JK-dagen 7/1 - inställd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av sthlm1891 »

JIIR skrev:Känns det inte också jävligt konstigt att Fabrikn och Järnkaminerna ska ha sin egen "fest" på WKB? Det är ingen jävla skojförening, utan existerar endast för att stödja DIF, har de glömt det eller vad är det frågan om? Om de bara skiter i det är jag inte helt säker på att jag vill ha dem på matcherna....
Skuggan skrev:Har svårt att tänka mig att så många "oskyldiga" blev misshandlade.. Det finns 1 film av den stora händelsen... ALLA har mobilkameror, om nu poliser och vakter misshandlade oskyldiga till höger och vänster borde det finnas på film...

Nä, ett gäng 90 talister som inte kan ta att någon säger åt dom, dä gör dom precis som när dom sprang runt med blöja hemma hos morsan, sätter sig emot och surar..

I den filmen som finns från globen kan babbelpellen vara glad att han bara blev utslängd. Hade jag varit polis hade jag sett till att han avlägsnades långt ifrån globen alt omhändertagen för ordningsstörande..

Patetiskt... Precis lika patetiskt som på matchen igår när en liten skara kränkta snorungar står och gapar om poliser och säkerhet... Stötta DIF eller ge fan i att gå på matcherna
otacksammare jävlar får man ju leta efter, JK och Fabriken lägger ner hur många timmar som helst på att fixa tifon och liknande till matcherna och det är deras förtjänst att publiken kommit tillbaka, utan dem hade vi varit kvar på globen inför 4-5000.
Nej fy fan för er är det några som är patetiska är det fan ni
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nu höjer vi nivån. Inte en önskan utan mer ett direktiv. Var justa mot varandra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Men vad har det med saken att göra? Har alltid haft en enorm respekt för både Fabriken och JK. Det är som sagt en form av välgörenhet de sysslar med. Hade jag bara bott närmare hade jag gärna hjälpt till som det såg ut förut. MEN likförbannat har de gjort fel nu! Seriöst, finns ju folk som inte har en aning om vad som helst som såg ut som fågelholkar igår när ett gäng kids går lös på något som inte har med DIF att göra här och nu.

Känns inte som diskussionen kan gå vidare särskilt långt, antalet användare måste ha ökat drastigt de senaste dagarna då jag aldrig sett på maken till noobies härinne. Noobies som dessutom tror att detta bidrar till en vettig diskussion: "Fan va pinsam du är Jock, dra åt helvete om du inte tycker som mig och några till. F*tta!"

Oroväckande om detta är den nya generationens version på demokrati...

"Man får tycka precis som man vill, bara man inte tycker fel"
100% DJURGÅRDSJ***L
Gneblon
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gneblon »

Jag har några sakliga frågor att ställa.

Nr1, Är det okej att stå och deklarera ACAB inför massa folk. Är detta något vi vill ha på läktarna? Positiv läktarkultur!?

Nr2, När man gör just det tror man då att polis/OV skall helt plötsligt minska sitt fokus och öka toleransnivån på just dessa individer?

Nr3, När man ena sekunden då står och gnäller om att man blivit oskyldigt utkastad senare då går till attack och hotar folk på läktaren. Underminerar man inte sitt eget budskap ganska kraftigt då?
(Även om det nu var så att han kastade mynt, men det är just därför vi har ordningsvakter, för att dom ska ta tag i problemen, och det är så det fungerar i samhällen med en rättstat där tar man inte lagen i egna händer)

Svar så som "du fattar i ngenting, du kan dra åt helvete osv osv" gör sig icke besvär. Jag vill ha sakliga svar med vettiga argument.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

JK och Fabriken har gjort oerhört mycket för DIF, ja. Men att påstå att de ensamma är anledningen till att vi inte har 4000-5000 på matcherna (så låga siffror har vi för övrigt inte haft i modern tid, så det är en lögn.), är väldigt fel då det finns och fanns personer i DIF som jobbar/ har jobbat otroligt hårt för föreningen och varit väldigt tillmötesgående.

I övrigt står jag bakom JK:s initiativ. Det man kan önska är väl att de kunde vara lite mer tydliga med hur det hela ska gå till och vad de vill få fram. Nu riskerar det hela att bli lite halvdant.

Angående ''ACAB'', så är det bara sorgligt.

Gott nytt år.
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-12-31 12:21:49, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
DIFsöderort

Inlägg av DIFsöderort »

Om nu vissa här är så missnöjda med vad JK och Fabriken gör får ni väl starta upp en egen supporterförening/tifogrupp svårare än så är det inte än och sitta och gnälla på JK och fabriken hela tiden!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Har blivit en konstig snedkantring på forumet...Djurgårdare sitter och fördömmer Djurgårdare.
De som endast får näring av detta är solna, a i k if som gnuggar händerna av förtjusning då de självklart hoppas att vi når under deras publikuselnivå på Hovet. Det är inte värdigt en så fin idrottsförening som DIF att hamna i en situation där Sveriges bästa supporterförening solkar ner sig själva och den positiva, fantastiska läktarkultur de byggt upp under så många år. Att supportrar slängts ut i samband med derbyt bör stämma till eftertanke. Är lätt att reptilhjärnan går igång och skyddsmekanismen om att alla andra har fel och jag har rätt får fäste och skall likt ett mantra upprepas 110 ggr om dagen. Visa lite stolthet och sitt ner med företrädare för DIF och rök fredspipa. Det här kommer ändå inte leda någon vart och till slut står vi där alla som förlorare.

Visa i stället vad JÄRNKAMINERNA i sina bästa stunder kan prestera. Det mina kamrater väcker respekt och de hånfulla kommentarerna och flinandet från våra motståndare försvinner i samma stund som styrkan av en enad DJURGÅRDSFAMILJ lyfter Hovets tak mot SLUTSPEL...
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

DIFsöderort skrev:Om nu vissa här är så missnöjda med vad JK och Fabriken gör får ni väl starta upp en egen supporterförening/tifogrupp svårare än så är det inte än och sitta och gnälla på JK och fabriken hela tiden!
Fråga, är JK och Fabriken ifrågasättbara? Eller kommer jag att mötas av detta bemötande även där. J: "Jag har en fråga, kan vi inte ordna en bortaresa mot lhc nästa match? Tycker ni varit lite slappa med bortaresorna." JK: "Dra åt helvete, vet du hur mycket vi har gjort för DIF. Gör en egen supporterförening, f*tta"!

Jesus välkommen till 2010-talet....
100% DJURGÅRDSJ***L
Fubar

Inlägg av Fubar »

Jockmaniac skrev:Men vad har det med saken att göra? Har alltid haft en enorm respekt för både Fabriken och JK. Det är som sagt en form av välgörenhet de sysslar med. Hade jag bara bott närmare hade jag gärna hjälpt till som det såg ut förut. MEN likförbannat har de gjort fel nu! Seriöst, finns ju folk som inte har en aning om vad som helst som såg ut som fågelholkar igår när ett gäng kids går lös på något som inte har med DIF att göra här och nu.

Känns inte som diskussionen kan gå vidare särskilt långt, antalet användare måste ha ökat drastigt de senaste dagarna då jag aldrig sett på maken till noobies härinne. Noobies som dessutom tror att detta bidrar till en vettig diskussion: "Fan va pinsam du är Jock, dra åt helvete om du inte tycker som mig och några till. F*tta!"

Klart du får tycka vad du vill.
Men det är ju bra om du och flera andra skribenter här inne också visar lite förståelse för vad som har hänt. Ni kan omöjligt sätta er in i vad som har hänt och vad dessa personer känner efter som jag tror mig veta (ja kanske tar jag mig vatten över huvudet här) att ni har inte dom erfarenheterna. Tror nämligen att ingen utav er varit med i varken tifo-arbete eller arbete inom JK tidigare. Så då kan du/ni omöjligt veta hur det känns att bli utsatt för den här pungsparken att bli utkastad för att man haft fel tröja på sig eller att man ifrågasatt tveksamma ingripanden från polis och ordningsvakter. Om man då nu inte har lust/ork att driva igenom det här projektet med JK-dagen så får ni svälja det. Du/ni måste kliva ner från era höga hästar och åtminstone försöka förstå, inte sitta där med pekpinnar och säga så här och så här är det. Ni har ingen aning.

Sedan att Fabriken väljer att köra avgå Abbe-babejan ramsor mm kan man tycka också vad man vill. Men det är inte ett argument att man inte ska köra dom bara för att den stora massan fattar noll. Det skrämmande i det här är ju att det finns idioter som tycker det är okej att kasta mynt, snusdosor och annat skräp för att dom gör det. Det enda man gör med det är att piska upp stämningen ännu mer. Vågar lova att gör man det igen så går det till handgemäng. Och dit tror jag ingen vill.

Så kontentan är, ha en åsikt absolut men försök också åtminstone ha lite förståelse.
Fubar

Inlägg av Fubar »

Magnutz skrev:Nu höjer vi nivån. Inte en önskan utan mer ett direktiv. Var justa mot varandra.
Hahaha ironi?
Foreveryoung

Inlägg av Foreveryoung »

Skuggan skrev:Har svårt att tänka mig att så många "oskyldiga" blev misshandlade.. Det finns 1 film av den stora händelsen... ALLA har mobilkameror, om nu poliser och vakter misshandlade oskyldiga till höger och vänster borde det finnas på film...

Nä, ett gäng 90 talister som inte kan ta att någon säger åt dom, dä gör dom precis som när dom sprang runt med blöja hemma hos morsan, sätter sig emot och surar..

I den filmen som finns från globen kan babbelpellen vara glad att han bara blev utslängd. Hade jag varit polis hade jag sett till att han avlägsnades långt ifrån globen alt omhändertagen för ordningsstörande..

Patetiskt... Precis lika patetiskt som på matchen igår när en liten skara kränkta snorungar står och gapar om poliser och säkerhet... Stötta DIF eller ge fan i att gå på matcherna
Alltså seriöst.. Vad är felet på dig? Vafan sitter nu och säger om andra Djurgårdare, Djurgårdare som spenderar timme efter timme med att jobba för DIF?

Sjuk inställning folk har på det här forumet, vad är felet på folk?

"Djurgårdsfamiljen".. Yeah right.

Och vad är det för jävla idioter som kastar mynt på andra Djurgårdare? Stämningen på Hovet kommer nog inte bli sig lik de kommande säsongerna.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Fubar skrev:
Magnutz skrev:Nu höjer vi nivån. Inte en önskan utan mer ett direktiv. Var justa mot varandra.
Hahaha ironi?
Nej. Personangrepp och andra påhopp är inte ok. Ingen ironi. Alls.

Tillägg:
Det är alltså helt på sin plats att ha korkade/osmarta/smarta/lysande åsikter så länge som man inte talar om för andra att de ska hålla käft och/eller att de är en >infoga könsdel här<. Det är den sistnämnda nivån som kan och ska höjas. Jag hoppas tydligheten ökade nu! ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Fubar

Inlägg av Fubar »

Magnutz skrev:
Fubar skrev:
Hahaha ironi?
Nej. Personangrepp och andra påhopp är inte ok. Ingen ironi. Alls.

Tillägg:
Det är alltså helt på sin plats att ha korkade/osmarta/smarta/lysande åsikter så länge som man inte talar om för andra att de ska hålla käft och/eller att de är en >infoga könsdel här<. Det är den sistnämnda nivån som kan och ska höjas. Jag hoppas tydligheten ökade nu! ;)
Även om jag är en man av endast lysande åsikter så håller jag med. :wink: Anledningen till att jag undrade om det var ironi är för att nivån här är överlag väldigt låg. Det gäller alla delar utav forumet. Det är väldigt väldigt få som har en förmåga att diskutera utan att vara lite för mer om du förstår vad jag menar. Kanske kvalar jag själv in i den kategorin men det är nog mest för att jag sjunker till deras nivå. Faktum är även om det hyllas efter en vinst eller sågas efter en förlust så är det väldigt många "gnällfittor" som varken kan eller vill ta emot kritik för sina åsikter.
Användarvisningsbild
Wizeguy

Inlägg av Wizeguy »

Det här inlägget riktar sig främst till Jockemaniac, Skuggan och Berra men även till er som tycker att det är ett felaktigt och dåligt beslut av JK att ställa in JK-dagen samt tycker att Fabriken är muppar för att dem inte kommer att göra tifon, då ni trots allt lagt en massa pengar i hinkarna.

Om vi börjar med Fabriken.

Under årens lopp har ni gått på ett flertal matcher. Jag vet inte hur mycket pengar ni brukar slänga i hinken, men om jag uppskattar väldigt grovt och tar i överkant så kan jag säga att ni har skänkt 10 kr för varje match ni har gått på. Vi säger också att ni har skänkt 10 kr per match under de säsonger som fabriken funnits. Det blir alltså sedan 2005. För varje säsong så lägger ni då ungefär 390 kr i hinkarna. Då har jag räknat med att DIF spelar 27 matcher hemma, går till slutspel och spelar 7 matcher i kvart, semi och final, samt att DIF då spelar 4 av 7 matcher på hemmais. Det ger 39 matcher totalt under säsongen. Under 6 års tid innebär detta att ni i tifokassan bidragit med 2430 kr efter skatt. En ansenlig summa pengar. Ca 3500 kr. Jag förutsätter att ni arbetar på McDonalds eller liknande och har en relativt låg lön på ca 100 kr i timman innan skatt. Det innebär alltså att ni har skänkt ca 35 arbetstimmar till fabriken i form av pengar under 6 års tid. Ganska exakt en arbetsvecka. Per år innebär detta att ni sätter av 5,8 timmar. Inte fy skam det heller.

Om jag går till mig själv och är ärlig, så ska jag erkänna att jag inte skänker alls lika mycket pengar som ni har gjort. Jag går in på alla matcher men försöker chippa in då jag har stålar med mig. Det brukar handla om 15-20 kr per tillfälle och ibland blir det en hundring. Men låt säga att jag under en säsong chippar in 250 kr. Jag kan ju inte döma ut er som betalar 10 kr varje match under hela året.

Om då istället tittar på det som fabriken lägger ner i form av egentid för att göra JK-dagen till ett arrangemang som alla uppskattar väldigt mycket. Förra årets tifo går till historien som ett av de kanske fetaste, någonsin, i hockeyvärlden. Jag antar att Pang inför detta tifo la ner ungefär 2 helger, fredag em fram till kvällen, hela lördagen och stor del av söndagen. inför matchen vet jag att de jobbade som as för att hinna klart i tid. På detta tifo tror jag att Pang med vänner i fabriken la ner ungefär lika mycket tid på detta tifo som ni har skänkt i pengar genom de 6 år som fabriken existerat.

Jag höftade ju bara i min uträkning innan och det kan mycket väl vara så att ni är filantroper utöver det vanliga och skänker 50 kr varje match. Men då har ni det väldigt gott ställt, och har således ett välbetalt jobb.

Hur kan ni ha mage att sitta och skriva att det är bedrövligt och löjligt att "ett par snorungar gnäller och sätter sig i ett hörn för att de inte får som de vill"? Anser ni att ni har rätten att gnälla för att fabriken ställer in tifot för att ni skänker 480 kr om året till tifogruppen? Detta på bekostnad av att de blir utslängda pga. att de har tröjor som det står fabriken eller UCS på? Om ni tycker att det är så löjligt och att polisen har gjort rätt, varför bryr ni er då så mycket om att dagen ställs in? Det spelar ju inte så stor roll för er? Det verkar som om ni är ett par feta översittare som bara vill ha maten serverad på ett stor jävla silverfat.

Om Pang med vänner hade samlat ihop den arbetstid de lägger ner på att göra tifon för DIF skulle de kunna på ett års tid kunna omsätta detta i arbetstid för att driva ett företag med 2-3 anställda. Jag tror inte ni har en jävla susning om hur mycket tid, kraft och engagemang som läggs ner på detta.

Ni står i er fulla rätt att tycka att "men kan de inte bara göra tifon enligt de specifikationer vi får från hockeyförbundet? Måste de ha banderoller som det står acab på?" Givetvis kan dem göra det, men då ska de fan ha betald ersättning eftersom det då kommer att bli konfettitifon ackompanjerat av "heja djurgårn friskt humör, ni är det som susen gör, heja heja heja!".

Angående JK.

JK är en föreningsdemokrati där man står i sin fulla rätt att rösta fram vem som ska bli nästa ordförande. Ni som har betalt medlemskap får information om när medlemsmötet är. Om ni anser att det är fel att JK ställer in JK-dagen för att en "viss herr blomberg" tycker det, kanske ska aspirera på posten som ordförande till nästa år. Det är inte bara en vilja som ska tas i beaktande, det är viljor från ca 3000 personer. Det är JKs uppgift att göra det man tror är bäst för den stora massan av supportrar. Det kan givetvis innebära att vissa får stå tillbaka medan andra får mer utrymme. Men beslutet om att ställa in JK-dagen för att ett flertal supportrar blivit gripna och utkörda till förorter utan orsak är en jävligt big deal. Denna gången var det bland annat JKs ordförande samt flera jävligt bra snubbar som åkte ut, som var med och visade vilja och engagemang när DIF var skit runt 05-06, som har dragit igång projekt för att få hockeyklacken att bli till vad den har blivit känd för runt om i Sverige. De personerna som är den största orsaken till att vi slutspel efter slutspel har kunnat mönstra en klack som får motståndarlaget att skita på sig eftersom vi sjunger så högt.

Är det då så att ni anser att det inte är en big deal för att de står upp för sina vänner och kamrater inom JK, då anser jag att ni är ute och cyklar, långt jävla bort från verkligheten. Sittplatspubliken börjar bli feta och nöjda igen, precis som när DIF tog avstånd under mitten/slutet på 90-talet. Nu har vi haft bra stämning, slipsnissarna kommer till matcherna för att uppleva Djurgårdsklacken, men anser att det är fel att vi har ACAB-skyltar uppe när vi blir behandlade som andra klassens medborgare. Passar det inte för fina folket så är jag säker på att många av de som engagerar sig kommer säga tack och hej och dra därifrån. Då kan ni ha en grisfot på räcket som ambassadör och varumärke för DIF-hockey. Men spegla er inte i glansen på dem som verkligen har gjort något.

Jockeymaniac skrev:Fråga, är JK och Fabriken ifrågasättbara? Eller kommer jag att mötas av detta bemötande även där. J: "Jag har en fråga, kan vi inte ordna en bortaresa mot lhc nästa match? Tycker ni varit lite slappa med bortaresorna." JK: "Dra åt helvete, vet du hur mycket vi har gjort för DIF. Gör en egen supporterförening, f*tta"!

Jesus välkommen till 2010-talet....
Du verkar ju inte vara särskilt involverad i JK över huvud taget, så varför bryr du dig om att JK-dagen ställs in? Din fråga visar ju bara på att du inte ens har engagemang nog för att skicka ett mail eller slå en signal och fråga.

JK drivs ideellt och är inte särskilt många. Om du har ett förslag om att de ska anordna en resa så är jag övertygad om att de kommer ta din förfråga seriöst och se vad de kan göra. Det är just sådana frågor som JK finns till för. Det kanske är jättemånga som är intresserade av en resa till en match mot LHC, men folk orkar inte ens engagera sig i att fråga om det finns möjlighet att styra upp en buss. Jk måste ju stämma av intresset och om ingen visar intresse för att resa finns det ju ingen anledning att styra upp en buss.

För övrigt är mitt förslag att ni som har funderingar kring detta kan komma till WKB innan matchen den 7/1 och delta i de frågor och svar som kommer att ges där. Där kommer alla som har frågor att få dem besvarade.
Lindh

Inlägg av Lindh »

Jockmaniac skrev:Men vad har det med saken att göra? Har alltid haft en enorm respekt för både Fabriken och JK. Det är som sagt en form av välgörenhet de sysslar med. Hade jag bara bott närmare hade jag gärna hjälpt till som det såg ut förut. MEN likförbannat har de gjort fel nu! Seriöst, finns ju folk som inte har en aning om vad som helst som såg ut som fågelholkar igår när ett gäng kids går lös på något som inte har med DIF att göra här och nu.

Dom här "noobiesarna" är ju inte helt oinsatta i ämnet utan dom flesta "noobies" tillhör ju andra forum som JK-forum och 11433. Enligt dig är jag också en "noobie" eftersom jag inte håller till på det här forumet. Det är många på andra Djurgårdsforum som har skapat ett konto här bara för att kunna svara på dina idiotiska inlägg.
Skriv svar