Djurgårdens IF - Linköping HC 6/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev:DIF är inte chanslösa mot något lag i denna serie
I enstaka matcher, visst.
Det har vi ju visat tidigare denna säsong i Jönköping (som du är inne på).

Men i en serie i bäst av 7 matcher har DIF endast en mikroskopisk chans mot HV.
Då känns gårdagens tapp från 3-0 till 3-4 mot LHC väldigt otajmat.

Men vi lär väl lira om det först
:wink:
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Det låter som på folk att vi är klara för kvalserien eller något liknande.

Djurgården möter ett Hv71 som inte har något att spela för, och Frölunda ett Södertälje som inte har något att spela för. Sett Frölunda en hel del matcher, och de är grymt överskattade. Visst, kan blixtra till emellanåt, men allt som oftast relativt mediokra.

Verkar som att majoriteten redan gett upp innan slutspelet ens börjat..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Bastard47
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bastard47 »

Remy Lebeau skrev:Det låter som på folk att vi är klara för kvalserien eller något liknande.

Djurgården möter ett Hv71 som inte har något att spela för, och Frölunda ett Södertälje som inte har något att spela för. Sett Frölunda en hel del matcher, och de är grymt överskattade. Visst, kan blixtra till emellanåt, men allt som oftast relativt mediokra.

Verkar som att majoriteten redan gett upp innan slutspelet ens börjat..
Precis, givetvis ska man kunna vara kritisk och ställa krav på laget, men nån jävla måtta får det ju vara.

Vinner vi mot HV imorrn så är vi plötsligt bäst igen.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Caveman skrev:Vi har varit i Jönköping tidigare denna säsong när Hv kört med sitt bästa lag, klart som fan att DIF kan ta Hv på Lördag att säga att vi är chanslösa är bara löjligt, DIF är inte chanslösa mot något lag i denna serie.

Men som sagt, Hv ska ju lotta fram sin motståndare har Kenta sagt. Sedan tror inte jag att de bryr sig så mycket hur långa/korta resorna blir till matcherna i ett slutspel. Varför ska de bryr sig om sånt, de verkar ju vara oslagbara, eller hur?
Fast nu såg jag iofs att Hv71 inte har lyckats att vinna uppe i Skellefteå.. Jag blir lite förvirrad så jag slutar upp med mina spekulationer och låter lagen spela på Lördag följt av lottningen på Söndag, sedan då jävlar.....

Klart ingen ska vara negativ, efter år av missade slutspel är vi äntligen där, det betder DIF & party, vi ska göra livet surt för vår motståndare oavsett vilka vi möter.

Såg att man kan rösta fram årets Järnkamin på JK´s sida, för mig är valet givet #4.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Caveman skrev:
Fast nu såg jag iofs att Hv71 inte har lyckats att vinna uppe i Skellefteå.. Jag blir lite förvirrad så jag slutar upp med mina spekulationer och låter lagen spela på Lördag följt av lottningen på Söndag, sedan då jävlar.....

Klart ingen ska vara negativ, efter år av missade slutspel är vi äntligen där, det betder DIF & party, vi ska göra livet surt för vår motståndare oavsett vilka vi möter.
Jag måste ändå säga att jag definitivt tror HV föredrar SAIK framför DIF. All den rutinen som finns i DIF, klubbens historia och den vinnarkulturen som finns tror jag faktiskt avskräcker t.om HV om valet finns att välja någon annan klubb.

Kände mig lite halvt uppgiven efter LHC matchen i torsdags, men så slog tanken mig att "varför i hela jävla friden va negativ?". Absolut ingen mening att gräma oss över att vi kanske inte kommer sluta 5-6:a i grundserien, det viktiga nu är att se framåt och kollektivt ladda för slutspelet. Vilka vi än möter kan vi ge en match, oavsett om motståndet heter HV71 / Modo / LHC eller FBK.

Vet inte riktigt hur ni andra resonerar men iochmed de senaste årens mindre lyckade resultat har man, ganska självfallet och naturligt, fått en helt annan respekt för alla motståndarlagen. Respekt är bra, men det får inte övergå till någon slags fruktan och uppgivenhet. Det är dags att stå upp och åter kliva upp bland de absolut bästa lagen. We fear no one! För att quota Herr Larsson: Välkomna till Hovet. Vi väntar på er.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Kan till viss del förstå att inställningen hos spelarna kanske inte är uppe på 100%, men leder man hemma med 3-0 SKAAAAAA det vara vinst.

Nu ordnade man först så att LHC:s DIF-komplex krympte avsevärt.
Sedan fixade DIF så man förmodligen får möta MoDo i kvarten.
( MoDo vill inte möta Timrås betongförsvar).
Eller så torskar vi sista borta mot HV71, då väljer HV71 att möta DIF sju gånger hellre än att åka från Jönköping till Norrbotten (SAIK).

Så efter en riktigt bra genomförd säsong så fuckar DIF upp det i omgång 54.
För sanningen är den att det enda 2 lag på övre halvan som DIF har en riktig chans mot är FBK&LHC, även om det kommer bli nog så tufft.

När man dessutom ser dagens bländande backspel av Pintz & Frylén så blir man mörkrädd för vad som komma skall
Tyvärr tror jag att du har rätt i att HV väljer oss om det andra valet är SAIK. Mycket skönare att ta bussen till Hovet än tvingas flyga till Skellefteå.
Om vi vänder på det då? HV, oavsett vilket lag man möter så kommer man ha hemmafördel. Är det då inte jobbigare för motståndarna att åka ända från Skellefteå? Tre vändor dit max, hur som helst har man hemmafördel och kan dra nytta av SAIKs långa färdväg.
Man kanske prioriterar att göra det jobbigt för motståndarna och inte bekvämt för sig själv.

Om det gått 7 matcher och HV är såpass starka som man är hemma så kommer krafterna för SAIK tryta. Kanske inte alltför tydligt märkbart, men i slutändan handlar det om att orka jobba den där sista centimetern som behövs för att avverka målchans.
Säg den glädje som varar
Skriv svar