Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/1 2009
Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/1 2009
Brynäs verkar tycka att Rådbjer avgjorde matchen. Man undrar vilken av utvisningarna de tyckte var felaktig?
Var det hakningen?
Den inkastade flaskan? Tyvärr såg inte domarna vilken som kastade in flaskan annars borde det ju ha varit matchstraff för spelaren som gjorde det. Micke Holmqvist fick matchstraff när han kastade in en flaska i matchen mot Skellefteå i november.(http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3781364.ab)
Var det hakningen?
Den inkastade flaskan? Tyvärr såg inte domarna vilken som kastade in flaskan annars borde det ju ha varit matchstraff för spelaren som gjorde det. Micke Holmqvist fick matchstraff när han kastade in en flaska i matchen mot Skellefteå i november.(http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3781364.ab)
- Lee Harvey Oswald
Pulshöjande aktivitet anses ju vara nyttigt har jag hört nånstansHonken skrev:Puuh, det här kan inte vara nyttigt för hjärtat, men desto skönare för själen

Efter en lugn meditativ promenad hem från Hovet kände jag på pulsen, den var fortfarande uppe i 120
Hur ska detta sluta.. .
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det var nån i Brynäs (såg inte vem) som drämde klubban o målburen innan dom åkte ut till omklädningsrummet efter matchen. Ska inte han få 1 matchs avstängning som Jimmie fick? Och böter?
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Markström slog sönder sin klubba mot målburen efter Djurgårns 2-1 mål.eliaus skrev:Det var nån i Brynäs (såg inte vem) som drämde klubban o målburen innan dom åkte ut till omklädningsrummet efter matchen. Ska inte han få 1 matchs avstängning som Jimmie fick? Och böter?
Borde inte det ge utvisning?
Det irreterar mig att jag faktist skrev fel här ang FHC. Hade overtimevinstpå mitt tipsfoppa skrev:Så tror jag också,Honken skrev:Är faktist lite orolig för den här matchen. Bara killarna fortsätter som dom har gjort senaste tiden så går det bra och inte börjar tro att dom är bättre än dom är och blir sönderkontrade.
Det blir tokjämnt med uddamåls seger eller så tar DIF en storseger.
Så här ser tabellen ut efter morgondagen.
1 Linköping 76
2 HV 71 74
3 Färjestad 73
4 Skellefteå 66
5 Luleå 66
6 Frölunda 64
7 Brynäs 63
8 Timrå 62
--------------------------
9 Djurgården 61
10 Rögle 58
--------------------------
11 MODO 58
12 Södertälje 45
MODO kommer INTE vinna över LHC imorgon, det finns bara inte på kartan. Frågan är om SAIK fattar vilket läge de är, 4 lag som har samma poäng och de MÅSTE vinna borta nu med om de vill till slutspel. Fast rögle vinner nog där tror jag, starka hemma. Hv71 vinner imorgon lätt över frölunda, stefan liv grymt bra just nu (spelade mycket bra mot LHC och Luleå. Luleå vinner lätt imorgon.
Fattar inte hur du kan tro att FHC får kryss mot Hv71...OM djurgården tar FHC borta så ska Hv71 lätt ta FHC, skitsamma om de torskat mycket stefan liv är bättre än wesslau.
Imorgon är vinst ett måste, blir tufft som tusan borta mot LHC!!!
Men placeringarna på tabellen stämmer till 100%

Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Vilken match det blev av det hela! Och det kunde inte ha slutat bättre
3 nya poäng till härliga Djurgårn! Nu är det endast 1 poäng upp till slutspels platsen!
Var underbart att Ulf Rådbjers rank gick från gnagarsvin till kung (men vad han sysslade med i första och andra perioden kan man ju diskutera, för han blundade för ofta när Brynäs skulle ha haft solklara utvisningar... Men det kvittar nu, eftersom han gav oss 5 mot 3 läget.)! Jag trodde inte mina ögon när det stod 4 minuter och under det 2 minuter på måltavlan...
Och Wesslau, han är kung just nu... Han räddade oss många gånger om idag med fina räddningar, fortsätt så!
Sedan angående klacken... Vilken jävla stämning det var i tredje perioden. Var helt galet ibland, alla tog i från tårna, och sjöng DIF till tre poäng.
HÄRLIGA DJURGÅRN!

3 nya poäng till härliga Djurgårn! Nu är det endast 1 poäng upp till slutspels platsen!
Var underbart att Ulf Rådbjers rank gick från gnagarsvin till kung (men vad han sysslade med i första och andra perioden kan man ju diskutera, för han blundade för ofta när Brynäs skulle ha haft solklara utvisningar... Men det kvittar nu, eftersom han gav oss 5 mot 3 läget.)! Jag trodde inte mina ögon när det stod 4 minuter och under det 2 minuter på måltavlan...
Och Wesslau, han är kung just nu... Han räddade oss många gånger om idag med fina räddningar, fortsätt så!
Sedan angående klacken... Vilken jävla stämning det var i tredje perioden. Var helt galet ibland, alla tog i från tårna, och sjöng DIF till tre poäng.
HÄRLIGA DJURGÅRN!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Underbara uppblåsbara 3 poäng!
Det är de här matcherna som är fantastiskt sköna att vinna; när laget egentligen spelar pissigt. Allvarligt talat så var det stora delar en riktigt dålig match från vår sida. 2:a perioden var katastrofal, en av de sämre vi gjort på länge och 3:e vart egentligen inte så värst mycket bättre (förutom sista 5-6 minutrarna som publiken hjälpte till att sätta liv på).
Underbart att de övriga resultaten gick vår väg också... ruskigt viktigt.
Gillar också skarpt intervjun med Montén där han är ganska förbannad på lagets spel (eller brist på detsamma) under stora delar av matchen. Det känns betryggande att de inte är nöjda.
Det är de här matcherna som är fantastiskt sköna att vinna; när laget egentligen spelar pissigt. Allvarligt talat så var det stora delar en riktigt dålig match från vår sida. 2:a perioden var katastrofal, en av de sämre vi gjort på länge och 3:e vart egentligen inte så värst mycket bättre (förutom sista 5-6 minutrarna som publiken hjälpte till att sätta liv på).
Underbart att de övriga resultaten gick vår väg också... ruskigt viktigt.
Gillar också skarpt intervjun med Montén där han är ganska förbannad på lagets spel (eller brist på detsamma) under stora delar av matchen. Det känns betryggande att de inte är nöjda.
- -daniel-
De verkar inte vara ensamma med det. Förstår mig inte på Canal + studion som satt och sa att domare inte får avgöra matcher blablabla (gamla gubbarna som gaggade, iofs så det är väl inte så värst mycket värt). Förstår inte vad som var fel med utvisningarna? Visst, tufft att få ett 3-5 läge i slutskedet av en match men vad skall domarn göra? Blunda (det brukar Rådbjer vara så jävla bra på annars så det var väl skönt att han hade ögonen öppna för en gångs skull)?PNY skrev:Brynäs verkar tycka att Rådbjer avgjorde matchen. Man undrar vilken av utvisningarna de tyckte var felaktig?
Var det hakningen?
Intressant rubrik på Aftonbladet... Står stort (som huvudrubrik från dagens omgång): ”Rådbjer avgör hela matchen”... Undrar om det skulle ha stått så om det var Brynäs som vann...
Det skulle det definitivt inte gjort. Det är jag rätt så säker på.
Borde man kanske inte ha skrivit som huvudrunrik "DIF tog femte raka"?
Det vore enligt mig bättre eftersom Brynäs får skylla sig själva... Det var ju inte ett spöke som kastade in vattenflaskan på isen.
Men Aftonbladet är Aftonbladet... Bara att acceptera det.

Borde man kanske inte ha skrivit som huvudrunrik "DIF tog femte raka"?
Det vore enligt mig bättre eftersom Brynäs får skylla sig själva... Det var ju inte ett spöke som kastade in vattenflaskan på isen.
Men Aftonbladet är Aftonbladet... Bara att acceptera det.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Grejen med det här är ju att det inte är utvisning men att det är rättvisa.
Jag ser det som en ren kompensation från Rådbjers sida efter Ölvestads avstängning. Det kan inte bönderna fatta, det här är bara så jävla rätt och rättvist så att Marx hade skitit på sig av glädje för det här (tolka mig rätt, jag är inte kommunist
)
Jag ser det som en ren kompensation från Rådbjers sida efter Ölvestads avstängning. Det kan inte bönderna fatta, det här är bara så jävla rätt och rättvist så att Marx hade skitit på sig av glädje för det här (tolka mig rätt, jag är inte kommunist

grymt skön vinst, till slut riktigt bra tryck från djurgårn, men i mitten av matchen såg det sämre ut. klacken var lite halvdan stora delar idag, började bra och slutade bra, men där emellan hörde jag brynäsklacken flera gånger! Stackars mig!
sittplats (trots mycket bönder) svarade upp bra mot klacken i tredje perioden. härligt, nu tar vi den sjätte raka vinsten på måndag....

Så otroligt skönt! Men vad hände med klacken i första och andra perioden? Jag har varit på begravningar med bättre stämning.
Och utvisningarna på slutet är inget att snacka om, Rådbjer blundade för säkert fem Brynäsutvisningar och kasta in vattenflaskor ska självklart ge utvisning.
Och utvisningarna på slutet är inget att snacka om, Rådbjer blundade för säkert fem Brynäsutvisningar och kasta in vattenflaskor ska självklart ge utvisning.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Emil Svelander
Oj oj oj vilken underbar afton på Hovet. DIF var värdelösa, men vad fan spelar det för roll?
Underbar stämning och 3 poäng. Härliga Djurgår'n!
Underbar stämning och 3 poäng. Härliga Djurgår'n!
Sjunger avgå Johnny...
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
För det första, råttan Rådbjer släppte så jävla mycket solklara brynäsutvisningar under hela matchen att det är löjligt. Att de sen fick några mot sig mot slutet är bara en bråkdel av utjämning.
Sen en sak... angående klacken
Första bra, andra dålig (precis som laget) men tredje...
Det var klacken som 10 min in i denna period tog tag i matchen och lyfte laget!!! Så j-a tydligt att när klacken bara gav sig fan på att vinna matchen så tog även laget över. KUNDE INTE VARA STOLTARE! Och JK folket, denna gång kan jag bara krama om er för under dessa tio minuter var det ni som tog oss till seger.
//gamlingarna-grabbarna längts upp
Sen en sak... angående klacken
Första bra, andra dålig (precis som laget) men tredje...
Det var klacken som 10 min in i denna period tog tag i matchen och lyfte laget!!! Så j-a tydligt att när klacken bara gav sig fan på att vinna matchen så tog även laget över. KUNDE INTE VARA STOLTARE! Och JK folket, denna gång kan jag bara krama om er för under dessa tio minuter var det ni som tog oss till seger.
//gamlingarna-grabbarna längts upp
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Kort fråga bara, vad händer med alla bilder som tas på klacken? Man ser aldrig några i bildgalleriet på hemsidan.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.