Adler Mannheim - Djurgårdens IF, 18/8 2010 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Adler Mannheim - Djurgårdens IF, 18/8 2010 | EP Trophy

Inlägg av -daniel- »

Östgöten skrev:Dags att vaska om i femmorna?

Krüger - Ekman - Widing
Ölvestad - Otto - Kempe
Eriksson - Norman - Cehlin
Brodin/Fimpen - Falk - Tjärnqvist
Antar att du menar Ekman - Krüger - Widing och visst det kan man prova. Men tycker man skall fortsätta med Tim - Norman - Kempe som kändes ganska vassa igår. Föredrar så fall följande uppställning som test:
Ekman - Krüger - Widing
Jimmie - Otto - Cehlin
Tim - Norman - Kempe
Brodin - Falk - Tjärnqvist

Samtidigt behövs lite kontinuitet så känns överdrivet att totalt kasta om i formationerna efter varje match.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

-daniel- skrev:Antar att du menar Ekman - Krüger - Widing och visst det kan man prova. Men tycker man skall fortsätta med Tim - Norman - Kempe som kändes ganska vassa igår. Föredrar så fall följande uppställning som test:

Ekman - Krüger - Widing
Jimmie - Otto - Cehlin
Tim - Norman - Kempe
Brodin - Falk - Tjärnqvist

Samtidigt behövs lite kontinuitet så känns överdrivet att totalt kasta om i formationerna efter varje match.
Anledningen att jag satte Ekman som center är att Krüger i så fall kunde få en friare roll att spela fram framförallt Widing som avslutar i mål (förhoppningsvis). Jag köper dock dina femmor lite beroende av om Kempe är mer värd platsen än Cehlin i en andrafemma.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

När vi vinner på försäsongen så är det bara försäsong. När vi förlorar ska 10 nya spelare in, det ska göras om i femmorna och folk ska bränna sina säsongskort.

Ska väl tillägga att jag inte såg matchen. Förstår inte logiken bara.

Färjestad mötte vi dagen efter match. Färjestad var skapligt utvilade. Torsk med en balja. Nu hade vi åkt buss en bra bit och möter ett lag som är supertaggade med 10 000 på läktaren.

Hardy borde ringa någon kontakt som är bra på PP. Det har ju inte funkat på några säsongen nu.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

android skrev:När vi vinner på försäsongen så är det bara försäsong. När vi förlorar ska 10 nya spelare in, det ska göras om i femmorna och folk ska bränna sina säsongskort.

Färjestad mötte vi dagen efter match. Färjestad var skapligt utvilade. Torsk med en balja. Nu hade vi åkt buss en bra bit och möter ett lag som är supertaggade med 10 000 på läktaren.

Hardy borde ringa någon kontakt som är bra på PP. Det har ju inte funkat på några säsongen nu.

Nu är det väl inte torsken i SIG som oroar mig utan ineffektiviteten i avsluten,försäsong eller inte. Det var ju likadant förra säsongen med miljoner stolp- och ribbträffar etc. Det känns som att det borde läggas in mer teknikträning eller nåt....sen saknar vi ju speluppläggare med undantag av Krüger.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Östgöten skrev:Dags att vaska om i femmorna?

Krüger - Ekman - Widing
Ölvestad - Otto - Kempe
Eriksson - Norman - Cehlin
Brodin/Fimpen - Falk - Tjärnqvist

Jag gillar detta att flytta "upp" Kempe till andra linan, men jag tycker nog att Ekman eller Widing ska spela med Ölvestad & Otto, Widing är en högerskytt så han borde passa med dom två. Men det är försäsong som sagt så Hardy får nog till det till slut.

Däremot så är jag orolig för vår backbesättning, har måste det komma in en ny back, en bra back som kan spela i en 1:a femmma.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Don66-2 skrev:
android skrev:När vi vinner på försäsongen så är det bara försäsong. När vi förlorar ska 10 nya spelare in, det ska göras om i femmorna och folk ska bränna sina säsongskort.

Nu är det väl inte torsken i SIG som oroar mig utan ineffektiviteten i avsluten,försäsong eller inte. Det var ju likadant förra säsongen med miljoner stolp- och ribbträffar etc. Det känns som att det borde läggas in mer teknikträning eller nåt....sen saknar vi ju speluppläggare med undantag av Krüger.
Ottosson har riktigt bra händer. Måste ha mer puck bara. Cehlin har grymt spelsinne, dock skjuter han ju hellre. Sen har ju Ekman rätt bra blick. Annars har vi spelfördelare på backplats också. Holmqvist och Boumedinne funkar bra som det. Så nog finns det spelfördelare. Dock har vi ju bara en "linkan" typ. Kruger. Men hur många lag har ens en sådan spelare.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Ekman - Krüger - Widing
Ölvestad - Otto - Kempe
Tjärnqvist - Norman - Cehlin
Brodin - Fimpen - Eriksson

IMO.
pye088j

Inlägg av pye088j »

En liten kalldusch denna förlusten faktiskt. Men en sak som kan pigga upp är att gå till alder mannheims hemsida och kolla in Matchrapporten mot Djurgården (http://www.adler-mannheim.de) . Översätt med google och få en stunds förströelse. Riktigt roliga översättningar och jag rekomenderar att kolla in vissa av utvisningarna. (Länken finns som flash på första sidan och börjar med bratweite mit shut-out)

Djurgården i topp 4 igen 2010!
Skriv svar