Jag blir förbannad när spelare blir hyllade och får extremt mycket istid trots att de inte är i närheten av den nivå som de sägs ha. Krüger måste ha tränat för mycket eller för lite i sommar, för ifjol var han riktigt riktigt bra. Ser inga bra tendenser alls i hans spel.SirDIFalot skrev:Hahah och så var det med "Jag har bara kritiserat delar i hans spel"Mäklaren skrev:Krüger är så fruktansvärt megadålig, förstår inte någonstans i hela universum att alla hyllar honom och att han är med i landslaget. Han är inte bra någonstans egentligen alltså.
Färjestad är alldeles för bra för vårt genomskådade lag som det ser ut idag.
Du tycker inte du går lite för långt i dina dagliga sågningar av alla spelare i DIF?
Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010
Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK 30/12 2010
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det lyser igenom att vi saknar ett par spelare idag. En usel back som Lassen lirar alldeles för mycket. Glädjer mig åt att Ölvestad verkar ha hittat fjolårsformen och tacklar på allt. Blev mest bitter över att Marcus Nilson nog gör sina sämsta match för säsongen. Åker minst skridskor av alla. Slår felpass. Åker offside. Ser ärligt talat inte ut att hänga med... Aldrig sett Nilson på det sättet förut. En värvning av Hannula skulle förhoppningsvis ge honom en nytändning.
Expert.
Plocka bort Lassen från dagens ekvation så har vi 3p i påsen. Ta bort en del av vad Boumedienne gör och så vidare.. Vissa spelare gjorde fel som fick förlorande konsekvenser men större delen av laget sket på sig idag. Hade brodin inte varit så fruktansvärt målkåt och passat i 3-1-läget så hade vi också haft 3p i påsen.Mäklaren skrev:Faktum är ju att vi bara vunnit fyra matcher på slutet. Typiskt DIF att förlora en sådan här match, det får liksom inte bli för bra...Biaas skrev:Fan vad sur man är. Man har väl glömt bort hur det är att förlora.![]()
Hata värmland!
Så fruktansvärt jävla onödigt och Owuya, Lassen och Honken bör straffas efter dessa nonchalanta och hjärndöda ingripanden.
Det håller inte att ha så här många junisar i laget samt Lassen. De potentiella farorna är allt för många och när fpk hade lyckats deploya sitt förbannade brunk-fart-dödar-spel så sket det sig helt. Vi måste få lov att spela snabbt och när domarfan inte tar 2or på holding/hooking/interference - som domarn i DIF-Skellefteåmatchen gjorde - så förlorar vi. Så förjävla enkelt är det. Tillåts motståndarna hålla i och låsa fast och interfera så torskar vi ör då kan vi inte hålla farten uppe. En skäggig f*tta till kåberg håller i TVÅ av våra spelare men inget händer. Domartönten är där och "pratar" med dem.. för fan i det heligaste helvetet: Visa ut apan för holding för det är vad han höll på med, hela matchen. GAH FAN VA ARG JAG ÄR!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ska sanningen fram gör vi en riktigt dålig match, vi är sämre i tre perioder på hemmaplan. De spelar smart och dödar vårat spel fullständigt. Vi har bara en hockey i oss tyvärr och när det andra laget anpassar sig efter oss är vi ofta urdåliga.
Mikael Johansson, vilken lirare, vi måste ha en sånn för att gå hela vägen.
Sen så måste jag säga att Owuya är våran bästa spelare idag, utan hnm hade vi inte änns vunnit en period idag. Måste även poängtera hur dåliga Bom-Bom och Holmqvist va idag, är det tillåtet på denna nivå i en så jävla viktig match?
Nu får vi inrikta oss på max 5:e platsen känns det som och man får bara be till högre makter att vi får Luleå där.
Känns jävligt bittert när vi har 2-0 på hemmaplan dessutom. Ska inte få hända detta.....
Sen så måste jag säga att Owuya är våran bästa spelare idag, utan hnm hade vi inte änns vunnit en period idag. Måste även poängtera hur dåliga Bom-Bom och Holmqvist va idag, är det tillåtet på denna nivå i en så jävla viktig match?
Nu får vi inrikta oss på max 5:e platsen känns det som och man får bara be till högre makter att vi får Luleå där.
Känns jävligt bittert när vi har 2-0 på hemmaplan dessutom. Ska inte få hända detta.....
Kronwall var tamigfan inte sämst idag. Inte Mackan heller. De håller alltid en okej nivå och sjunker aldrig till Lassens überdåliga fruktansvärda insatser.DIFRobbex skrev:Att alla bara orkar sitta och hacka på Lassen. Visst, han kanske inte är världens bästa back. Men att sitta och klanka på han hela tiden är i det grövsta. Ni som hela tiden hackar på han, hackar aldrig på tex: Kronwall eller Mackan eller någon annan "stjärnspelare".
Vi är fan ett lag och bara för att en spelare slår en fel pass, så ska någon annan kunna täcka upp till viss del. Men tyvärr funkar det inte alltid.
Nu behöver ju inte alla börja klaga på mig, bara för att jag skriver som jag tycker.
Sämst i dag var Kronwall, Mackan och återigen denna Küger.
Sämst idag: Krüger, Deilert, Lassen, Holmqvist (för hans totala hjärnsläpp på tekningen vid 2-3, också Krügers fel i o f s), Owuya och delvis Brodin som återigen sumpar ett givet mål fram till 3-3.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Varför får folk sån panik och ser allt i svart eller vitt? Det är fan 22 matcher kvar...henka83 skrev:Ska sanningen fram gör vi en riktigt dålig match, vi är sämre i tre perioder på hemmaplan. De spelar smart och dödar vårat spel fullständigt. Vi har bara en hockey i oss tyvärr och när det andra laget anpassar sig efter oss är vi ofta urdåliga.
Expert.
Nilson va om inte sämst top3 sämst. Jag tycker inte många spelare får godkänt idag. Visst grabbarna spelar med energi i en period, men satan dom har inget innanför pannbenet stundtals. Ölvestad och Eklund är dom jag vill berömma, resten vetifan. T.Eriksson va väl skaplig oxå.Mäklaren skrev:Kronwall var tamigfan inte sämst idag. Inte Mackan heller. De håller alltid en okej nivå och sjunker aldrig till Lassens überdåliga fruktansvärda insatser.DIFRobbex skrev:Att alla bara orkar sitta och hacka på Lassen. Visst, han kanske inte är världens bästa back. Men att sitta och klanka på han hela tiden är i det grövsta. Ni som hela tiden hackar på han, hackar aldrig på tex: Kronwall eller Mackan eller någon annan "stjärnspelare".
Vi är fan ett lag och bara för att en spelare slår en fel pass, så ska någon annan kunna täcka upp till viss del. Men tyvärr funkar det inte alltid.
Nu behöver ju inte alla börja klaga på mig, bara för att jag skriver som jag tycker.
Sämst idag: Krüger, Deilert, Lassen, Holmqvist (för hans totala hjärnsläpp på tekningen vid 2-3, också Krügers fel i o f s), Owuya och delvis Brodin som återigen sumpar ett givet mål fram till 3-3.
Mäklaren skrev:Kronwall var tamigfan inte sämst idag. Inte Mackan heller. De håller alltid en okej nivå och sjunker aldrig till Lassens überdåliga fruktansvärda insatser.DIFRobbex skrev:Att alla bara orkar sitta och hacka på Lassen. Visst, han kanske inte är världens bästa back. Men att sitta och klanka på han hela tiden är i det grövsta. Ni som hela tiden hackar på han, hackar aldrig på tex: Kronwall eller Mackan eller någon annan "stjärnspelare".
Vad gjorde Kronwall bra idag? Han var seg på rören, gjorde en del misstag. Sköt han ens något?
Mackan var då inte bra iaf. Segare spelare får man söka efter idag. Tog han 3 skär under hela matchen tro?
Till nästa match mot hv71 så är det bara hoppas att DIF får tillbaka några spelare.
Norman och Printz är väl dom som ligger närmast.
Norman och Printz är väl dom som ligger närmast.
De lyckas ju få fram de här två Fergusonåkande skogtattarna till bra positioner och så vidare genom det skitspel de spelar och tamejfan alltid har spelat genom 90-talet och nu de senaste 10 åren. De bromsar ner och grisar och när de lyckas sätta ribban i matcherna så domarna tillåter spelet så vinner de de matcherna och - det gör de ganska ofta. Det ser ju inte så farlig ut när de åker och smyghåller i varenda Djurgårdare/Hivare/annat - Kolla bara i denna match hur ofta våra spelare halt plötsligt tappar all fart vid sarg och som sen inte kommer loss på en stund. Se bara på hur flertalet fbk-anfall börjar med ett sånt scenario.Mäklaren skrev:Alltså vad pratar du om? Färjestads rutin och spetsspelare avgjorde idag. DIF:s motsvarighet till Micke Johansson skall vara Krüger och det säger väl det mesta.Magnutz skrev:Det går inte att spela bra hcokey mot ett skogshuggargäng som har ETT ENDA MÅL med sin hockey och det är att döda tempo. Så fort de inte kan spela ut motståndet ska det brunkas sönder och tyvärr låter domarn allt löpa förbi hans jävla pipa idag. Kåberg med flera borde ju fan haft klippkort till utvisningsbåset. Jävla pissdomare förbannade skitlag! Hata FBK.Biaas skrev:Fan vad sur man är. Man har väl glömt bort hur det är att förlora.![]()
Hata värmland!
Skandalöst dåligt detta.
När de möter ett svagare motstånd spelar de ut och åker skridskor och det skulle vara kul att se istid på ärkesvinen i fbk under de matcherna där de faktiskt försöker hålla i taktpinnen själva och vara helhjärtat konstruktiva i sitt spel. Mot jämnstarka lag eller bättre spelar de ett spel som domarna måste bli medvetna om. De håller i tröjor, klubbor, allt som går att hålla i. och det gör ju att farten dör hos motståndet. Tillslut har Brodin trampat luft med en f*ttKåberg på ryggen tillräckligt länge så att hans ben är helt slut. Och domarna tycker att det är en ganska fin tillställning.
Ryggsäckshockey med domarassistans.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ja det började bra iallafall...
Men både deras reduceringsmål och kvitteringsmål är ju pga slarv då vi ska rensa ut puckfan från egen zon. Lassen va en av dem(I vilken ordning har jag och tror ingen annan här inne heller kan ha någon koll på)
Förstår inte varför de alltid ska krångla till det då de vissa gånger har gott om tid att skicka ut pucken.
Tio matcher i rad utan förlust under ordinarie matchtid
30 min i boxplay utan insläppt mål
10 matcher där motståndar laget max gjort 3 mål mot oss.
Fina trender som tyvärr bröts ikväll.
Men de senaste matcherna har DIF iallafall visat ett helt annat spel och ett helt annat jävlarinamma jämfört med början av säsongen.
Så det är bara att kämpa på!!
Något annat lag lär få ta smällen för denna förlust
Men både deras reduceringsmål och kvitteringsmål är ju pga slarv då vi ska rensa ut puckfan från egen zon. Lassen va en av dem(I vilken ordning har jag och tror ingen annan här inne heller kan ha någon koll på)
Förstår inte varför de alltid ska krångla till det då de vissa gånger har gott om tid att skicka ut pucken.
Tio matcher i rad utan förlust under ordinarie matchtid
30 min i boxplay utan insläppt mål
10 matcher där motståndar laget max gjort 3 mål mot oss.
Fina trender som tyvärr bröts ikväll.
Men de senaste matcherna har DIF iallafall visat ett helt annat spel och ett helt annat jävlarinamma jämfört med början av säsongen.
Så det är bara att kämpa på!!
Något annat lag lär få ta smällen för denna förlust

There is no I in TEAM!!!!
Svart eller vitt?SirDIFalot skrev:Varför får folk sån panik och ser allt i svart eller vitt? Det är fan 22 matcher kvar...henka83 skrev:Ska sanningen fram gör vi en riktigt dålig match, vi är sämre i tre perioder på hemmaplan. De spelar smart och dödar vårat spel fullständigt. Vi har bara en hockey i oss tyvärr och när det andra laget anpassar sig efter oss är vi ofta urdåliga.
Näe, det håller inte med dessa juniorspelare längre. Nu måste vi få in Falken, Tjärna och Printz igen. Gärna Hannula på det också.
Mitman förresten, har han suttit en enda tackling på de matcher han spelat? Var ju sådan jävla hype kring honom och att han skulle vara så jävla stark och bra på allting.
Mitman förresten, har han suttit en enda tackling på de matcher han spelat? Var ju sådan jävla hype kring honom och att han skulle vara så jävla stark och bra på allting.
Man ska väl inte hänga läpp för att vi torskar mot Färjestad?
Vår poängsvit skulle ju ändå ta slut förr eller senare.
Vår poängsvit skulle ju ändå ta slut förr eller senare.
Mäklaren skrev:Med samma laguppställning som mot SSK kommer det att bli totaltorsk ikväll. Till och med Södertälje lyckades snurra runt friskt med Lassen och Deilert och allt vad de heter.
Med normalstark laguppställning tror jag på oavgjort. 3-3.
Med ungefär samma lag som senast blir det 2-4.