SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Mora 9/3-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Mora 9/3-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Grabben från Söder skrev:Alltså Dick är i zonen, kommer bli viktig i slutspelet
I de två alternativt fyra (beroende på hur lagen bakom oss presterar i de två sista - vi tar inte många poäng mot endera Fisk eller Kaffe) matcherna fram till respasset? Ja, sannerligen.
25/4-2025
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Måste ändå säga att jag ser bra grejer från Jägarn trots allt. Det kommer att lösa sig (förr eller senare) missarna sitter i huvudet. Annars så ser offensiven ut att gå åt rätt håll, undantaget där är pp.
It's the hope that kills you.
Momentumet

Inlägg av Momentumet »

#10 skrev:Tro det eller ej, men guter är vår bästa spelare på att kyligt chippa ut piken ur egen zon
Jag tror dig! Han har inte varit med tillräckligt länge för att bete sig som en idiot i egen zon. Ge det några matcher till så är snart lika usel som de övriga på det
Senast redigerad av Momentumet den 2019-03-09 16:38:51, redigerad totalt 1 gånger.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Spelmässigt är vi sämst. Fattar inte att vi inte kan få spelet att lyfta. Nåt måste de väl öva mellan matcherna. Måste vara en kollektiv mental härdsmälta. Har vi ingen mental coach längre.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Momentumet skrev:
#10 skrev:Tro det eller ej, men guter är vår bästa spelare på att kyligt chippa ut piken ur egen zon
Jag tror dig! Han har inte varit med tillräckligt länge för föra sig som en idiot i egen zon. Ge det några matcher till så är snart lika usel som de övriga på det
Han är fortfarande inte Nymanskolad det är det som är felet
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori

Inlägg av Praetori »

sauron skrev:Måste ändå säga att jag ser bra grejer från Jägarn trots allt. Det kommer att lösa sig (förr eller senare) missarna sitter i huvudet. Annars så ser offensiven ut att gå åt rätt håll, undantaget där är pp.
Hear hear. Skapar en hel del, grymma passningar och rivigt spel. Riktigt bra i BPt.
Att han är lite självisk och skjuter har jag inget emot sett till att han faktiskt behöver få göra mål för att få det att lossna på riktigt. Hade vi legat under eller jämnt hade man kanske kunnat bli irriterad dock.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Ut och kör nu i tredje! Ni behöver få in lite bra lir i skallarna inför säsongsavslutningen! Ett mål till och Mora kommer ge upp hoppet helt och börja fokusera på sitt negativa kval, så då har ni chansen att stänka dit några baljor och kanske även möjligheten att göra nåt PP som inte är fullständigt bedrövligt och kanske t o m resulterar i mål.
Praetori

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev:Spelmässigt är vi sämst. Fattar inte att vi inte kan få spelet att lyfta. Nåt måste de väl öva mellan matcherna. Måste vara en kollektiv mental härdsmälta. Har vi ingen mental coach längre.
Tycker att man ser taktisk finess i spelet. Det handlar om att vinna och plocka poäng. Inte att mala på mot ett Mora som är tvugna att anfalla desperat.

Men fortfarande trötta gubbar och mycket slarv. Men fall framåt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

AJF gör sin bästa match på länge som jag ser det.. Nu syns han, vill vara med och sticka ut hakan. Mycket värre med osynliga spelare. Sen sätter han inte lägena men sånt är livet. Fortsätter han sådär så kommer det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
EspenK

Inlägg av EspenK »

sauron skrev:Måste ändå säga att jag ser bra grejer från Jägarn trots allt. Det kommer att lösa sig (förr eller senare) missarna sitter i huvudet. Annars så ser offensiven ut att gå åt rätt håll, undantaget där är pp.

Fast att bete sig som ett själviskt asshole handlar om nåt annat. Spelar man för laget eller för att få en chans till i NHL. Här och nu gäller för den som vill lyckas over there. Jämflr Bemström som verkar ha skön inställning.

Sedan är han där. Han får ju lägen men puckbehandling i hög fart kräver en hel del. Blir en osäkerhet i kedjan när någon i kedjan inte går att lita på.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Ja, han sätter fart på den kedjan igen men är en otrolig ovän med pucken tyvärr.
Praetori

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev:

Fast att bete sig som ett själviskt asshole handlar om nåt annat. Spelar man för laget eller för att få en chans till i NHL. Här och nu gäller för den som vill lyckas over there. Jämflr Bemström som verkar ha skön inställning.

Sedan är han där. Han får ju lägen men puckbehandling i hög fart kräver en hel del. Blir en osäkerhet i kedjan när någon i kedjan inte går att lita på.
Man kan inte gnälla på en spelare som tar hyggliga avslut. Han har dessutom spelat fram till en rad bra lägen och Bemströms mål var ju signerat just en sådan passning. Samma sak förra matchen.
Klanka på en spelare för två skott där han kunde passat känns....fotbollsmässigt.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

sensei skrev:AJF gör sin bästa match på länge som jag ser det.. Nu syns han, vill vara med och sticka ut hakan. Mycket värre med osynliga spelare. Sen sätter han inte lägena men sånt är livet. Fortsätter han sådär så kommer det.
Jag håller fullständigt med om detta. Han har haft en förmåga att tro att han har handleder ala Dick när han spelar, vilket han inte har så bättre att hålla pucken framåt!
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Hur mycket har Ågren spelat?
EspenK

Inlägg av EspenK »

Malmö, Saik och vi det handlar om nu när Hv torskar.

Malmö har Timrå, Rögle och örebro. Stor chans till 9 poäng
Saik har Örebro, Växjö och Rögle. bör ta 6 poäng.
Hur många tar vi av Frölunda och FBk. Kan va att kaffe vilar spelare om de vunnit serien...
Blir spänning in i sista omgången.
Skriv svar