Caveman skrev:
Fast nu såg jag iofs att Hv71 inte har lyckats att vinna uppe i Skellefteå.. Jag blir lite förvirrad så jag slutar upp med mina spekulationer och låter lagen spela på Lördag följt av lottningen på Söndag, sedan då jävlar.....
Klart ingen ska vara negativ, efter år av missade slutspel är vi äntligen där, det betder DIF & party, vi ska göra livet surt för vår motståndare oavsett vilka vi möter.
Jag måste ändå säga att jag definitivt tror HV föredrar SAIK framför DIF. All den rutinen som finns i DIF, klubbens historia och den vinnarkulturen som finns tror jag faktiskt avskräcker t.om HV om valet finns att välja någon annan klubb.
Kände mig lite halvt uppgiven efter LHC matchen i torsdags, men så slog tanken mig att "varför i hela jävla friden va negativ?". Absolut ingen mening att gräma oss över att vi kanske inte kommer sluta 5-6:a i grundserien, det viktiga nu är att se framåt och kollektivt ladda för slutspelet. Vilka vi än möter kan vi ge en match, oavsett om motståndet heter HV71 / Modo / LHC eller FBK.
Vet inte riktigt hur ni andra resonerar men iochmed de senaste årens mindre lyckade resultat har man, ganska självfallet och naturligt, fått en helt annan respekt för alla motståndarlagen. Respekt är bra, men det får inte övergå till någon slags fruktan och uppgivenhet. Det är dags att stå upp och åter kliva upp bland de absolut bästa lagen. We fear no one! För att quota Herr Larsson: Välkomna till Hovet. Vi väntar på er.