Träningsmatch: Brynäs-Djurgården 28/8 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Träningsmatch: Brynäs-Djurgården 28/8 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Försäsong hit och försäsong dit, men precis såna här vändningar bygger ett lag som aldrig blir lätt att bara köra över.

Skön....T!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
sm910
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sm910 »

DIFtomppa skrev:är det bara jag som hatar systrarna Westerholm?
Jag hatar dom inte, underhållande och dugliga hockeyspelare som dessutom kan bete sig precis sådär lagom irriterande för att tända till en sömnig matchbild. Unnar dom inget ont.

Däremot är det besvärande att se att vi spelar en till match med tydliga svagheter på backsidan. SHL lär ju knappast vara lika förlåtande där som försäsongen varit.
Rix

Inlägg av Rix »

Nu säger inte det här så mycket, men vi har vunnit mot samtliga SHL konkurrenter hittills och det bådar ju gott, men det är ju som sagt stor skillnad på försäsong/träningsmatch och SHL spel.

Jag måste dock säga att jag älskar att vi är fortsatt svårslagna, vi kan ligga under men kämpar oss tillbaka och lyckas hitta sätt att vinna matcherna, det är en trend jag gärna ser håller i sig under hela året.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Generellt en dålig match från oss. För långt lag, inte direkt kompakta. Slarvig passningsspel och rätt ofta svagt i egen zon.

Starkt och bra för gruppen att komma tillbaka och vända. Håller med belackarna om att Nordlund var dålig idag.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
TobbeONE

Inlägg av TobbeONE »

Så jävla härligt!
Vi ger fan inte upp.

Sen blev man tacksamt 10kr fattigare (om de inte vart nån ass på broder Truckh som ja missade).
Skriver upp den på skuldsedeln till DH o gör en insättning när skulden växt till sig lite mer.
ad majorem DIF gloriam
Manijock

Inlägg av Manijock »

Alltså måste ju älska Hank och Ahlén :lol: Jävla pitbullterriers. Ser galet jobbiga ut.

I övrigt gör Nordlund, Falk och Fernholm sina bästa matcher. Även Högström såg okej ut! Sören är galet viktig för vår offensiv förövrigt... Om det nu inte var känt!

EDIT: Vad beträffande Nordlund så tycker jag han var bättre än vanligt. Men se att jag INTE skriver att han var bra. Bara att han inte var sämre än sist, utan snarare ett par hack bättre.
Senast redigerad av Manijock den 2014-08-28 20:23:02, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree

Re: Sv: Träningsmatch: Brynäs-Djurgården 28/8 2014

Inlägg av ciirree »

android skrev:Generellt en dålig match från oss. För långt lag, inte direkt kompakta. Slarvig passningsspel och rätt ofta svagt i egen zon.

Starkt och bra för gruppen att komma tillbaka och vända. Håller med belackarna om att Nordlund var dålig idag.
Jag hoppas du har rätt om Nordlund sen när vi kommer till seriestarten. Spelar han såhär då så kan han byta lag.
Användarvisningsbild
Baggso

Inlägg av Baggso »

hank är sån jävla hyvens kille
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Mycket upp och ner. Vi var inte direkt med i andra men var betydligt bättre i tredje perioden.

Måste dock ge cred till Fernholm i tredje där han nästan på egen hand stoppade samtliga av Brynäs' powerplay i tredje. Får hoppas att hans normalnivå kommer ligga där när han kommit i form.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Fattar inte varför alla ska hacka ner på Fernholm, tycker han gjorde en helt okej insats, både bra och lite mindre bra saker på isen. Ändå försäsong vi snackar om :wink:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIFtomppa skrev:Fattar inte varför alla ska hacka ner på Fernholm, tycker han gjorde en helt okej insats, både bra och lite mindre bra saker på isen. Ändå försäsong vi snackar om :wink:
Känns som att Fernholm tillsammans med Nordlund kommer att vara årets vattendelare på forumet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Det mest nämnvärda med försäsongen är ändå att vi har spelat 5 av 6 (!) matcher som bortalag.

Som jag sagt innan, SM-GULD osv. :lol:
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

TobbeONE skrev:Så jävla härligt!
Vi ger fan inte upp.

Sen blev man tacksamt 10kr fattigare (om de inte vart nån ass på broder Truckh som ja missade).
Skriver upp den på skuldsedeln till DH o gör en insättning när skulden växt till sig lite mer.
Trunken/Trucken (hur blir det?) fick assist på andra målet!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Nordlund kommer inte att få särskilt mycket speltid i vinter, det är jag ganska säker på. Inte Nymans typ! Lite synd ändå då han ändå är i hästväg mycket bättre än Deilert. Inte ofta man är lite glad över att någon saknas, men Alexander är verkligen Challes absolut konstigaste värvning någonsin. Kan omöjligt platsa i denna backuppsättning.

Arnesson
Englund
Norell
Fernholm
Holm
Högström
Falk

Där har ni de sju backarna som i nuläget ska spela tävlingsmatch för DIF.

End of discussion :wink:
Staten

Inlägg av Staten »

Ibland ser Högström ut som Malkin på isen när han går på offensiven..
Skriv svar