Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
skoa

Inlägg av skoa »

Hur fan kan man dominera så stort o inte leda??
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013

Inlägg av Mattebo »

skoa skrev:Hur fan kan man dominera så stort o inte leda??
För att de sög i förstaperioden och släppte tre mål?
skoa

Inlägg av skoa »

Mattebo skrev:
Förmodligen;)
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Boeman skrev:
crike skrev:Jag fattar inte. Vi har alltså tagit 16/18 poäng på de sex senaste matcherna innan uppehållet.
Då får vi en vecka off, vad gör man då. Jo man ändrar på träningsupplägget. Varför i hela helvete då?

Dom säger säkert något med att man tränar för "framtiden". Jag hade hellre sett att man tränat som vanligt och kört 1-2 träningsmatcher. Antingen mot j20 eller ett div1-gäng.

Nu har killarna blyben istället och Malmö ställer om så fort att ingen hänger med.
Du som har så stor insyn i både malmö och djurgårdens träningsupplägg. Hur har lagen tränat? Med tanke på att båda lagen tränat hårt och malmö kört mycket fys. Hur skiljer sig malmös träningar från Difs eftersom skillnaden i spelet beror på hur man tränat enligt dig?
Först och främst var det någon som sa att dom inte alls kört så hårt (Björk i Mif eller Luckner tror jag). Sen fattar jag inte varför man ska ändra på ett vinnande koncept. DIF hade ett sådant..Malmö inte.

Jag tycker våra spelare ser "bakis" ut. Iaf såg så ut främst första 25. Nertränade helt enkelt.

Sen kan du vara spydig mot någon annan om du vill. Du har ingen anledning att vara det mot mig.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

skoa skrev:
Mattebo skrev:
Förmodligen;)
Har ju haft tillräckligt med lägen för att åtminstone bara vara ett mål ifrån.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Konstigt att alla målvakter är i zonen när vi möter dom, vi skjuter ju allt vad vi kan i magen på dom.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

crike skrev:
Boeman skrev:
crike skrev:Jag fattar inte. Vi har alltså tagit 16/18 poäng på de sex senaste matcherna innan uppehållet.
Då får vi en vecka off, vad gör man då. Jo man ändrar på träningsupplägget. Varför i hela helvete då?

Dom säger säkert något med att man tränar för "framtiden". Jag hade hellre sett att man tränat som vanligt och kört 1-2 träningsmatcher. Antingen mot j20 eller ett div1-gäng.

Nu har killarna blyben istället och Malmö ställer om så fort att ingen hänger med.
Du som har så stor insyn i både malmö och djurgårdens träningsupplägg. Hur har lagen tränat? Med tanke på att båda lagen tränat hårt och malmö kört mycket fys. Hur skiljer sig malmös träningar från Difs eftersom skillnaden i spelet beror på hur man tränat enligt dig?
Först och främst var det någon som sa att dom inte alls kört så hårt (Björk i Mif eller Luckner tror jag). Sen fattar jag inte varför man ska ändra på ett vinnande koncept. DIF hade ett sådant..Malmö inte.

Jag tycker våra spelare ser "bakis" ut. Iaf såg så ut främst första 25. Nertränade helt enkelt.

Sen kan du vara spydig mot någon annan om du vill. Du har ingen anledning att vara det mot mig.

Jag är absolut inte spydig. Jag bara undrade varför du trodde att Zabel hade som önskemål att man skulle komma ut och vara nedtränade och sega till denna match. Det lät lite konstigt i mina öron och ville därför ha en förklaring.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Man kan nog inte vara mer uppvärmd en var målvakten är nu...

Varför inte försöka störa honom lite istället och inte göra det så förbannat lätt för äcklet..

Känns ju förfan som matchen redan är påväg att spelas av, usch!
Spela fult
Användarvisningsbild
leffe06

Inlägg av leffe06 »

Fan, det måste ju gå hål på Sjögren snart alltså...
kaminor

Inlägg av kaminor »

Seriöst. Vi är ju överlägsna. Problemet är bara att vi skänkt bort matchen genom uselt försvarsspel. Plus att malmö varit sjukt effektiva.
Praetori

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:Konstigt att alla målvakter är i zonen när vi möter dom, vi skjuter ju allt vad vi kan i magen på dom.
Lite orättvist tycker jag. Deras burväktare har gjort en hel del riktigt svettiga räddningar, sen släpper han inte överdrivet många returer att jobba på heller.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Tibbe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tibbe »

Svar på den frågan idag är Sjögren... Sen är vi ju inte sylvassa i egen zon heller precis.

Inlägg av #10 »

Man ser på Åberg när vi ligger under att han får mer och mer skygglappar och ska göra det själv ist för att passa
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Hade glömt bort hur underbart det var att förlora såna här matcher.

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
#10 skrev:Konstigt att alla målvakter är i zonen när vi möter dom, vi skjuter ju allt vad vi kan i magen på dom.
Lite orättvist tycker jag. Deras burväktare har gjort en hel del riktigt svettiga räddningar, sen släpper han inte överdrivet många returer att jobba på heller.
90% av våra skott går i magen, kolla får du se.
Skriv svar