Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BaronVonDif skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Med lågbudgetlösningen på tränarsidan kan man inte annat än tro att vi är i en ekonomisk knipa.

Därav de uteblivna förstärkningarna också. Det ser mörkt ut på DIF´s avbytarbänk. :(
Vet inte hur kontrakten såg ut men kan ju vara så att DIF får betala lön för Hardy och M.J säsongen ut, därav budget lösningen på tränar sidan med två redan avlönade av DIF?
Är rätt säker på att DIF fortsätter betala ut deras löner.
Gäller vid alla kontrakt som sägs upp såvida den sparkade inte har brutit mot något.

Man får väl hoppas på en paragraf som säger utebliven lön vid kvalserieplats efter 40 omgångar. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Magnutz skrev:Förluster: Josef Boumedienne, Micke Johansson, Hardy Nilsson

Tankar: Oavsett hur många och jag bland dem som önskat både Josefs och Hardys avgång kan jag inte känna 100% glädje nu. Jag känner kaos. Hur kommer det bli? Zabel verkar vara en fin kille och den enda gång jag skakat hans hand och snackat lite hockey gav han ett gott intryck. Kommer det att funka då?

Hur som helst är det fan alltid brunt när folk måste sparkas ut. Trots den uppenbara nödvändigheten känns det trist. Och bra... Gah.

Match imorgon. Hjälp.
Även om det visar sig att Zabel inte kan vända trenden så har ledningen i allafall försökt göra något åt det. Att vi inte värvat någon spelare än kan ju bero på flera olika anledningar, framför allt ekonomiska, vilket jag ändå hoppas det är i sådana fall. DIF har ju som bekant huggit på i allafall ett par spelare på senaste tiden men inte lyckats ro hem någon vilket kan indikera på tidigare nämnd anledning, tyvärr.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Erik I

Inlägg av Erik I »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
BaronVonDif skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Med lågbudgetlösningen på tränarsidan kan man inte annat än tro att vi är i en ekonomisk knipa.

Därav de uteblivna förstärkningarna också. Det ser mörkt ut på DIF´s avbytarbänk. :(
Vet inte hur kontrakten såg ut men kan ju vara så att DIF får betala lön för Hardy och M.J säsongen ut, därav budget lösningen på tränar sidan med två redan avlönade av DIF?
Är rätt säker på att DIF fortsätter betala ut deras löner.
Gäller vid alla kontrakt som sägs upp såvida den sparkade inte har brutit mot något.

Man får väl hoppas på en paragraf som säger utebliven lön vid kvalserieplats efter 40 omgångar. :wink:
Borde i vilket fall innebäta +/- noll jämfört med säsongsbudget då ju Zabel i vilket fall skulle få betalt, om han nu inte får ökning i och med detta (inte otroligt). Kan hända man tar en rövare på tränarsidan, han är ju trots allt temporär, men då får man ju fan hoppas man lägger det krut man har på 1/2 spelare istället.
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Satt nyss och kollade på intervjun med nya tränaren och får riktigt goa vibbar!
Hoppas spelarna kan gå in och spela lite tryggare nu med mer energi!

Sen hoppas jag lhc förlorar ikväll!
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Äppelmos skrev:Sen hoppas jag lhc förlorar ikväll!
Ser bra ut so far... 3-2 efter period2 men har kollat matchen och det är 100% Brynäs, borde vara 5-0 snarare så denna ska gå vägen ur vår synvinkel!
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Linus Klasen gjorde precis ett drömmål för Malmö, enligt experten är han den som bryter mönstret i matchen med sina finurliga dragningar och avslut. Hoppades ju på att han skulle hit. :cry:
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Capcash skrev:
Äppelmos skrev:Sen hoppas jag lhc förlorar ikväll!
Ser bra ut so far... 3-2 efter period2 men har kollat matchen och det är 100% Brynäs, borde vara 5-0 snarare så denna ska gå vägen ur vår synvinkel!
Skulle ju vara guld om dem gick på en torsk!
Måste säga att Zabel och Hardy är som natt och dag!
Han verkar som en riktigt skön snubbe!
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Christopher J skrev:Linus Klasen gjorde precis ett drömmål för Malmö, enligt experten är han den som bryter mönstret i matchen med sina finurliga dragningar och avslut. Hoppades ju på att han skulle hit. :cry:
Han fick två meter och backen var på läktaren. Riktigt snyggt.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Magnutz skrev:Förluster: Josef Boumedienne, Micke Johansson, Hardy Nilsson

Tankar: Oavsett hur många och jag bland dem som önskat både Josefs och Hardys avgång kan jag inte känna 100% glädje nu. Jag känner kaos. Hur kommer det bli? Zabel verkar vara en fin kille och den enda gång jag skakat hans hand och snackat lite hockey gav han ett gott intryck. Kommer det att funka då?

Hur som helst är det fan alltid brunt när folk måste sparkas ut. Trots den uppenbara nödvändigheten känns det trist. Och bra... Gah.

Match imorgon. Hjälp.
Visst, det känns vemodigt nu när det är ett faktum. Jag har "krävt" Hardys avgång och står fortfarande fast vid att detta var nödvändigt. Något var tvunget att ske och nu kan vi bara blicka framåt och önska Zabel all lycka.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lite oroande att icke-EU kvoten nu är fylld. Fan.

De transatlanter som har EU-pass och tillräckligt bra är ju tagna för länge sedan.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Lite oroande att icke-EU kvoten nu är fylld. Fan.

De transatlanter som har EU-pass och tillräckligt bra är ju tagna för länge sedan.
Jo, forwards vet jag inte men Dan Spang tycker jag verkar vara en stabil backpjäs.

On a side note; herregud vilken klasskillnad mellan BIF - LHC. Tycker Linköping är ungefär lika dåliga som vi är...4-2 borde varit 4-0. Minst.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kanske sitter vi i förhandlingar i skrivande stund? Men det känns som tåget gått för länge sedan.
Vi skulle behöva en stabil back och en producerande forward.
Nej, detta kan aldrig sluta väl.
Känns inte bra, inte bra alls.

Varför signa vi inte Fernholm och Linkan?

Kan visa sig bli det dyraste misstag som gjorts i klubbens historia. Istället satt vi lugna i båten och hoppades på att allt skulle vända.
Det borde ha funnits en extern finansiell lösning på det.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2012-01-30 21:34:25, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Att fylla Icke-EU kvoten med en jävla backup-keeper känns sanslöst. Det är så dumt det bara kan bli. Vad fan tänker gubben på.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:

Att fylla Icke-EU kvoten med en jävla backup-keeper känns sanslöst. Det är så dumt det bara kan bli. Vad fan tänker gubben på.
Tror helt enkelt inte Järlan hittar någon icke-EU som ekonomin tillåter...det måste vara så.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
android skrev:

Tror helt enkelt inte Järlan hittar någon icke-EU som ekonomin tillåter...det måste vara så.
Japp, och har lagt ner det spåret.
Expert.
Låst