Upprop till styrelse, ledning och medlemmar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Personligen tycker jag att det är löjligt att publikstrejka eller att lägga ut sitt säsongskort på Blocket.

Själv är jag en motgångssuporter - det är när laget behöver mitt stöd som bäst jag går på matcherna. Minns när Stadion ekade tom när fotbollen harvade i träsket, då gick jag troget på varje match. Sedan några år är jag inte så noga med fotbollen - nuförtiden tycks ju alla alltid ha gått på fotboll och läktarna är fulla.

Det är NU som alla djurgårdare borde sluta upp på Hovet eller i Globen. Det är det som är riktig Djurgårdsanda!

Man kan tycka vad man vill om ledning, spel, resultat och publik, men att svika klubben man älskar när nöden är som störst - det är att pissa på Djurgårdsskölden.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Andy skrev:Personligen tycker jag att det är löjligt att publikstrejka eller att lägga ut sitt säsongskort på Blocket.

Själv är jag en motgångssuporter - det är när laget behöver mitt stöd som bäst jag går på matcherna. Minns när Stadion ekade tom när fotbollen harvade i träsket, då gick jag troget på varje match. Sedan några år är jag inte så noga med fotbollen - nuförtiden tycks ju alla alltid ha gått på fotboll och läktarna är fulla.

Det är NU som alla djurgårdare borde sluta upp på Hovet eller i Globen. Det är det som är riktig Djurgårdsanda!

Man kan tycka vad man vill om ledning, spel, resultat och publik, men att svika klubben man älskar när nöden är som störst - det är att pissa på Djurgårdsskölden.

Skulle du köpa aktier i ett företag som alltid gjorde pissaffärer och som aldrig lyckas redovisa plus i rapporterna?

Visst, nu är det Djurgården vi pratar om och klubben man håller i hjärtat. Men sköts den amatörmässigt måste det bli ändring. Att fortsätta stödja och pumpa in pengar till en ledning som inte kan använda dem rätt ser jag ingen vits med.

Gör om, gör rätt!
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Jacke skrev:
Skulle du köpa aktier i ett företag som alltid gjorde pissaffärer och som aldrig lyckas redovisa plus i rapporterna?
Och varför försöker jag ens argumentera mot gnagare och brajjare när dom påstår att vi är stans största medgångare?

Att skita i att gå på matcherna är ungefär samma sak som att vara soffliggare under valet. Man visar missnöje, men man pekar inte på vad som är fel.

Gå på matcherna, stötta laget. Om du vill få fram ett budskap, skriv ett brev/mail eller ring till kansliet, vädra dina åsikter på det kommande mötet. Men att skita i att gå på matcherna för att det går dåligt är milt uttryckt, lågt.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Jag trodde att det hade vänt igår när vi ledde med 2-0 efter 2 perioder. men vad hände? vi drar på oss en straff efter inte ens 1 minut och sen rullar det på och vi förlorar matchen. när man tittar på säcken i båset så ser det inte ut som om han bryr sig :? som många redan har skrivit "rör om i grytan"

KICKA SÄCKEN!!!!!!
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

håller med dig... fattar inte varför Djurgården inte går in och dödar matchen och vinner med t ex 3-0 eller 4-0... Det verkar som att Säcken gillar att spela defensiv hockey... håller ni inte med om att när DIF skrota torpedhockeyn så kom dom allt längre ner i tabellen... NY TRÄNARE...
VISA ATT NI ÄR MÄSTA MÄSTARNA!!!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jacke skrev:
Andy skrev:Personligen tycker jag att det är löjligt att publikstrejka eller att lägga ut sitt säsongskort på Blocket.

Visst, nu är det Djurgården vi pratar om och klubben man håller i hjärtat. Men sköts den amatörmässigt måste det bli ändring. Att fortsätta stödja och pumpa in pengar till en ledning som inte kan använda dem rätt ser jag ingen vits med.

Gör om, gör rätt!
Personligen skulle jag stötta DIF även om klubben föll så djupt att man tvingades spela i Korpen.

Är man Djurgårdare så är man - annars är man det inte...

Var tog allt som "Alltid oavsett", "för evigt trogen" etc vägen.

Jag tycker att den väg denna tråd tagit tydligt visar att vi förlorat vår själ och återigen - DET och inget annat är grundproblemet.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Andy skrev:
Jacke skrev:

Gör om, gör rätt!
Personligen skulle jag stötta DIF även om klubben föll så djupt att man tvingades spela i Korpen.

Är man Djurgårdare så är man - annars är man det inte...

Var tog allt som "Alltid oavsett", "för evigt trogen" etc vägen.

Jag tycker att den väg denna tråd tagit tydligt visar att vi förlorat vår själ och återigen - DET och inget annat är grundproblemet.

Precis, jag är väl ingen trogen Djurgårdare och är inte beredd att spendera pengar på klubben när den sköts av amatörer. Bevisligen med de sviktande publiksiffrorna är det inte bara jag som har den åsikten.

Som du säger, vi har förlorat själen och det är upp till styrelsen att få oss att vinna tillbaka den.
Damfyra

Inlägg av Damfyra »

Andy skrev>>
"Att svika laget när de mest behöver ert stöd, det är att pissa på djurgårdsskölden".
Håller till fullo med i detta, trots säsongens jävligaste förlust mot MoDo så lägger man fan inte ut säsongskortet på blocket som någon påståtts göra...
Jag har varit deppig ända sedan Salomonsson åkte fram och lade den i nättaket som om det var på träning men jag slutar inte gå på matcherna så fort det är uppförsbacke...

Jag tycker vissa här inne, till exempel du jojje, borde tänka över sina egna citat såsom "jag kommer inte gå på matcherna förrän de visar att de är värda att ha en publik", om någon ska prövas på detta sätt så är det du som borde visa att du är värd att ha säsongskort, om du överhuvudtaget haft något den här säsongen..
Medgångssupportrar i sin rätta mening.
Kom och visa att ni är Djurgårdare, oavsett om vi spelar på Globen eller Hovet.

PS.
Andy, jag väntar fortfarande på svar, se inlägg sida 3.
DS
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Eftersom många Djurgårdare inte vill göra nåt åt att vi ligger där vi ligger eller att vi inte har bättre spelare så kan vi väl lika gärna lägga ner klubben?

Många sitter bara på arslet och gnäller "fan va vi suger" "Vi har så dåliga tränare"
Gör nåt åt det då för fan! VI supportrar kan förändra genom att gå på matcherna, annars kan vi glömma att få in mer pengar.
Gå nu eller så blir det värre! Det är bara att välja!
Om ni inte kommer på matcherna så blir det inte bättre, dax att inse det.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Återigen sen när är det vårat jobb att rädda upp allting?

Vänder mig helt emot detta resonemang. Det är tränare, styrelse och spelare som skall se till att skapa en produkt som är intressant / bra nog att gå och kika på. ( Just nu har ingen av dessa tre huvudaktörer godkänt )

Jag menar inte tusan köper du en sämre vara bara för att hoppas att med din investering att kommande varor från samma märke skall bli bättre. Man måste helt enkelt satsa rätt för att ta sig ur krisen. Att tro att fansen skall köpa ideliga chansningar och bottenapp är fullständigt galet. Visst skall man stasa långsiktigt, men just nu känns det som det krävs direkta ingrepp annars finns det snart ingen framtid kvar att satsa mot.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kall-El skrev:Återigen sen när är det vårat jobb att rädda upp allting?
Det är väl klart som fan att vi supportrar bär ett visst ansvar också!
Det är ju vår klubb! Det är ju vi som är DIF, styrelsen, tränare, spelare OCH supportrar, som Andy har varit inne på.

Jag förstår mig inte på jämförelsen mellan DIF och ett företag/en vara. Det här en sport i första hand, ett företag i andra hand!
En klubb är så mycket mer än ekonomi och om att visa upp resultat!

Visst kan man påpeka om man tycker nåt är fel, men att vända ryggen till laget som man som investerare kan göra mot företag som går dåligt är riktigt dåligt!

Stödet spelarna har fått under säsongen är med några få undantag, oavsett vad dom presterar på isen, inte värdigt Djurgårdens IF!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Kall-El skrev:Återigen sen när är det vårat jobb att rädda upp allting?

Vänder mig helt emot detta resonemang. Det är tränare, styrelse och spelare som skall se till att skapa en produkt som är intressant / bra nog att gå och kika på. ( Just nu har ingen av dessa tre huvudaktörer godkänt )

Jag menar inte tusan köper du en sämre vara bara för att hoppas att med din investering att kommande varor från samma märke skall bli bättre. Man måste helt enkelt satsa rätt för att ta sig ur krisen. Att tro att fansen skall köpa ideliga chansningar och bottenapp är fullständigt galet. Visst skall man stasa långsiktigt, men just nu känns det som det krävs direkta ingrepp annars finns det snart ingen framtid kvar att satsa mot.
Sedan den 12 mars 1891 är det vårt jobb att rädda upp allting. Då grundades den här föreningen och sedan dess så styrs den av dess medlemmar.

Det är medlemmarnas engagemang som avgör vilken riktning som föreningen ska välja. Styrelsen är bara ett gäng personer som är valda av oss för att styra föreningen mellan årsmötena, eftersom det skulle vara omöjligt att kalla till nya årsmöten varje gång en stor fråga ska avgöras.

Din syn på supportrar som någon form av köpare och Djurgården Hockey som en tjänsteleverantör som alla andra äcklar mig. Möjligtvis stämmer det in på marginalsupportrar och en del av de som representerar i samband med Djurgårdens matcher, men när vi engagerade supportrar ser oss som köpare av en tjänst så har det gått alldeles för långt.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jag tycker att det är självklart att man ska visa sitt missnöje med att inte gå på matcherna, på så sätt kan vi kanske få till en förändring tidigare om de inser hur jävla illa det är (vilket de tyvärr inte verkar göra), nu när det fortfarande finns tid kvar att rädda säsongen på.

Om vi alla skulle vara lika obotligt optimistiska som styrelsen är så skulle vi vakna upp i mars och se fram mot kvalserien.

"fan garpen du sa ju att vi skulle ligga sexa när säsongen slutade, men nu är vi 10:a... Aja, finns inget att göra nu."
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Jojje skrev:Jag tycker att det är självklart att man ska visa sitt missnöje med att inte gå på matcherna.
Eller så kan man visa sitt missnöje/gillande genom att som medlem gå på årsmötet och ställa krav!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Don_T skrev:Eller så kan man visa sitt missnöje/gillande genom att som medlem gå på årsmötet och ställa krav!
Väntar man så länge så finns det risk att man får ett årsmöte som handlar om hur man ska kunna komma tillbaks till Elitserien igen.
Skriv svar