bra, men inte kommit hela vägen pga bara en bra målvakt räcker inte. Nu verkar vi ha två. Plus potential när alla är tillbaka. Klart vi är nöjda!BigJ skrev:Många verkar nöjda men rögle hade ju klart vassare chanser, vi räddades tack vare en utmärkt målvakt även om spelet i övrigt var ganska jämnt.
Är inget fan av Guter men han kändes snäppet vassare idag i varje fallManijock skrev:30 chanser per match ger 270 chanser hittils.... Vi har några att beta av innan vi kan börja ta dem på allvar. Gissar på ett mål innan match 20 iallafall så innan 600e målchansen, då har han borrat en den gode "målskytten".Vikas skrev:
Väntar fortfarande på att Guter sätter något av de 30 lägen han får varje match.
-
Rämö kan vara det bästa som hänt! Grymt med två fantastiska målvakter, dessutom två som höjer sig i slutspel. Detta kan bära väldigt långt i år. Får vi bara igång Berglund, en Dick/Bemström in, en Björnfot och Garrison, och att JJ får komma tillbaka till fjolårets form så har vi absolut ett starkare lag än förra året på papperet. Det får gärna hacka nu istället för på våren.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jo, men jag räknar inte med att vi har pengar till allt det. Men kanske går att lösa.minalman skrev:Med både Svedberg och Rämö, kryddat med #31 och bra form på resten (inkl. JJ) kan det bära hela vägen. Plus backförstärkning i november!SirDIFalot skrev:Bra match. Två bra hockeylag. Hade kunnat sluta hur som helst.
Hoppas vi kan behålla Rämö året ut, även om det blir på bekostnad av en "spetsforward". Skulle välja förstnämnda om jag tvingas välja i dagsläget.
Förstärkning kommer ju troligtvis i Garrison och Björnfot.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Stabil bortamatch. Men vi var riktigt trubbiga ikväll.
Kämpa Jocke.
Kämpa Jocke.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Du är snubblande nära i båda dina frågeställningar.Vikas skrev:Värdelös andraperiod, okej resten.
Hultström fortsätter att bjuda på mål bakåt. Och han gör inte tillräcklig nytta framåt för att väga upp för det. Minimal istid i fortsättningen, tack.
Vet inte riktigt varför de fortsätter spela Berglund i 3v3 då han väldigt uppenbart fortfarande har varken tempot i benen eller vanan vid stor rink.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Bemström har vi råd med. Mer tveksamt med Dick. Men som du säger går det kanske att lösa. Vi har en stabil ekonomi och om man tycker det är värt att gå över budget en säsong så kanske man gör det.SirDIFalot skrev:Jo, men jag räknar inte med att vi har pengar till allt det. Men kanske går att lösa.minalman skrev:Med både Svedberg och Rämö, kryddat med #31 och bra form på resten (inkl. JJ) kan det bära hela vägen. Plus backförstärkning i november!SirDIFalot skrev:Bra match. Två bra hockeylag. Hade kunnat sluta hur som helst.
Förstärkning kommer ju troligtvis i Garrison och Björnfot.
Men vi har ändå gjort det rätt bra med tre ordinarie forwards borta. En forwardsvärvning är väl kanske inte jättenödvändig.
Gillar för övrigt Crab Ammots taktik att lira fyra av sina gossar i svartvita ställ. Ställde till det för oss ibland.. men han är klok den där Cabbage Emmot. Gillar karln.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Vad ser SirDiffen hos Possler och Guter? jag förstår det inte.
Lite kul, possler påminner väldigt mycket om undertecknads hockeykarriär -- extremt impotent. Men Possler åker snyggt. Jag tror faktiskt på riktigt att speltiden fås av den utpräglade låga NHL-skridskoåkningen, för något annat positivt kan jag absolut inte se.
Guter -- det mesta har redan sagts så det blir bara upprepning. Det går liksom inte att komma längre från min värdegrund än Guter. Sorry om det låter elakt men DIF är viktigt för mig.
Rent allmänt så måste matcherna upp i kamp, det känns lite smådött.
Lite kul, possler påminner väldigt mycket om undertecknads hockeykarriär -- extremt impotent. Men Possler åker snyggt. Jag tror faktiskt på riktigt att speltiden fås av den utpräglade låga NHL-skridskoåkningen, för något annat positivt kan jag absolut inte se.
Guter -- det mesta har redan sagts så det blir bara upprepning. Det går liksom inte att komma längre från min värdegrund än Guter. Sorry om det låter elakt men DIF är viktigt för mig.
Rent allmänt så måste matcherna upp i kamp, det känns lite smådött.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lee Harvey Oswald
Lee Harvey Oswald skrev:captcash skrev:Hehe, Günther är ju så skönt chockad när folk börjar gå hem nu vid sudden!Underbart ju!
![]()
ja, det var kul faktiskt
Också kul att han säger Mikkel Haga och Tejler Mettsson

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Älskar några av profilerna på det här forumet
Slutsatsen landar ofta på samma sak. Håller med de flesta förutom något, men testa läsa inläggen innan ni kollar vem som skrivit. Går ofta att räkna ut avsändare innan.
Sensei: Efterlyser mer fysiskt spel. Avskyr alibiåkning och pet. Guter och Possler ska bort. Hedman ska upp i tak.
DIFtobbe: Kan växlas ihop med Sensei, men i regel lite mera försiktig.
SirDIF: Vill se stora bilden, och med sina gedigna erfarenheter och kontakter så har han inte bara kunnandet utan makten att ge facit på det mesta. Gillar i regel underdogen vilket hedrar.
Magnutz: Domarna borde skickas på scoutläger som leds av Mandelmanns.
Mb81: Gillar SirDIF men föredrar en mer sympatisk ton. Framförallt så gillar han corsi då det uppenbarligen är det enda skälet varför Hultström ska få spela.
Kan hålla på i evigheter, men summa summarum. Jag älskar detta forumet

Sensei: Efterlyser mer fysiskt spel. Avskyr alibiåkning och pet. Guter och Possler ska bort. Hedman ska upp i tak.
DIFtobbe: Kan växlas ihop med Sensei, men i regel lite mera försiktig.
SirDIF: Vill se stora bilden, och med sina gedigna erfarenheter och kontakter så har han inte bara kunnandet utan makten att ge facit på det mesta. Gillar i regel underdogen vilket hedrar.
Magnutz: Domarna borde skickas på scoutläger som leds av Mandelmanns.
Mb81: Gillar SirDIF men föredrar en mer sympatisk ton. Framförallt så gillar han corsi då det uppenbarligen är det enda skälet varför Hultström ska få spela.
Kan hålla på i evigheter, men summa summarum. Jag älskar detta forumet

Bra tempo men enda ganska tråkig match. Rögle spelar som luleå. Tråkspel med kompakt försvarspel, med snabba kontringar. Sen är det för mesigt i närkamper och framför mål. Hockey trodde jag var en fysisk sport, men det verkar mer och mer som vi går ifrån det.
Kollade föresten på övertidsmålet igen.. Rögle fuskar som fan i bytet, och har iaf 5 man på isen. Men.. det är bara DIF som åker på dessa. Besviken överlag på domarinsatsen.
Kollade föresten på övertidsmålet igen.. Rögle fuskar som fan i bytet, och har iaf 5 man på isen. Men.. det är bara DIF som åker på dessa. Besviken överlag på domarinsatsen.