Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013
Hur fan kan man dominera så stort o inte leda??
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 11/2 2013
För att de sög i förstaperioden och släppte tre mål?skoa skrev:Hur fan kan man dominera så stort o inte leda??
Förmodligen;)Mattebo skrev:För att de sög i förstaperioden och släppte tre mål?skoa skrev:Hur fan kan man dominera så stort o inte leda??
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
Först och främst var det någon som sa att dom inte alls kört så hårt (Björk i Mif eller Luckner tror jag). Sen fattar jag inte varför man ska ändra på ett vinnande koncept. DIF hade ett sådant..Malmö inte.Boeman skrev:Du som har så stor insyn i både malmö och djurgårdens träningsupplägg. Hur har lagen tränat? Med tanke på att båda lagen tränat hårt och malmö kört mycket fys. Hur skiljer sig malmös träningar från Difs eftersom skillnaden i spelet beror på hur man tränat enligt dig?crike skrev:Jag fattar inte. Vi har alltså tagit 16/18 poäng på de sex senaste matcherna innan uppehållet.
Då får vi en vecka off, vad gör man då. Jo man ändrar på träningsupplägget. Varför i hela helvete då?
Dom säger säkert något med att man tränar för "framtiden". Jag hade hellre sett att man tränat som vanligt och kört 1-2 träningsmatcher. Antingen mot j20 eller ett div1-gäng.
Nu har killarna blyben istället och Malmö ställer om så fort att ingen hänger med.
Jag tycker våra spelare ser "bakis" ut. Iaf såg så ut främst första 25. Nertränade helt enkelt.
Sen kan du vara spydig mot någon annan om du vill. Du har ingen anledning att vara det mot mig.
Har ju haft tillräckligt med lägen för att åtminstone bara vara ett mål ifrån.skoa skrev:Förmodligen;)Mattebo skrev:För att de sög i förstaperioden och släppte tre mål?skoa skrev:Hur fan kan man dominera så stort o inte leda??
Konstigt att alla målvakter är i zonen när vi möter dom, vi skjuter ju allt vad vi kan i magen på dom.
crike skrev:Först och främst var det någon som sa att dom inte alls kört så hårt (Björk i Mif eller Luckner tror jag). Sen fattar jag inte varför man ska ändra på ett vinnande koncept. DIF hade ett sådant..Malmö inte.Boeman skrev:Du som har så stor insyn i både malmö och djurgårdens träningsupplägg. Hur har lagen tränat? Med tanke på att båda lagen tränat hårt och malmö kört mycket fys. Hur skiljer sig malmös träningar från Difs eftersom skillnaden i spelet beror på hur man tränat enligt dig?crike skrev:Jag fattar inte. Vi har alltså tagit 16/18 poäng på de sex senaste matcherna innan uppehållet.
Då får vi en vecka off, vad gör man då. Jo man ändrar på träningsupplägget. Varför i hela helvete då?
Dom säger säkert något med att man tränar för "framtiden". Jag hade hellre sett att man tränat som vanligt och kört 1-2 träningsmatcher. Antingen mot j20 eller ett div1-gäng.
Nu har killarna blyben istället och Malmö ställer om så fort att ingen hänger med.
Jag tycker våra spelare ser "bakis" ut. Iaf såg så ut främst första 25. Nertränade helt enkelt.
Sen kan du vara spydig mot någon annan om du vill. Du har ingen anledning att vara det mot mig.
Jag är absolut inte spydig. Jag bara undrade varför du trodde att Zabel hade som önskemål att man skulle komma ut och vara nedtränade och sega till denna match. Det lät lite konstigt i mina öron och ville därför ha en förklaring.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Man kan nog inte vara mer uppvärmd en var målvakten är nu...
Varför inte försöka störa honom lite istället och inte göra det så förbannat lätt för äcklet..
Känns ju förfan som matchen redan är påväg att spelas av, usch!
Varför inte försöka störa honom lite istället och inte göra det så förbannat lätt för äcklet..
Känns ju förfan som matchen redan är påväg att spelas av, usch!
Spela fult
Fan, det måste ju gå hål på Sjögren snart alltså...
Seriöst. Vi är ju överlägsna. Problemet är bara att vi skänkt bort matchen genom uselt försvarsspel. Plus att malmö varit sjukt effektiva.
Lite orättvist tycker jag. Deras burväktare har gjort en hel del riktigt svettiga räddningar, sen släpper han inte överdrivet många returer att jobba på heller.#10 skrev:Konstigt att alla målvakter är i zonen när vi möter dom, vi skjuter ju allt vad vi kan i magen på dom.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Svar på den frågan idag är Sjögren... Sen är vi ju inte sylvassa i egen zon heller precis.skoa skrev:Hur fan kan man dominera så stort o inte leda??
Man ser på Åberg när vi ligger under att han får mer och mer skygglappar och ska göra det själv ist för att passa
Hade glömt bort hur underbart det var att förlora såna här matcher.
90% av våra skott går i magen, kolla får du se.Praetori skrev:Lite orättvist tycker jag. Deras burväktare har gjort en hel del riktigt svettiga räddningar, sen släpper han inte överdrivet många returer att jobba på heller.#10 skrev:Konstigt att alla målvakter är i zonen när vi möter dom, vi skjuter ju allt vad vi kan i magen på dom.